Ten tweede de reactie dat de politie slap optreedt is kolder en niet onderbouwt. Want je zie niet hoe de afloop is. Waarom direct iemand aanhouden als even goed aanspreken ook helpt. Weet diegene die dat zei hoeveel werk het met zich mee brengt en met watvoor crepeer sterkte de politie op sommige evenementen aanwezig? Dat heeft te maken met de bezuinigingen en personeels tekorten.
Dat is dan wellicht het verschil tussen jou (de agent) en mij (niet-agent). Ik ben van mening dat deze man al veel te lang aan het emmeren is tegen een verkeersregelaar.
Er is notabene al gebeld naar de politie door de aanwezige mevrouw. Die agenten krijgen ook gelijk een grote waffel van die man, dus hoelang kun je doorgaan in dit land?
Nee, we gaan nog eens babbelen. Dat is dus gewoon slap beleid. Strabant aanpakken die aso's. Dat wil ik als nette burger (al zeg ik zelf) graag zien, en ik denk velen met mij.
Bovendien geef je dan ook een signaal af dat asociaal gedrag keihard aangepakt wordt.
En de hoeveelheid werk dat het met zich mee brengt mag absoluut geen excuus zijn om zo'n schreeuwlelijk niet aan te pakken.
Kan toch niet zo zijn dat we tegen iedereen tekeer mogen gaan omdat de politie geen zin heeft in alle bijkomende werk?