Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 139622 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 19 februari 2012, 20:26:52
Heeft u een beter titel als welke nu wordt gevoerd, laat het even weten. Kan ik hem aanpassen.

MvG dielangemotormuis(moderator)


Tja, ik wist zelf niet precies waar deze thuis hoorde, het politieoptreden heeft hier niet echt de boventoon, maar goed... Wat kunnen mensen soms vermoeiend zijn......

Meneer wordt boos op verkeersregelaar De Zilk
Citaat
Bijschrift: Voor de mensen die het zich afvragen hoe het afgelopen is.. Meneer stond een kwartier later met z'n vrouw en kind naar de carnavalsoptocht te kijken.. Hij had uiteindelijk z'n auto aan de kant geparkeerd.


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 20:46:28
Tja, ik wist zelf niet precies waar deze thuis hoorde, het politieoptreden heeft hier niet echt de boventoon, maar goed...
Wat kunnen mensen soms vermoeiend zijn......

Meneer wordt boos op verkeersregelaar De Zilk

Even heel overdreven gezegd maar ik had er ook niet naar geluisterd en had zelf de politie gebeld dat er een gek op de weg
staat die het verkeer hinderd en in gevaar brengt.
Het is namelijk geen officieel goed gekeurde verkeersregelaarskleding dus je hoeft er niet eens naar te luisteren.
Ben wel benieuwd wie hier toestemming voor gegeven heeft dat dit op deze wijze mag.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 20:56:51
Dit soort zeikerds loopt te schelden en te tieren en gaat dan vervolgens lopen mekkeren over te weinig 'rizzzzzzzpek' omdat de 'tegenpartij' met stemverheffing tegen 'm praat. Gatverr zo'n type noemen wij een 'l*l met vingers'.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 21:13:28
Even heel overdreven gezegd maar ik had er ook niet naar geluisterd en had zelf de politie gebeld dat er een gek op de weg
staat die het verkeer hinderd en in gevaar brengt.
Het is namelijk geen officieel goed gekeurde verkeersregelaarskleding dus je hoeft er niet eens naar te luisteren.
Ben wel benieuwd wie hier toestemming voor gegeven heeft dat dit op deze wijze mag.

Is dat waar dan? Als ze niet het "juiste" uniform dragen zijn ze meteen geen officiële verkeersregelaar?

Nou ben ik een leek vwb verkeersregelaars maar als ik jou commentaar zou opvolgen, zou ik naar geen enkele
verkeersregelaar luisteren omdat ik niet weet wat het "juiste" unform is  ::) :-X


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 21:16:14
Ben dan wel blij om te zien dat er nog mensen zijn die hulp aanbieden door 112 te bellen, de situatie is toch wel bedreigend te noemen als meneer besluit tegen het been van de 'verkeersregelaar' aan te rijden.
Daarentegen blijft de verkeersregelaar heel rustig en zeer standvastig.

Zelf zou ik er ook voor gekozen hebben de juiste kleding te dragen (cursus gevoldg?) en niet die feestmuts op te zetten ivm toch beetje als serieus gezien te worden. Mocht mij gevraagd worden zo'n muts te dragen 'om er bij te horen'  zou ik dat zeker wiegeren.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 21:38:18
Over kleding kunnen we kort zijn, tot 2014 mogen alle nog in gebruik zijnde in het verleden goedgekeurde hesjes gedragen blijven worden.

Het hesje hier gebruikt is nooit goedgekeurd en dus ook niet juist in gebruik.

Of meneer hier een VKR is, denk dat deze meneer door de organisatie is aangewezen als VKR. Hiervoor hebben ze alleen een voorlichting nodig aan het begin van het evenement. Meestal zorgt de organisatie dan ook voor de kleding en heeft de persoon zelf niet het besef dat het niet juist is.

Ik geef vaak voorlichting aan evenementen voor de VKR en Verkeersplanning, als ik dan zie welke kleding men af en toe aan de VKR wil geven onder het mom van "er staat toch verkeersregelaar op"......

Hier is het niet slim van deze meneer om een carnavals hoofdeksel te dragen, ben je dan VKR of van de wagen gevallen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2012, 22:15:40

Is dat waar dan? Als ze niet het "juiste" uniform dragen zijn ze meteen geen officiële verkeersregelaar?

