Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?

Auteur Topic: Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?  (gelezen 9287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Politiewagen van de weg gereden
Uploaded by zoominnl on Apr 10, 2012
Bij een botsing tussen een politiebusje en een personenauto in Assen is zondagavond één gewonde gevallen. De politie was met loeiende sirenes op weg naar een spoedgeval.

Hondengeleiderbus van Assen. 25duizen km... waarschijnlijk total loss... :'(




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 12 april 2012, 18:54:04
Hondengeleiderbus van Assen. 25duizen km... waarschijnlijk total loss... :'(

Tsja, ik zeg niet dat het mij nooit zal overkomen, maar gezien de beelden is er niet stapvoets de kruising over gereden  ::)
Daarnaast is dat direct een nadeel van de lichtbalk helemaal achterop (en niets verder naar voren), je staat al bijna helemaal op de kruising alvorens de lichtbalk zichtbaar is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 12 april 2012, 19:09:57
Tsja, ik zeg niet dat het mij nooit zal overkomen, maar gezien de beelden is er niet stapvoets de kruising over gereden  ::)
Daarnaast is dat direct een nadeel van de lichtbalk helemaal achterop (en niets verder naar voren), je staat al bijna helemaal op de kruising alvorens de lichtbalk zichtbaar is.

Op deze bus zitten voorop op het dak toch ook twee pitten? Ala Rotterdam?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3 Gepost op: 12 april 2012, 19:15:48
Nee alleen balk achter...

Wel een zoeklicht voorop meen ik.


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2012, 19:59:54
Daarnaast is dat direct een nadeel van de lichtbalk helemaal achterop (en niets verder naar voren), je staat al bijna helemaal op de kruising alvorens de lichtbalk zichtbaar is.

Ik zeg... achteruit de kruising over  >:D


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #5 Gepost op: 13 april 2012, 08:25:45
Tsja, ik zeg niet dat het mij nooit zal overkomen, maar gezien de beelden is er niet stapvoets de kruising over gereden  ::)
Daarnaast is dat direct een nadeel van de lichtbalk helemaal achterop (en niets verder naar voren), je staat al bijna helemaal op de kruising alvorens de lichtbalk zichtbaar is.

En de flitsers in de grill dan??

Aaldert


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #6 Gepost op: 13 april 2012, 08:37:14
Als je geen intersection lights op de zijkant van de bumper hebt heb je eigelijk op een kruising niet veel aan grill flitsers  ;D


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #7 Gepost op: 13 april 2012, 12:20:47
Treurige signa ook op die bak... ik begrijp niet waarom die lichtbalk zo ver naar achteren staat...


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #8 Gepost op: 13 april 2012, 18:15:54
Treurige signa ook op die bak... ik begrijp niet waarom die lichtbalk zo ver naar achteren staat...

Aangezien dit een hondengeleidersvoertuig is heeft men ook rekening te houden met de ventilatie kappen op het dak. En jah, misschien zou een RR setup beter zijn geweest.. Maar ik vond het er wel stoer uitzien, alleen dat het niet functioneel is blijkt wel.. jammer van het voertuig :'(.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9 Gepost op: 14 april 2012, 20:36:23
Het gegeven van jerommeke is helemaal juist. Dat is ook de reden dat er nu een aanvraag is ingediend (met harde onderbouwing --> een fotootje van de aanrijding  >:D ) waarom we de RR setup willen. Zon soort aanpassing zijn de kosten ook niet.