Golfkar op evenementen terrein

Auteur Topic: Golfkar op evenementen terrein  (gelezen 11200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Gepost op: 5 maart 2012, 09:54:05
Hallo allemaal,

Ik heb een idee en ik vraag me af of het een handig idee is. het zit namelijk zo:

ik zit er over te denken om een (tweedehands) bezine golfkar te kopen om te gebruiken tijdens evenementen. Het is op dit moment een 2 persoons (naast elkaar) kar met een bak achterop. Ik zat te denken om die bak er af te halen en een systeem te maken zodat die er makkelijk op en af kan. Als de bak er af is wil ik ook een optie maken om het een 4-persoons kar te maken en een 3e optie met 2 personen (achter elkaar) en een brancard.

Hoe denken jullie hier over? zinnig of zonde van mn geld?

groeten,
Bas


Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2012, 10:03:26
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2012, 10:18:27
ja, zoiets inderdaad.

alleen dan met een wisselbare indeling van de wagen en met een benzine motor i.p.v. electro.

oh ja, en die ik had gezien heeft (nog) geen dak. Is dat een erg gemis?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2012, 10:32:31
Wordt ook wel zonder dak gedaan (http://www.jngolfcarts.com/ambulancecarts.html) maar is bij regen of sterke zon niet aan te raden, denk ik. En als je al signalering aan wil brengen, of voor infusen, is een dak wel handig.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2012, 10:42:25
EMS doet dat, met dak. Ik geloof dat ze er inmiddels twee in dienst hebben. Eén kleinere waar naast de chauffeur alleen een brancard geplaatst kan worden en één grotere waar inderdaad ook nog een 'behandelaar' kan plaatsnemen. Wel beiden met dak. Overigens, afgezien van kleur en striping, geen signalering. Zie http://www.ems.nl/over-ems/fotoalbum/wagenpark-ems.aspx.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2012, 11:55:43
Wordt ook wel zonder dak gedaan (http://www.jngolfcarts.com/ambulancecarts.html) maar is bij regen of sterke zon niet aan te raden, denk ik. En als je al signalering aan wil brengen, of voor infusen, is een dak wel handig.

Oke, dak erop zetten of een ander model met dak zoeken wordt het dus.

de vraag blijft: heeft het een toegevoegde waarde op een klein tot middelgroot evenement? er wordt alleen maar BLS verleend, geen ALS voorlopig.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 12:02:39
In dat geval: nee.
Als het slachtoffer uit zichzelf kan verplaatsen heb je geen kolfkarretje nodig, als het slachtoffer niet zelfstandig kan verplaatsen bel je een ambu want die heb je dan toch nodig. Lijkt me niet rendabel.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 12:14:01
In dat geval: nee.
Als het slachtoffer uit zichzelf kan verplaatsen heb je geen kolfkarretje nodig, als het slachtoffer niet zelfstandig kan verplaatsen bel je een ambu want die heb je dan toch nodig. Lijkt me niet rendabel.

nou dat was ook een deel van mijn redenatie waarom ik twijfelde. maar goed, wat moet ik dan? een slachtoffer een kwartier in het veld laten liggen in afwachting van de ambu en daarna die ambu het veld op? in veel gevallen is dat niet de oplossing die je zelf wil en zou je een slachtoffer (indien mogelijk natuurlijk) zelf vervoeren naar de tent/post met een brancard.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 12:19:43
Over wat voor evenement hebben we het? Wat voor letsel kan je verwachten? Wat voor terrein is het? In welke periode in het jaar gaat het gebeuren? In de winter wil je iemand liever niet langdurig buiten / op de grond hebben natuurlijk, maar met dekens kom je ook een heel eind.