Debat op 2: Wie wil er nog bij de politie?

Auteur Topic: Debat op 2: Wie wil er nog bij de politie?  (gelezen 3182 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Gepost op: 8 april 2012, 17:13:44
http://debatop2.ncrv.nl/nieuwsblogs/afgelopen-zaterdag-wie-wil-er-nog-bij-politie

Citaat
Ongeveer anderhalf jaar nadat ze in dienst zijn getreden, hebben de meeste politieagenten hun eerste heftige zaken meegemaakt. Vechtpartijen, zware ongevallen, ruzies waarbij schoten zijn gevallen.

Een toegenomen aantal agenten trekt het niet meer.

Trauma’s en stress bij de politie, ze staan in de vuurlinie van onze samenleving. Voor veel agenten is de maat vol. Afgelopen donderdag legde de politie in de vier grote steden het werk stil voor betere werkomstandigheden.


De tienduizenden agenten in ons land krijgen het dag in, dag uit voor hun kiezen. En op feestjes krijgen ze dan te horen ‘Zo weer lekker bonnen geschreven, kunnen jullie niet eens boeven vangen’.

Wanneer is de grens bereikt van wat ook een stoere politieagenten aankunnen? Wat kan de politie er zelf aan doen om het geweld in te perken? Zijn agenten gevoelig en bang geworden, of is er iets anders aan de hand? Ligt er misschien een probleem bij de politieorganisatie? Of is het de verharde maatschappij?


Waarom zou je anno 2012 nog bij de politie willen?

Hier kun je de uitzending bekijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1247868


Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #1 Gepost op: 8 april 2012, 18:01:20
Het is tijd dat de politie in dit land een flink stel ballen kweekt! En er gewoon op los beukt als dat nodig is.

Waarom denken jullie dat filmpjes zo als deze http://www.dumpert.nl/mediabase/963101/efb279dc/agent_leert_negert_vliegen.html
Zo ongelofelijk veel +jes krijgen. Omdat dit is wat wij allemaal willen zien. Grote mond tegen de politie, meteen afstraffen...

Er is geen enkel respect voor de politie, en zij kunnen dat zelf veranderen gewoon streng zijn. En dan bedoel ik niet die doorsnee A-A hondengeleider met zijn broek in de schoenen en het liefst het vest altijd over zijn kleding aan. Dat werkt dus al helemaal niet.  

En "agenten" zo als F. 'Verzet'  werkt ook lekker aan het algemene beeld en dan begin ik maar niet over die kindermoordenaar.

Probeer anders gewoon, streng doch rechtvaardig, maar meer streng dan rechtvaardig.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2 Gepost op: 8 april 2012, 18:25:35
Tom, jij wilt dus dat burgers angst voor de politie krijgen? Ik denk dat Amerikaanse situaties hier alles behalve gewenst zijn.

Dat volk op dumperd zetten nog plusjes bij een ernstig auto ongeval dat er grappig uitziet..

En de politie bepaald niet hoever zij mogen gaan daar hebben we wetten voor. De politie hier heeft genoeg ballen. Het is juist knap hoe de politie hier presteert, met geduld
 en respect zelfs wanneer zij dat niet krijgen.. het zou de omgekeerde wereld zijn als we respect moeten krijgen door Jan en alleman met een grote mond in elkaar zouden slaan.. de wereld is al genoeg ver****


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 8 april 2012, 18:38:47
Ongelofelijk, die simpele reacties van de ex-collega. Hoop dat dit niet gewaardeerd wordt binnen de PVV...


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #4 Gepost op: 8 april 2012, 18:54:39
specialagent, Uiteraard ben ik niet voor een politie staat. En nee ik ook, wil niet bang zijn voor de politie.

Wat ik wel graag zou zien is een hardere politie die op bepaalde momenten hard de boel aanpakt, en niet over zich heen laat lopen. Uiteraard ben ik mij er van terdege bewust dat ik makkelijk praten heb.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #5 Gepost op: 8 april 2012, 19:10:13
Net helemaal teruggekeken. Ja, we hebben een imagoprobleem en ja er zijn een hoop dingen in onze organisatie die véél beter kunnen. Maar dat verhaal van luie flikkers... de gewone diender op straat doet niets lievers dan heterdaadjes pakken.


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #6 Gepost op: 8 april 2012, 19:38:47
niet dat ze bang ervoor zouden worden, maar als het moet dan wel ja...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 april 2012, 19:42:57
Ik geloof best dat een agent een heterdaadje wil, anders waren ze toch geen agent geworden lijkt mij.
Hoe is dat bijvoorbeeld in New York geregeld qua papierwerk/bureauwerk etc? Qua inwoners ongeveer gelijk aan NL en daar zie je wel direct allemaal agenten staan en hier veel minder.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 8 april 2012, 22:03:52
Ongelofelijk, die simpele reacties van de ex-collega. Hoop dat dit niet gewaardeerd wordt binnen de PVV...

Ik heb me gigantisch zitten ergeren aan Bontes van de PVV wat een laml*l is dat zeg.
Er kwam echt geen zinnig woord uit zijn mond. Als Hero Brinkman nog in de PVV had gezeten dan had hij op zijn plek in de
uitzending heel veel betere dingen gezegd daar ben ik van overtuigd want politie zat in zijn portefuille .
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 8 april 2012, 22:40:58
de gewone diender op straat doet niets lievers dan heterdaadjes pakken.

Een van de problemen is dat mensen die al langere tijd bij de organisatie zitten niet meer worden aangesproken op functioneren en handelen. Gevolg is dat wanneer mensen wel aangesproken worden (als het echt te bont wordt) ze zich onder druk gezet voelen en vervolgens ziek thuis komen te zitten. Er is daarop volgend nauwelijks controle op langdurig ziek zijn  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !