Chauffeurspas

Auteur Topic: Chauffeurspas  (gelezen 7595 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Gepost op: 9 maart 2012, 20:12:38
hallo mede forum leden,

Vandaag in de haven een kleine discussie over de chauffeurs pas.

Moet deze ongevraagd gelijk bij het rijbewijs worden getoont als je wordt staande gehouden voor controlle met je personenvoertuig?

Groet,

Harm


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2012, 20:36:16
Zie niet in waarom.
Deze pas staat volledig los van je personenauto.
Groetjes, Marco


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2012, 09:50:03
Moet deze ongevraagd gelijk bij het rijbewijs worden getoont als je wordt staande gehouden voor controlle met je personenvoertuig?

Nee.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3 Gepost op: 22 april 2012, 13:16:18
Nee.

Ik had afgelopen vrijdag een mailtje van het ILT, wist niet eens wat het was maar nu wel daarin staat:
 
"Bij controlle door een opsporingsambtenaar van het rijbewijs diendt ongevraagd ook de chauffeurspas te worden afgegeven.""In de wettekst wordt geen onderscheid gemaakt in het voertuig waarvoor de toonplicht geldt." afz. Dhr R. Stolte Juridisch medewerker ILT.

Nu ben ik dus nog net zover als dat ik was voor deze antwoorden, wie heeft er nu gelijk?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2012, 22:13:10
Klinklare onzin.

Wat heeft afgeven van een chauffeurspas voor meerwaarde als ik voor een controle in mijn personenauto staande wordt gehouden ?
Heeft ieder DHV voertuig dan apparatuur om deze uit te lezen ?
Nee....

Maar bij de eerstvolgende keer dat ik voor wat dan ook door de molen ga geef ik hem af,
kijken wat er gebeurt.
Dan zullen ze 'm uitlezen ook,
al moet er een VOA voertuig voor op moeten komen draven !  ;D
Dat wordt echt lachen !
Groetjes, Marco


peter k

  • Centralist/Brandweerman
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2012, 22:27:03
Klinklare onzin.

Wat heeft afgeven van een chauffeurspas voor meerwaarde als ik voor een controle in mijn personenauto staande wordt gehouden ?
Heeft ieder DHV voertuig dan apparatuur om deze uit te lezen ?
Nee....

Maar bij de eerstvolgende keer dat ik voor wat dan ook door de molen ga geef ik hem af,
kijken wat er gebeurt.
Dan zullen ze 'm uitlezen ook,
al moet er een VOA voertuig voor op moeten komen draven !  ;D
Dat wordt echt lachen !

er zijn ook mensen die geen pas hebben maar wel CE


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2012, 00:51:42
Ik had afgelopen vrijdag een mailtje van het ILT, wist niet eens wat het was maar nu wel daarin staat:
 
"Bij controlle door een opsporingsambtenaar van het rijbewijs diendt ongevraagd ook de chauffeurspas te worden afgegeven.""In de wettekst wordt geen onderscheid gemaakt in het voertuig waarvoor de toonplicht geldt." afz. Dhr R. Stolte Juridisch medewerker ILT.

Nu ben ik dus nog net zover als dat ik was voor deze antwoorden, wie heeft er nu gelijk?

Als ik als politie ambtenaar om een rijbewijs vraag (en als je dat dan niet geeft ga ik het vorderen) dan wil ik een rijbewijs: niks meer/ niks minder. Dat de wetstekst niet bepaald wanneer je een chauffeurspas moet overhandigen doet er niet toe. Dat staat ook niet bij een kentekenbewijs of vroeger bij APK papieren ga zo maar door.

Leuke scene voor een lol broek op t.v. of podium:
agent         > "goeie dag Jan Claassen van de verkeerspoppekast Einddam. Mag ik uw papieren ff sien?"
Automobilist >"Natuurlijk mijnheer de agent Poppekast. Hier heeft u mijn rijbewijs, chauffeurspas, vreemdelingen document, HIV certificaat, TBC stempel, werkvergunning, de APK papieren, de kentekenpapieren ..................."

moet ik nog even doorgaan??

Dikke Bull**** en Stolte moet lekker gaan doen waar ie goed in is: < en dat mag ik lekker niet zeggen>  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2012, 21:32:52
er zijn ook mensen die geen pas hebben maar wel CE

Ja,
maar die moeten hun tachoschijven van de laatste maand bij zich houden in zijn/haar personenauto !  098uo 0098

En,
hebben ze reden dat ze niet gereden hebben een patronaal arrest bij zich te dragen !
Ja,
mijn vorige chef wou zoiets dergelijks meegeven op mijn vakantie..
Op mijn vraag of hij van het ganzenbord gevallen was is het antwoord nog steeds niet gekomen..
Groetjes, Marco


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #8 Gepost op: 8 mei 2012, 21:37:23
Als ik als politie ambtenaar om een rijbewijs vraag (en als je dat dan niet geeft ga ik het vorderen) dan wil ik een rijbewijs: niks meer/ niks minder. Dat de wetstekst niet bepaald wanneer je een chauffeurspas moet overhandigen doet er niet toe. Dat staat ook niet bij een kentekenbewijs of vroeger bij APK papieren ga zo maar door.

Leuke scene voor een lol broek op t.v. of podium:
agent         > "goeie dag Jan Claassen van de verkeerspoppekast Einddam. Mag ik uw papieren ff sien?"
Automobilist >"Natuurlijk mijnheer de agent Poppekast. Hier heeft u mijn rijbewijs, chauffeurspas, vreemdelingen document, HIV certificaat, TBC stempel, werkvergunning, de APK papieren, de kentekenpapieren ..................."

moet ik nog even doorgaan??

Dikke Bull**** en Stolte moet lekker gaan doen waar ie goed in is: < en dat mag ik lekker niet zeggen>  ;)

En ik ga echt mijn rijbewijs,kentekenbewijs,APK papieren,chauffeurspas en CCVB afgeven aan de controlerend diender de volgende keer.
Kijken wat er gebeurt :)
Groetjes, Marco


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2012, 21:45:16
En ik ga echt mijn rijbewijs,kentekenbewijs,APK papieren,chauffeurspas en CCVB afgeven aan de controlerend diender de volgende keer.
Kijken wat er gebeurt :)
Zo zo, living on the edge! ::) :-X

Je krijgt het overbodige terug en agent gaat verder met controle...