Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 139891 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #180 Gepost op: 15 maart 2012, 09:19:04
Het is hoe dan ook een goede zaak dat er door de politie naar gekeken word. Ook als hier verder geen sancties uit voortkomen, geeft het naar de bestuurder een signaal af dat wat hij deed, niet kan. Het heeft hem nu al ongemak door het verhoor en het filmpje op youtube.

Uiteraard mag er van mij ook nog wel een boetebedrag aan gekoppeld worden, want sommige personen liggen niet wakker van een preek.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #181 Gepost op: 15 maart 2012, 09:58:29
Ik wil u niet persoonlijk aanvallen, maar u schrijft over poging tot mishandeling. Echter is dit niet strafbaar. Want je kan niet iemand pogen te mishandelen. Dan blijft het steken op bedreiging. Wat wel zou kunnen is een poging tot zware mishandeling, dat is wel strafbaar.
Nu wordt het helemaal ingewikkeld. Men kan niet pogen te mishandelen maar poging tot zware blijkbaar wel. Wat is nu het verschil..??  ::)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #182 Gepost op: 15 maart 2012, 10:18:33
Gokje als leek:
Poging tot mishandeling kan niet omdat heel simpel gezegd: iemand bijna slaan is net zo raak slaan als helemaal niet slaan.
Poging tot zware mishandeling: Iemand proberen zwaar te mishandelen, maar niet slagen in het daadwerkelijk toebrengen van zwaar letsel en dus slechts licht mishandelen, maar het had wel de potentie om uit te pakken in zwaar letsel.

zo iets? 98uiye


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #183 Gepost op: 15 maart 2012, 12:09:54
Poging tot zware mishandeling: Iemand proberen zwaar te mishandelen, maar niet slagen in het daadwerkelijk toebrengen van zwaar letsel en dus slechts licht mishandelen, maar het had wel de potentie om uit te pakken in zwaar letsel.

zo iets? 98uiye
Of dusdanige middelen gebruiken dat zwaar letsel zou worden toegepast: bijvoorbeeld op iemand afstormen met een werkende kettingzaag zal duidelijk leiden tot ernstig letsel als men niet een stapje opzij zou hebben gedaan. Ik denk dat je op een zelfde fiets een auto en een voetganger kan zien (meneer dreigt met een 1,5 ton wegend wapen letsel toe te brengen).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #184 Gepost op: 15 maart 2012, 12:39:22
En dus denk ik in dit geval:

De man was niet van plan om de verkeersregelaar schade aan te brengen. Dus was het ook geen poging tot zware mishandeling.
Hij heeft alleen stapvoets zijn auto tegen de benen van de VKR aangezet, maar niet met het doel hem pijn te doen oid... Ik zou het dan eerder bedreiging noemen (als leek ;))

Niet dat ik goedkeur wat die man doet hoor :-\


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #185 Gepost op: 15 maart 2012, 12:53:31
Via artikel 5 (rvv) de man aanpakken? Gevaar/hinder veroorzaken op de weg.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #186 Gepost op: 15 maart 2012, 14:50:36
@PAA_Ookmeerbrt Sluiten
Toch wel handig al die mensen op straat die foto's maken en filmen! ;-) "Alsnog bekeuring dankzij YouTube" http://bit.ly/woJH90
vanuit Velsen
15 maart 12 om 14:47 via web



Alsnog bekeuring dankzij YouTube

Door een filmpje op YouTube heeft een 44-jarige automobilist uit De Zilk alsnog een bekeuring gekregen.

Tijdens de carnavalsoptocht van een maand geleden kreeg de man ruzie met een verkeersregelaar. De automobilist schold de verkeersregelaar uit, negeerde zijn aanwijzingen en reed tegen zijn benen.

Toen de politie arriveerde, bleek de agressieveling spoorloos. Maar een omstander had het conflict gefilmd en op YouTube gezet. Toen de politie dit filmpje tegenkwam, is de automobilist alsnog opgespoord en bekeurd.

15-03-2012 | 10:10 BRON: RTV WEST
Samen sterk in de hulpverlening!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #187 Gepost op: 15 maart 2012, 22:41:50
Pully, bedankt voor uw aanvulling. Ik ben niet zo thuis in de materie van de misdrijven (ik houd het graag bij verkeerszaken en dan zijn er niet zoveel misdrijven), en met mishandeling, doodslag, dood door schuld en dergelijke ben ik structureel in de war. Dus uw aanvulling is meer dan welkom  O0

Mijn punt blijft wel zo'n beetje staan... namelijk of meneer op grond van een verkeersovertreding of op andere grond (bedreiging dan?) wordt geverbaliseerd. Nou ja, hopen dat ze het goed doen  0098

Daarvoor zijn we toch op dit forum? Om elkaar te helpen.

Nu wordt het helemaal ingewikkeld. Men kan niet pogen te mishandelen maar poging tot zware blijkbaar wel. Wat is nu het verschil..??  ::)

Dit is al mooi uitgelegd door Kaasje en onze leek auditor. Auditor je hebt het heel mooi verwoord hoor! Zeker als leek  O0 O0
Kaasje jij hebt een mooie aanvulling gegeven, ook top!  O0 O0

Helaas dat het bericht op de bekeuring niet spreekt over welke straf de man heeft gekregen en voor welk(e) feit(en).
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #188 Gepost op: 18 maart 2012, 15:49:44
@PAA_Ookmeerbrt Sluiten
Toch wel handig al die mensen op straat die foto's maken en filmen! ;-) "Alsnog bekeuring dankzij YouTube" http://bit.ly/woJH90
vanuit Velsen
15 maart 12 om 14:47 via web



Alsnog bekeuring dankzij YouTube

Huh spoorloos?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 27 april 2012, 18:09:00
Werkwijze en kleding van de verkeersregelaar in Noord Korea. (1:45)
================
GOOD MORNING PYONGYANG NORTH KOREA 북한
GOODMORNINGPYONGYANG