Directe Inzet Ambulance (DIA)

Auteur Topic: Directe Inzet Ambulance (DIA)  (gelezen 120243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #350 Gepost op: 7 mei 2015, 12:19:58
24-uurs diensten zijn op papier prachtig. Je hoeft maar een paar keer per week naar je werk te komen en je verdient relatief veel ORT. Het scheelt enkele honderden euro's per maand t.o.v. een dienst met uitsluitend 8-uurs diensten. De schoen begint te wringen op het moment dat de werkbelasting hoger wordt. Je pleegt dan roofbouw op je lichaam (dit weet ik uit eigen ervaring, nachtdienst is echt niet gezond). Alleen wil men dan nog niet terug naar  de 8-uurs diensten want.... tsja, nogmaals, het verdient lekker..

De vraag is, wat is belangrijker? Je gezondheid of je portemonnee? Want al de ontwikkelingen op meldkamer en de toegenomen werkdruk gaan we echt niet stoppen. Daar zijn we nooit toe in staat geweest en nu dus ook niet. 24-uurs diensten zijn op lange termijn niet houdbaar binnen de ambulancezorg.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #351 Gepost op: 7 mei 2015, 12:45:13
Ik vraag me ook af of je, na een enorm drukke dienst met 24 uur in touw, nog de zorg kan bieden die je hoort te bieden.
Ik kan me voorstellen dat de scherpte er na zoveel uur wel af gaat, en de kans op "fouten" aardig toeneemt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #352 Gepost op: 7 mei 2015, 12:49:44
Citaat van: Red link=msg=1348768 date=1430995513
Ik vraag me ook af of je, na een enorm drukke dienst met 24 uur in touw, nog de zorg kan bieden die je hoort te bieden.
Ik kan me voorstellen dat de scherpte er na zoveel uur wel af gaat, en de kans op "fouten" aardig toeneemt.

Er zijn voldoende onderzoeken uit het buitenland waar je vermoeden wordt bevestigd. Er is echter nooit onderzoek gedaan in de ambulancezorg (in NL) omdat zowel de werkgevers als werknemers gebaat waren bij deze constructie. Mijn vermoeden is ook dat er vaker fouten gebeuren. Ik ben zeker niet op mijn best om 0400. En wij hebben geeneens 24-uurs diensten.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #353 Gepost op: 7 mei 2015, 19:01:31
Citaat van: CM link=msg=1348759 date=1430993998
24-uurs diensten zijn op papier prachtig. Je hoeft maar een paar keer per week naar je werk te komen en je verdient relatief veel ORT. Het scheelt enkele honderden euro's per maand t.o.v. een dienst met uitsluitend 8-uurs diensten. De schoen begint te wringen op het moment dat de werkbelasting hoger wordt. Je pleegt dan roofbouw op je lichaam (dit weet ik uit eigen ervaring, nachtdienst is echt niet gezond). Alleen wil men dan nog niet terug naar  de 8-uurs diensten want.... tsja, nogmaals, het verdient lekker..

De vraag is, wat is belangrijker? Je gezondheid of je portemonnee? Want al de ontwikkelingen op meldkamer en de toegenomen werkdruk gaan we echt niet stoppen. Daar zijn we nooit toe in staat geweest en nu dus ook niet. 24-uurs diensten zijn op lange termijn niet houdbaar binnen de ambulancezorg.

CM

Dat maakt toch niks uit. BMH'ers genoeg tegen die tijd. Werken voor bijna niks en dan knikker je weer voor hun 30ste de auto af.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #354 Gepost op: 7 mei 2015, 20:24:19
Het wordt voor de RAV ook duurder als je 8 uur diensten gaat draaien want nu krijgt het personeel als er niets te doen is 1.7 uur en bij de ploegendiensten moet er gewoon 8 uur betaald worden met ploegentoeslag neem ik aan. Ik denk dus dat het personeel er niet veel slechter van wordt.