Plaats hier foto's van DAF voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van DAF voertuigen  (gelezen 358651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #750 Gepost op: 27 mei 2006, 20:13:21


De Ladder van leiden , ook bij bij de grote brand in lisse ( nablussen )

Mijn fout sorry


jwpots

  • Gast
Reactie #751 Gepost op: 27 mei 2006, 20:20:04


De HW van leiden , ook bij bij de grote brand in lisse ( nablussen )
Weten wij als "brandweerkenners" nu nog het verschil niet tussen een hoogwerker [HW] en een autoladder [AL] ?
De wagen is dus de AL van de brandweer Leiden, brandweer Leiden heeft al jaren geen HW meer.

Groet
Johan


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #752 Gepost op: 27 mei 2006, 21:55:24
Nog een Daf TS van brandweer Borne gefotografeerd tijdens het nablussen van de zeer grote brand GRIP 1 in Hengelo.

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #753 Gepost op: 28 mei 2006, 09:37:24
Volgens het boek "Geļnspireerd door het vuur" zou het voertuig in Maart 1983 na 21 dienstjaren buitendienst gesteld worden. Tevens beschrijft men hier dat het voertuig een watertank had van 1550 liter, en spoot 240 liter per minuut. Het voertuig werd vervangen door de oude DAF V1600 BB-358 van brandweer Bennekom.

Albert-Jan

het verschil zit hem in het feit dat twee verschillende documenten gebruikt zijn. de bestelling en de informatie die Kronenburg over deze wagens geeft spreek in eerste instantie ook elkaar tegen. de informatie van dit type wagen van Kronenburg heeft het over een TS6HD230T1500. de  bestelling die Ede aan Kronenburg op geeft spreekt over een TS6HD240T1550. en uiteindelijk bij de beproeving en later de keuring door de brandweerinspectie kwam de volgende informatie weer op tafel namelijk TS6HD250T1800. ze ziet dus er komen drie verschillende omschrijven in omloop. ik weet dat Johan de gegevens van de keuring aanhoud. als meest betrouwbare. zeker als je weet dat deze keuring zeer geregelmatig gebeurde. is dus het meest betrouwbare. en inderdaad deze wagen werd vervangen door de V1600 van Bennekom.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #754 Gepost op: 28 mei 2006, 09:39:45
Op de volgende site http://www.tuzoltosag-pomaz.hu/index2.html staat een foto van een DAF V1600 BB358. Als ik het hongaars(??) een beetje ontcijfer dan vermoed ik dat dit de oude DAF is die vroege in Otterlo stond. Kan iemand dat bevestigen??

Groetjes
Albert-Jan

Albert-Jan

ik kan het niet bevestigen. maar het kan naast de oude van Otterlo ook nog de oude van De Valk kunnen zijn. deze ging in 1990 buiten dienst. en aangezien ze in Hongarije pas in dienst genomen werd in 1990 kan dat ook nog.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #755 Gepost op: 28 mei 2006, 17:57:52
Albert-Jan

het verschil zit hem in het feit dat twee verschillende documenten gebruikt zijn. de bestelling en de informatie die Kronenburg over deze wagens geeft spreek in eerste instantie ook elkaar tegen. de informatie van dit type wagen van Kronenburg heeft het over een TS6HD230T1500. de  bestelling die Ede aan Kronenburg op geeft spreekt over een TS6HD240T1550. en uiteindelijk bij de beproeving en later de keuring door de brandweerinspectie kwam de volgende informatie weer op tafel namelijk TS6HD250T1800. ze ziet dus er komen drie verschillende omschrijven in omloop. ik weet dat Johan de gegevens van de keuring aanhoud. als meest betrouwbare. zeker als je weet dat deze keuring zeer geregelmatig gebeurde. is dus het meest betrouwbare. en inderdaad deze wagen werd vervangen door de V1600 van Bennekom.

Ok dat zal ik onthouden. Wel erg apart zeg, maar goed Ede doet welleens vaker raar  :P

Albert-Jan

ik kan het niet bevestigen. maar het kan naast de oude van Otterlo ook nog de oude van De Valk kunnen zijn. deze ging in 1990 buiten dienst. en aangezien ze in Hongarije pas in dienst genomen werd in 1990 kan dat ook nog.

Je hebt gelijk, dat lijkt me ook een zeer goede kanshebber. Ik ben bang dat ik in mijn enthousiasme het voertuig van de Valk over het hoofd heb gezien. Ik zal eens informeren bij de jongens van de Valk, want uit Hongarije krijg ik helaas geen respons.

Bedankt voor de toevoegingen!!!!
Groetjes
Albert-Jan


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #756 Gepost op: 30 mei 2006, 21:06:41
Ok dat zal ik onthouden. Wel erg apart zeg, maar goed Ede doet welleens vaker raar  :P

Je hebt gelijk, dat lijkt me ook een zeer goede kanshebber. Ik ben bang dat ik in mijn enthousiasme het voertuig van de Valk over het hoofd heb gezien. Ik zal eens informeren bij de jongens van de Valk, want uit Hongarije krijg ik helaas geen respons.

Bedankt voor de toevoegingen!!!!
Groetjes
Albert-Jan


Volgens mij is het de oude van Otterlo,want de wagen van De Valk is nooit overgepoten in daglicht rood met een witte band maar altijd in de gele kleur gebleven ,maar het zou ook wel de oude 203>208 kunnen zijn deze is gelijktijdig met de wagen van De Valk vervangen maar aangezien als bouwjaar 1970 word op gegeven is de wagen van Otterlo de meest waarschijnlijke voor dit voertuig volgens mij

Groetjes Henri


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #757 Gepost op: 5 juni 2006, 20:00:53
een oudje



Wie weet er meer over dit voertuig ?


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #758 Gepost op: 5 juni 2006, 20:03:11
een oudje



Wie weet er meer over dit voertuig ?
Info van brandbase.org:
Korps :   Amsterdam
Roepnummer :   152
Type voertuig :   TS10LD2900HD210T500
Merk / Type chassis :   DAF G1300BA325
Opbouw :   Kronenburg
Kenteken :   VF-40-90
Datum in dienst :   1966
Datum uit dienst :   1977
Vestigingsplaats :   
Bijzonderheden :   > Centraal Lab. Bloedtransfusie-A'dam, > > DAF museum, >
---
  Korps :   Centraal Lab. v.d. Bloedtransfusiedienst
Roepnummer :   
Type voertuig :   TS10LD2900HD210T500
Merk / Type chassis :   DAF G1300BA325
Opbouw :   Kronenburg
Kenteken :   VF-40-90
Datum in dienst :   1977
Datum uit dienst :   1988
Vestigingsplaats :   Amsterdam
Bijzonderheden :   bouwjaar 1966,DAF museum,>Stichting Behoud Erfg


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #759 Gepost op: 5 juni 2006, 21:23:45
En hier nog een hele pagina met foto's en info over dit voertuig, dat eigendom is van en gerestaureerd is door de Stichting Behoud Erfgoed van de brandweer Amsterdam :)

http://www.amsterdam.brandweer.nl/cms/show/id=562275