Nou ben ik een leek vwb verkeersregelaars maar als ik jou commentaar zou opvolgen, zou ik naar geen enkele
verkeersregelaar luisteren omdat ik niet weet wat het "juiste" unform is  ::) :-X

De kleding die goed gekeurd is kan je vinden op http://www.verkeersplan.com/kleding_verkeersregelaar.htm
De kleding met de driehoek is per 1 maart 2009 ingevoerd en de oude kleding die vanaf 1 maart 2014 vervalt zie je onderaan
de pagina op de linker foto waar GOED onderstaat.

En wat deze persoon draagt op het filmpje is dus niet toegestaan en kan men ook geen rechten aan ontlenen.
En wat HIT al zegt wil je geloofwaardig overkomen dan ga je niet met een of ander raar hoofddeksel lopen zoals hij doet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2012, 00:48:19
Mensen kom op. Deze man is blijkbaar dan van de organisatie. Waarschijnlijk is dit in overleg met de overheid goedgekeurd. Daarbij dient de overheid m.i. dan ook te letten op de juistheid van de kleding. Daarnaast heeft deze meneer iig een hesje aan waarop de tekst verkeersregelaar staat. Je ziet ook vaak dat men gewoon een geel of oranje hesje aan heeft zonder die tekst, dat je dan niet luistert ok. persoonlijk doe ik dit, maar je hebt altijd mensen die op alle slakken zout leggen.

Daarnaast zijn het vaak verenigingen die dit soort evenementen organiseren en deze hebben ook geen liggende gelden om dure spullen te kopen. Misschien zijn deze hesjes wel gedoneerd door een welwillende burger of de plaatselijke winkeliersvereniging.

Maar dat staat geheel los van het in mijn ogen asociale gedrag van de bestuurder. De bestuurder dreigt om opzettelijk de "verkeersregelaar" aan te rijden. Of je nu wel of niet wilt luisteren. Als je het er niet mee eens bent, dan gedraag je je niet zo. Simpel. Ben je het er niet mee eens, dan bel je de politie. Daarnaast gedraagt deze man zich daarna ook nog eens onbeschoft richting de agent die ter plaatse komen. Deze man begaat overigens wel een misdrijf, van de agent vordert de bestuurder weg te gaan en deze weigert dit. Het niet voldoen aan bevel of vordering is nog steeds een misdrijf.

Maar goed, dit gaat toch een eindeloze discussie worden als we hierop doorgaan. Want je hebt altijd mensen die of voor of tegen de bestuurder zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2012, 01:29:04
Daarnaast rijdt de bestuurder aan de linkerkant langs de vlucht heuvel wat dus betekent dat hij technischgezien de verplichte rijrichting negeert.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2012, 01:46:33
Ik denk dat de reactie 'het is geen goedgekeurd hesje dus ik zou ook niet (hoeven) luisteren naar deze man' toch wel wat te kort door de bocht is.
Toevallig ben ik recent op een voorlichtingsavond geweest voor gelegenheids-vkr's voor evenementen welke door de gemeente werd georganiseerd en door een politie-agent werd verzorgd. Een kleine honderd daar aanwezige goedwillende burgers kregen daar de info dat een oranje-geel hesje met de tekst 'verkeersregelaar' benodigd was. Verder geen expliciete beschrijving of verplichte kenmerken. De gemeente verstrekt de hesjes niet, dus iedere organisatie van een evenement moet zelf voor hesjes zorgen die dus aan de bovenstaande uitermate vage beschrijving moet voldoen. Echter, de gemeente verstrekt wel degelijk vergunning voor de verkeersregelaars die op de bereffende avond aanwezig waren en zoals verteld werd vallen deze tijdens de aangewezen evenementen geheel onder de regels en dekking van de vkr.

M.a.w., als er hier al iemand fot is, dan is het de betreffende gemeente die de vergunning verstrekt. Men staat er echter als zodanig legaal en 'in functie', dus een ieder die de aanwijzingen negeert begaat een overtreding. (uiteraard zolang het ook het gemeentelijke wegennnet betreft).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl