Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 353144 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #890 Gepost op: 11 april 2013, 23:49:13
Ik zag vandaag een nieuw haakarmvoertuig staan op de kazerne in Tilburg, zo te zien is deze nog niet in gebruik geweest. kenteken was iets met XX-BBR-X. Kon zelf geen foto's maken, want had mijn camera niet bij me. Iemand die toevallig wel foto's heeft? 0098


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #891 Gepost op: 21 april 2013, 12:13:45


Dienst: Regionale brandweer Zuid-Holland Zuid
Regio: 18, Zuid-Holland Zuid
Standplaats: Dordrecht Oranjepark
Roepnummer: 18-185
Soort voertuig: Haakarmvoertuig met kraan
Merk & type: Volvo FE
Opbouw: HIAB-Multilift
Kenteken: 31-BBH-1
Bijzonderheden:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #892 Gepost op: 11 mei 2013, 13:52:59
Nieuw Haakarmvoertuig (HA 59-1) Gezamenlijke Brandweer, kazerne Rozenburg.

Nieuw haakarmvoertuig Gezamenlijke Brandweer
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #893 Gepost op: 11 mei 2013, 23:32:46
Dat ziet er goed uit. Is het ook bekend waar deze nieuwe 4 assers voor ingezet worden? Zijn die SV containers meer dan 15 ton?

Zijn grotere broer met kraan en bergingslier laat helaas nog even op zich wachten door een misverstand in de specificatie.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,322
Reactie #894 Gepost op: 11 mei 2013, 23:47:23
Te zien aan de haakarmbakken die daar op de grond staan zou het me niet verbazen als hij (mede) voor het IBP gebruikt gaat worden.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #895 Gepost op: 12 mei 2013, 00:25:16
Dat zou zomaar kunnen André, maar ook die bakken komen bij mijn weten niet boven de 15ton uit. De IBP haakarmbakken werden iig allemaal op 15 tons wagens vervoerd. Uitgezonderd natuurlijk de 20.000L SVM containers en booster(s?) welke op trailers staan. Of is het contract met Den Hartogh afgelopen en moet nu alles per HA?

Na want dingen opgezocht te hebben over het IBP valt het me in filmpjes wel weer op hoeveel 'moeite' veel brandweerlieden hebben bij het oppakken van haakarmbakken (defensie overigens ook). En ook hoe verschillend de chauffeurs dit benaderen. Een beeld dat mij keer op keer weer erg opvalt is daarbij het hoofd volledig uit het raam stekend een bak oppakken. Wat ernstige gevolgen kan hebben wanneer een (zware) bak uit de haak valt of er iets los breekt. En iets wat doorgaans, eventueel met behulp van een extra spiegel of camera, overbodig is. Helemaal wanneer er een collega aanwezig is om te spotten.

Maar goed, je kunt natuurlijk ook niet verwachten van mensen die slechts af en toe een bak optrekken dat even soepel doen als een geroutineerd fulltime chauffeur. Ik loop soms ook wel eens te prutsen...  ::)


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #896 Gepost op: 12 mei 2013, 11:43:40
Dat zou zomaar kunnen André, maar ook die bakken komen bij mijn weten niet boven de 15ton uit. De IBP haakarmbakken werden iig allemaal op 15 tons wagens vervoerd. Uitgezonderd natuurlijk de 20.000L SVM containers en booster(s?) welke op trailers staan. Of is het contract met Den Hartogh afgelopen en moet nu alles per HA?

Na want dingen opgezocht te hebben over het IBP valt het me in filmpjes wel weer op hoeveel 'moeite' veel brandweerlieden hebben bij het oppakken van haakarmbakken (defensie overigens ook). En ook hoe verschillend de chauffeurs dit benaderen. Een beeld dat mij keer op keer weer erg opvalt is daarbij het hoofd volledig uit het raam stekend een bak oppakken. Wat ernstige gevolgen kan hebben wanneer een (zware) bak uit de haak valt of er iets los breekt. En iets wat doorgaans, eventueel met behulp van een extra spiegel of camera, overbodig is. Helemaal wanneer er een collega aanwezig is om te spotten.

Maar goed, je kunt natuurlijk ook niet verwachten van mensen die slechts af en toe een bak optrekken dat even soepel doen als een geroutineerd fulltime chauffeur. Ik loop soms ook wel eens te prutsen...  ::)
Die grote slangen van het IBP worden inderdaad ook met dit voertuig vervoerd, ze zijn er nou nog mee aan het oefenen/ opleiden. De SVM-containers en boosters worden nogsteeds vervoerd door Den Hartogh onder politiebegeleiding. (de loods waar het filmpje is gemaakt is ook van Den Hartogh) O0
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #897 Gepost op: 12 mei 2013, 12:12:36


Dienst: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Regio: Noord- en Oost Gelderland
Standplaats: Winterswijk?
Roepnummer: 06-9688
Soort voertuig: Haakarmvoertuig
Merk & type: DAF AV 65NC
Kenteken: BB-BG-89
Bijzonderheden: Had vroeger een koeienvanger. Uit dienst?


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #898 Gepost op: 12 mei 2013, 21:27:17


Dienst: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Regio: Noord- en Oost Gelderland
Standplaats: Winterswijk?
Roepnummer: 06-9688
Soort voertuig: Haakarmvoertuig
Merk & type: DAF AV 65NC
Kenteken: BB-BG-89
Bijzonderheden: Had vroeger een koeienvanger. Uit dienst?

Deze auto is ex korps Vaassen en is in 2012 vervangen door een Scania 6x6


Bron: www.brandweer-gelderland.nl


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #899 Gepost op: 13 mei 2013, 17:07:28
Deze auto is ex korps Vaassen en is in 2012 vervangen door een Scania 6x6


Bron: www.brandweer-gelderland.nl

Deze is dus uit dienst   ;)