Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 57584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #200 Gepost op: 26 oktober 2013, 00:54:14
Citaat van: VKRC link=msg=1213648 date=1382722356
@Frank, kijk.....toch tactisch, super  ::)
En daar is een discussieforum voor.  ^-^

Waar wij een beetje moeite mee hebben (en jij in dit geval niet) in met het stukje "De Indruk wekken" en de wijze waarop men hiermee om gaat.
Dat de Smarts en dat type voertuigen er mee bedoeld worden is duidelijk, maar om nou een soort kapstokartikel te gaan creëren is wel erg ver gezocht.
Wetgever is normaal gesproken erg goed in het dichttimmeren van de wetgeving, maar met deze term werken ze zichzelf tegen.

Kom met een Smart na 01 janurai richting 020, krijg jij een verbaaltje van me en we gaan een proefproces beginnen. Weten we na een jaar waar we aan toe zijn.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #201 Gepost op: 26 oktober 2013, 00:55:53
Deal, wel in de middag of avond 998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #202 Gepost op: 26 oktober 2013, 01:03:20
Citaat van: VKRC link=msg=1213784 date=1382741753
Deal, wel in de middag of avond 998765

Is mij om het even. >:D


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #203 Gepost op: 26 oktober 2013, 01:12:17
Dat weet ik toch dielangemotormuis.
Ik PM even, wellicht handiger.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #204 Gepost op: 15 november 2013, 13:49:11
Hallo allen,

In de tegenwoordige tijd van amberflitsers zag ik iets achter op een vrachtwagen staan waarvan ik dacht mag dit nou ook bij personen auto's...

Aangezien de vrachtwagen een iets uitstekende lading aan de achterkant had maar omdat het om metalen platen ging kon de chauffeur gebruik maken van zijn magneetpit en deze bovenop zijn lading gezet.

Nu is mijn vraag mag dit als je bij een auto uitstekende delen hebt en je een mogelijkheid hebt om door middel van een ijzere plaat een magneetpit te gebruiken in plaats van het vierkant bord en of rode zakdoek?

groeten thetwin84
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #205 Gepost op: 15 november 2013, 14:40:08
Bij uitstekende lading ben je verplicht om het markeringsbord te gebruiken. Een rode zakdoek, oranje vestje of andere creatieve oplossing is niet toegestaan. Een zwaailamp is niet toegestaan. De reden dat dit op vrachtwagens wel toegestaan kan zijn is dat de vrachtwagen buiten de maximale afmetingen van een voertuig terecht komt en daarom een ontheffing van de RDW krijgt (exceptioneel transport zonder begeleiding). Daarbij moet zwaailicht gevoerd worden, en als dat niet 360 graden zichtbaar is met zwaailichten op de trekker, dan mag er op de oplegger een zwaailicht bijgeplaatst worden. Dit geldt uiteraard niet voor personenauto's omdat je met een personenauto geen exceptioneel transport uitvoert.

--
Daarnaast valt het me regelmatig op dat je redenen zoekt om een oranje zwaailicht/flitslicht te gebruiken op je eigen personenauto. Als ik je een goedbedoeld advies mag geven: het zwaailicht snel verkopen, zodat je niet in de verleiding komt om dingen te doen 1) die niet mogen en 2) waarvoor je niet verzekerd bent. Met name dat laatste gaat je aardig centen kosten als je betrokken raakt bij een ongeval. Een personenautoverzekering dekt dat soort capriolen niet.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #206 Gepost op: 15 november 2013, 15:02:16
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1220237 date=1384522808

Daarnaast valt het me regelmatig op dat je redenen zoekt om een oranje zwaailicht/flitslicht te gebruiken op je eigen personenauto. Als ik je een goedbedoeld advies mag geven: het zwaailicht snel verkopen, zodat je niet in de verleiding komt om dingen te doen 1) die niet mogen en 2) waarvoor je niet verzekerd bent. Met name dat laatste gaat je aardig centen kosten als je betrokken raakt bij een ongeval. Een personenautoverzekering dekt dat soort capriolen niet.

