RTL 4: Buch in de bajes

Auteur Topic: RTL 4: Buch in de bajes  (gelezen 9674 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Gepost op: 14 april 2012, 09:17:07
Misschien niet helemaal met de hulpverlening te maken, maar wel intressant!

Buch In De Bajes is een 8-delige serie over het dagelijks leven in de Penitentiaire Inrichting Almere.

Wat klopt er van het beeld dat je in Nederland in de gevangenis beter af bent dan in een verzorgingstehuis? Zijn het een soort driesterrenhotels met plasmaschermen aan de muur? Of is dat een beeld dat door de media is gecreeerd? Door acht weken lang alles wat er in deze inrichting gebeurt te volgen, en door te praten met personeelsleden en gedetineerden geeft Menno Buch voor het eerst een ongecensureerd en rauw beeld van de werkelijkheid in een Nederlandse gevangenis.

Volgende uitzending
15 april om 20:00 uur, op RTL 4




Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2012, 11:48:57
Overlapt met overtreders, maar ga het zeker kijken, interessant. Tanks! 0098


Romeo Mike

  • Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #2 Gepost op: 14 april 2012, 12:54:39
Ik denk dat het een erg interessante serie gaat worden. Ik ga zondag iig kijken!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 15 april 2012, 20:01:37
Nog een paar minuten en dan begint het.
SBS Overtreders neem ik wel op vanavond.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #4 Gepost op: 15 april 2012, 22:29:16
Ik vond het erg interessant!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 15 april 2012, 22:45:53
Ik vond het ook een mooie aflevering. Je krijgt precies te zien waar de werknemers in een PI zoal mee te maken krijgen.
Zelf kom ik ook regelmatig voor mijn werk in diverse PI's en de regels zijn streng. Zeer streng.
Ik heb door deze aflevering nog meer respect gekregen voor deze mensen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #6 Gepost op: 15 april 2012, 23:07:49
Erg interessant. Manier van filmen en vragen stellen door de presentator irriteer ik me wel mateloos aan :|


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 15 april 2012, 23:14:57
Erg interessant. Manier van filmen en vragen stellen door de presentator irriteer ik me wel mateloos aan :|

Daar was ik ook bang voor voordat het programma begon maar ik heb daar totaal geen last van gehad.
De vragen die hij stelde waren ook de zaken waar ik aan dacht tijdens het kijken als hij in gesprek was met de gedetineerden.
Het kwam op mij heel natuurlijk over allemaal en had totaal geen gevoel dat er ook maar iets in scene was gezet.

Sterker nog ik vond het een heel goed programma en als het zo doorgaat dan sta ik er niet vreemd van te kijken als er een vervolg van komt.
Ik vond het een zeer interessant programma en kijk uit naar volgende week.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #8 Gepost op: 16 april 2012, 09:59:17
Daar was ik ook bang voor voordat het programma begon maar ik heb daar totaal geen last van gehad.
De vragen die hij stelde waren ook de zaken waar ik aan dacht tijdens het kijken als hij in gesprek was met de gedetineerden.
Het kwam op mij heel natuurlijk over allemaal en had totaal geen gevoel dat er ook maar iets in scene was gezet.

De vragen waren goed en de antwoorden zijn eerlijk, vind ik ook erg mooi om te zien. Het gaat mij meer om de manier waarop hij dingen vraagt. Iemand heeft nog geen antwoord gegeven of er volgt metéén een nieuwe vraag, heel fel. Maar goed, dat zal iets persoonlijks zijn en de vragen zijn wel erg interessant ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 16 april 2012, 13:25:38
Mwoa, ik denk dat er door dit soort programma's wel wat mensen ontwaken uit hun schoonheidsslaapje ...
We kennen dit soort programma's alleen uit Amerika en daardoor denken we dat dit soort dingen hier in Nederland niet plaats vinden  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !