Debat op 2: Wie wil er nog bij de politie?

Auteur Topic: Debat op 2: Wie wil er nog bij de politie?  (gelezen 3166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 9 april 2012, 10:42:27
Het is tijd dat de politie in dit land een flink stel ballen kweekt! En er gewoon op los beukt als dat nodig is.

Waarom denken jullie dat filmpjes zo als deze http://www.dumpert.nl/mediabase/963101/efb279dc/agent_leert_negert_vliegen.html
Zo ongelofelijk veel +jes krijgen. Omdat dit is wat wij allemaal willen zien. Grote mond tegen de politie, meteen afstraffen...

Er is geen enkel respect voor de politie, en zij kunnen dat zelf veranderen gewoon streng zijn. En dan bedoel ik niet die doorsnee A-A hondengeleider met zijn broek in de schoenen en het liefst het vest altijd over zijn kleding aan. Dat werkt dus al helemaal niet.  

En "agenten" zo als F. 'Verzet'  werkt ook lekker aan het algemene beeld en dan begin ik maar niet over die kindermoordenaar.

Probeer anders gewoon, streng doch rechtvaardig, maar meer streng dan rechtvaardig.

Voorbeeldje: onlangs groot evenement geweest in mijn werkgebied. Op het eind loopt het wat uit de klauwen en een motoragent komt alleen te staan met een arrestant die zich hevig verzet. Daar komen talloze omstanders bij die de agent bedreigen en belagen. De agent bijt van zich af maar vraagt toch om assistentie. Die komt er in de vorm van een mannetje of 10. Daarmee wordt de agent ontzet, de verdachte die zich nog steeds verzet aangehouden en de mensen die niets te zoeken hebben worden weggeduwd. Omdat sommigen blijven terug komen wordt de wapenstok gebruikt.

In de weken die daarna kwamen bleef het klachten regenen. Van de betrokkenen en van hun ouders. Het geweld dat de politie gebruikt had was buitensporig, kon niet en we leefden in een politiestaat. Zelfs de verdachte die aangehouden was en zich hevig verzet had vond het niet normaal dat hij aangehouden was en al helemaal niet dat er geweld werd gebruikt terwijl hij zelf verklaarde niet mee te willen gaan.

De burger roept om harder optreden, tot dat optreden de burger zelf raakt. Als iemand gesneden wordt op de snelweg vind hij dat diegene er een boete van 500 euro (of meer) voor moet krijgen, maar als hij zelf 220 euro voor hetzelfde feit krijgt is het belachelijk veel.
Het is gewoon nooit goed..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2012, 12:35:44

In de weken die daarna kwamen bleef het klachten regenen. Van de betrokkenen en van hun ouders. Het geweld dat de politie gebruikt had was buitensporig, kon niet en we leefden in een politiestaat. Zelfs de verdachte die aangehouden was en zich hevig verzet had vond het niet normaal dat hij aangehouden was en al helemaal niet dat er geweld werd gebruikt terwijl hij zelf verklaarde niet mee te willen gaan.

Dit soort dingen vind ik inderdaad bijzonder triest. Klagen als je iets hebt uitgespookt dat niet mag en je aangepakt bent. Met name van de ouders. Hoe opvoedkundig zijn die ouders als ze daarover komen klagen? Hun kind doet nooit wat *ahum*. Sorry....ik ben ouder en ik hoef ook geen politiestaat, maar als je als ouder niet wil/kan zien dat je schatje te ver gaat dan werk je langzamerhand naar een politiestaat toe.

Als mijn kinderen (of wij als ouders) een bekeuring krijgen, zullen ze hem hebben verdiend.

In mijn (als 'normale' burger zijnde) opinie is de maatschappij niet alleen verhard, maar gelooft men ook niet meer in sociale controle. Durft men niets te zeggen als er dingen plaats vinden die niet kunnen. Ik denk niet dat de politie meer ballen moet hebben, maar de ballen misschien wel wat vaker zou mogen gebruiken. Men wil wel, maar men mag niet, want de hele gemeenschap valt er weer over als er een incident is waarbij politie harder optreedt.

Ach, wij wachten we hier met spanning de resultaten van deel B af  :) Hier is in ieder geval nog iemand bij ons thuis die wel bij de politie wil.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #12 Gepost op: 9 april 2012, 12:49:54
Ik
Hobby Bobby eenheid Den Haag


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #13 Gepost op: 9 april 2012, 13:02:37
ik  ;)

Maar dat terzijde. Ik denk dat men is gewoon keihard moet optreden tegen mensen die het gewoon te bont maken. Dan heeft een agent het hie over snijden, aangezien ik er zelf een hekel aan heb ga ik het ook niet doen bij anderen.

Wat ook wel is aangepakt mag worden is de jeugd met spiegels aftrappen van auto's
Laat ze het lekker betalen plus een boete van 200 per spiegel.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #14 Gepost op: 9 april 2012, 15:09:10
Ik niet gezien de respectloosheid tegen hulpverleners tegenwoordig.

En wbt de agent die dat jong een schop onder zijn hol verkoopt,
Goed zo !!
Het is toch niet meer normaal dat zo'n ventje dat tegen iemand zegt of wel ?
En dan hoeft het helemaal nog geen agent/agente te zijn,
als hij zoiets tegen ieder ander mens op straat zegt ook een rotschop verkopen.

Ik heb er helemaal geen probleem mee als de uniformen zo worden dat er wel met respect naar gekeken wordt zoals een hondengeleider in A-A als voorbeeld wordt gesteld.

Een politiestaat als in de US is ook niet helemaal okee maar zij worden wel gerespecteerd daar.
Maar kijk eens wat dichterbij in de buurt,
neem eens Spanje als voorbeeld met de Guardia Civil ?
Ik heb ze zien rennen hoor toen die ten tonele kwam !
Groetjes, Marco


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #15 Gepost op: 10 april 2012, 00:56:08
Wat een ongelooflijke domme lul mag-ik-niet-zeggen-van-mijn-moeder is die Bontes zeg. Met zijn loze kreten zou hij zo de politiek in kunnen...(oh ja, dat zat 'ie al). Fijn verkondigen dat de agenten karate moet worden geleerd, maar zouden ze het gebruiken, dan zit hij hoogstwaarschijnlijk mee te huilen met de wolven in het bos.

Zou hij zelf niet doorhebben dat hij zichzelf enorm voor paal zet, want wil je wat kunnen, dan moet je middelen hebben en gesteund worden door het systeem. Hij is iemand die meebeslist over het afkalven van middelen en die ervoor zorgt dat de politie steeds minder steun krijgt. Met andere woorden, hij is zelf voor een groot gedeelte medeverantwoordelijk voor het probleem. Maar ja, vandaar waarschijnlijk dat hij zo hard bezig is de verantwoording af te schuiven naar anderen.

Bah, bah, bah, van zo een krijg je een bijzonder vieze smaak in je mond  :( >:(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl




Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #17 Gepost op: 10 april 2012, 18:00:54
Ik vind dat Bontes ook een hoop populistische praat uitslaat. Roepen dat de systemen niet werken, dat de politie bang is en dat het veel te bureaucratisch is. Maar wat er aan gedaan moet worden en wat de politiek daar voor invloed in heeft zegt hij niet. Het probleem wordt weer bij de korpsleiding weggelegd.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.