Plaats hier foto's van Ford voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Ford voertuigen  (gelezen 207870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #210 Gepost op: 13 december 2005, 21:21:33
Hierbij de dienstbus 25-0 van bergschenhoek
groeten,
rinus
http://img210.imageshack.us/img210/6753/db2505ua.jpg

DB 25-0 ???

Een beetje een apart roepnummer vind ik. Waarom geen DB 25-1 ??
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #211 Gepost op: 19 december 2005, 16:15:14
inmiddels al weer een paar jaar geleden dat ik deze Ford BigJob van brandweer Dendermonde op de foto heb gezet. tijdens de optocht in Valkenswaard. verdere gegevens heb ik niet van deze wagen. misschien een van onze Belgische forumleden.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 20 december 2005, 21:18:31
de ford's  van brandweer waterweg rotterdam-rijnmond
groeten,
rinus
dienstauto 12-3


dienstbus 13-1

dienstbus 14-1


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #213 Gepost op: 20 december 2005, 21:40:38
de eerste (met laadbak) vind ik altijd wel leuk :)

ze zien er weer goed uit rinus :D :D

gr :D eten


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #214 Gepost op: 20 december 2005, 21:51:51
DB 25-0 ???

Een beetje een apart roepnummer vind ik. Waarom geen DB 25-1 ??

je heb gelijk ik begrijp het ook niet
momenteel is er een nieuwe fiat scudo aannemersuitvoering in bestelling voor bleiswijk en wat wordt het ook weer een nul i.p.v. een 1 ik begrijp het ook niet ::)
groeten,
rinus


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #215 Gepost op: 20 december 2005, 22:04:02
Hier die van Uithoorn, gemaakt bij de grote brand begin oktober

(let op het handje van de bestuurder haha)

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #216 Gepost op: 20 december 2005, 22:13:15
de eerste (met laadbak) vind ik altijd wel leuk :)

ze zien er weer goed uit rinus :D :D

gr :D eten

dank u dank u ikblijf mij best doen ::) ::)
groeten,
rinus


jwpots

  • Gast
Reactie #217 Gepost op: 20 december 2005, 22:25:19
Als jullie dan vanavond toch met Ford bezig zijn, hier een oudje van de brandweer Schiedam. Deze Ford dateerd uit 1938 en heeft een Magirus ladderopbouw van 24.00 mtr. De voorbouwpomp levert 2400 lpm en de wagen heeft een eigen watertank van 450 ltr. Deze AL heeft dienst gedaan tot 1964, daarna is deze wagen naar het Nationaal Brandweermuseum te Hellevoetsluis gegaan.



Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #218 Gepost op: 21 december 2005, 10:39:32
Als jullie dan vanavond toch met Ford bezig zijn, hier een oudje van de brandweer Schiedam. Deze Ford dateerd uit 1938 en heeft een Magirus ladderopbouw van 24.00 mtr. De voorbouwpomp levert 2400 lpm en de wagen heeft een eigen watertank van 450 ltr. Deze AL heeft dienst gedaan tot 1964, daarna is deze wagen naar het Nationaal Brandweermuseum te Hellevoetsluis gegaan.



Groet
Johan

ik merk dat er nog veel onduidelijkheid is omtrend deze autoladder van brandweer Schiedam. het juiste verhaal achter deze wagens is het volgende in 1936 nam men in Schiedam een Magirus M30L autoladder in dienst voorzien van een stalen ladderpakket en een Magirus voorbouwpomp. de wagen verving toen de oude stoomautomobielspuit en een iets oudere autoladder welk verbouwd werd tot autospuit. de wagen met open cabine word datzelfde jaar nog als lijkkoets gebruikt na een explosie aan boord van een tanker waarbij een tweetal brandweermannen het leven lieten. in 1944 word de wagen gevorderd en afgevoerd naar Duitsland. eind 1945 word hij teruggevonden in brandweerkazerne Schoneberg in Berlijn, echter het duurde pas tot 1947 dat de wagen zeer beschadigd terugkeerd in Schiedam. het duurde nog enkele jaren voor dat hij weer in dienst kwam, inmiddels geheel verbouwd in eigenbeheer en voorzien van een geheel nieuwe gesloten cabine en een nieuwe neuspartij. ook de motor werd vervangen en men had er een nieuwere Bikkers pomp voorop gemonteerd welk in 1960 weer verwijderd werd. aanvankelijk zat er een Ford motor in en later kwam er een Volvo motor in. bij de komst van de Commer autoladder in 1964 ging de wagen dienst doen als reserve autoladder en tweede uitruk autoladder. bij de komst van de Magirus-Deutz autoladder in 1974 werd de wagen afgevoerd en ging het naar het nationaal brandweermuseum in Hellevoetsluis. waar het later verkocht is aan een particulier (midden jaren tachtig).

dat is het juiste verhaal achter deze wagen. vermoedelijk door het feit dat met gebruik heeft gemaakt van een Ford en later een Volvo motor is er onduidelijkheid gekomen. trouwens de radiator is afkomstig van een Austin. de wagen had sinds 1952 het kenteken
NJ-30-99 en dat is vermoedelijk ook het jaar dat de verbouwde autoladder weer in dienst kwam bij brandweer Schiedam.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Welmer

  • Gast
Reactie #219 Gepost op: 21 december 2005, 13:16:56
Hierbij een foto van de tankautospuit welke in dienst was bij de brandweer Laren Gelderland.
Van het voertuig is bekend dat het bij Ziegler in Winschoten is ingeruild voor een Mercedes 1124 4x4 in 1998.

Mocht iemand meer informatie over dit voertuig hebben dan verneem ik dat graag.

Groeten,
Martijn
webmaster www.brandweerlaren.nl

[verwijderd door de beheerder]