Het valt je regelmatig op dat ik redenen zoek om mijn flitslamp te gebruiken?
Ik gebruik hem wanneer ik hem nodig heb en vraag mij dingen af of dit mag ja of nee en zal dit dan hier op het forum onder andere navragen. Wanneer dit niet is toegestaan dan zou ik hem ook echt niet zomaar gebruiken.

Als evenementen verkeersregelaar gebruik ik mijn flitsers hier in de omgeving als dit nodig is om het verkeer erop te wijzen dat er iets gaande is.

Wanneer er iets gaande is op de snelweg wanneer het voor mijn auto  gebeurd en ik ben als eerste TP dan zou ik hem gebruiken als gevaaraanduiding en dit is voor zover ik het op het forum heb gelezen toegestaan. Dit is in het verleden eenmalig gebeurd bij een oprit naar de snelweg waardoor ik het overige verkeer kon manen naar de andere weghelft zodat de mensen van het ongeval (gelukkig alleen materiële schade) de weg vrij konden maken naar het bijzijnde busbaan. Nadat men op de busbaan verder konden met hun papierwerk ben ik weer verder gegaan. Men heeft mij nog vriendelijk bedankt.

Echter zou ik mijn flitslampen nooit gebruiken wanneer ik mij in het verkeer begeef en zeker niet om als een hulpverleningsvoertuig. Ik ben daar niet voor opgeleid en heb geen blauwe lampen en heb geen vergunningen ervoor dus ben ik daar niet de juiste persoon ervoor.

Wel kijk ik naar mogelijkheden wanneer je bijvoorbeeld niet in het bezit bent van een vierkant bord en wel van een flitslamp of dit dan ook zou kunnen. Hier word aangegeven van niet, heb tot op heden nog niet gezien dat andere het deden of doen dus kan geen voorbeelden geven dat het wel gedaan word.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #207 Gepost op: 15 november 2013, 15:35:36
Citaat van: thetwin84 link=msg=1220241 date=1384524136
Als evenementen verkeersregelaar gebruik ik mijn flitsers hier in de omgeving als dit nodig is om het verkeer erop te wijzen dat er iets gaande is.
Dus je hebt geen flitsers/zwaailamp nodig.
Ik, als beroepsregelaar, gebruik mijn zwaailamp/flitsers alleen bij in/uitrijden werkvak, daar waar het verplicht is dus.
Als evenementenregelaar kom je dat niet tegen.  Als ik op een locatie moet regelen is een zwaailamp alleen maar irritant zelfs en je haalt je aandacht van je af ipv op je te vestigen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #208 Gepost op: 15 november 2013, 15:41:20
Citaat van: thetwin84 link=msg=1220241 date=1384524136
(...)
Als evenementen verkeersregelaar gebruik ik mijn flitsers hier in de omgeving als dit nodig is om het verkeer erop te wijzen dat er iets gaande is.
(...)
Wanneer er iets gaande is op de snelweg wanneer het voor mijn auto  gebeurd en ik ben als eerste TP dan zou ik hem gebruiken als gevaaraanduiding (...)
Precies wat ik bedoel. Allemaal goed bedoeld, maar op het moment dat een andere weggebruiker zijn (vracht)auto tegen die van jou parkeert, ben jij waarschijnlijk niet verzekerd omdat je werkzaamheden aan het uitvoeren bent waar je autoverzekering niet op is berekend. Wil jij dat risico lopen? En meer wil ik er niet over kwijt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #209 Gepost op: 15 november 2013, 15:51:16
Toch blijft het soms onhandig.

Ik heb onlangs als VKR een klus gedaan met een rijdende afzetting over verscheidene km's. De aannemer had een actiewagen met pijl en geen ruimte om mij en mijn collega mee te nemen bij verplaatsing. Dus hebben we daar mijn auto voor gebruikt. Omdat het niet mijn eigen auto was, dus geen zwaailicht aanwezig.

Zou de verzekering in zo'n geval niet juist anders kunnen reageren? Dus u heeft niet voldoende werk gemaakt van het zichtbaar maken van uw voertuig bij werkzaamheden, dus we betalen niet?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV