Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 353192 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #190 Gepost op: 4 november 2005, 21:31:44
ik denk dat ze een goede dealer hebben met een goede service en snelle rep. een dealer in een plaats kan een merk breken of maken maar denk ook even door in die regio staat toch de DAF fabriek
persoonlijk vind ik dat ze hier in nederland hetzelfde moeten doen als in duitsland
wij bouwen hier in nederland een schitterend product onze eigen DAF als de overheid nou gewoon DAF koopt is de werkgelegenheid ook weer gewaarborgt voor een hoop mensen
rinus
hierbij nog maar eens zo mooie wagen
Rinus,

Ik meen mij te herinneren dat Rotterdam na het Magirus tijdperk over moest stappen op een Daf omdat dat een Nederlands product was. Er hebben nadien ook heel wat Dafs rondgereden en nu kpen ze in Rotterdam zowel MAN als Daf voertuigen.

Groet
Johan


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #191 Gepost op: 4 november 2005, 21:43:27
Rinus,

Ik meen mij te herinneren dat Rotterdam na het Magirus tijdperk over moest stappen op een Daf omdat dat een Nederlands product was. Er hebben nadien ook heel wat Dafs rondgereden en nu kpen ze in Rotterdam zowel MAN als Daf voertuigen.

Groet
Johan

Johan,
inderdaad even een kleine opsomming DAF,Magirus,DAF,Mercedes,DAF,MAN,DAF als je goed kijkt kom je elke keer weer terug bij af want er is toch maar een merk wat goed is en van de nederlandse markt komt wij in r'dam hebben een hele goede dealer van DAF en de nieuwe TS die er aan komen kan je wel raden wat het wordt


jwpots

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 4 november 2005, 21:57:43
Johan,
inderdaad even een kleine opsomming DAF,Magirus,DAF,Mercedes,DAF,MAN,DAF als je goed kijkt kom je elke keer weer terug bij af want er is toch maar een merk wat goed is en van de nederlandse markt komt wij in r'dam hebben een hele goede dealer van DAF en de nieuwe TS die er aan komen kan je wel raden wat het wordt
Er hebben indedaad heel wat Mercedes voertuigen in Rotterdam gereden, maar geen groot spul. Voornamelijk de 508 - 608 series.

Groet
Johan


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #193 Gepost op: 4 november 2005, 21:59:51
Er hebben indedaad heel wat Mercedes voertuigen in Rotterdam gereden, maar geen groot spul. Voornamelijk de 508 - 608 series.

Groet
Johan

inderdaad het ware de kleinere ts voor de oude wijken maar ook geen succes
groet,
rinus


fred_090

  • Gast
Reactie #194 Gepost op: 4 november 2005, 22:52:06
Uiteindelijk, uit beroepsbronnen binnen Rdam, moet men erkennen dat MAN goedkoop is, DAF ongelofelijk robuust en betrouwbaar en Mercedes te fragiel........

Fred

PS. Maar voor de PM Busjes zoals de sprinters is er niks mis mee, maar voor het zwaardere TS en AL werk, incl. HA, resteert maar 1 keus! Binnenkort wederom nieuwe DAF's in Rotterdam


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #195 Gepost op: 5 november 2005, 15:20:50
hier nog een mooie cf haakarmwagen

Volgens de Datenbank van Erik is hij van regio Noord en Oost Gelderland, Kazerne Varsseveld. Roepnummer 569, bj 2002


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #196 Gepost op: 5 november 2005, 17:56:55
Uiteindelijk, uit beroepsbronnen binnen Rdam, moet men erkennen dat MAN goedkoop is, DAF ongelofelijk robuust en betrouwbaar en Mercedes te fragiel........

Fred

PS. Maar voor de PM Busjes zoals de sprinters is er niks mis mee, maar voor het zwaardere TS en AL werk, incl. HA, resteert maar 1 keus! Binnenkort wederom nieuwe DAF's in Rotterdam

wil je de sprinters hebben het zijn ondingen veel te licht voor dit werk
maar fred maak je is kenbaar want dan kan je wel bronnen hebben binnen de brandweer maar dan krijg je toch verkeerde voorlichting omtrent de kosten man,kom even bij me langs zal ik wat rekeningen laten zien
groeten,
rinus


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #197 Gepost op: 5 november 2005, 21:41:53
nou ik zag dat we aan het afdwalen waren op deze topec dus hierbij weer een haakarmwagen
deze haakarmwagen met wissellaadbak geladen met kubes containers schuimvormend middel heeft dienst gedaan bij Q8
Europoort
enige jaren geleden is voertuig afgeschreven
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #198 Gepost op: 7 november 2005, 02:10:30
de regio brabant heeft wat met DAF.. eindhoven, helmond, geldrop, mierlo... ze rijden allemaal daf :D ik vind daf persoonlijk ook de mooiste wagens maar wat is de reden van de regio?

Ik weet niet precies wat de reden is van de vele Dafs hier in de regio, maar feit is wel dat de daf-fabriek hier (Geldrop) om de hoek zit.

Ook zijn er door enkele mantelovereenkomsten in het verleden op grote schaal Daf brandweervoertuigen aangekocht die respectievelijk door Rosenbauer en Ziegler zijn opgebouwd. Het betreft hier voornamelijk Daf 75's. Geldrop heeft destijds (1994 en 1998) in beide overeenkomsten geparticieerd en beschikt zodoende over 2 TS-en op Daf. Het voordeel van het rijden van 1 type brandweervoertuig binnen het korps en de goede ervaringen zulllen er toe geleid hebben dat ook de HV daarna op een Daf is gebouwd.

Onlangs heb ik vernomen dat de TS'en die Eindhoven recentelijk in dienst heeft genomen, in eerste instantie op een Mercedes-chassis waren gepland. Reden dat men hiervan af zou hebben gezien was het feit dat Eindhoven als Daf-stad, DAF hoort te rijden.

Mvg,
Guus


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #199 Gepost op: 7 november 2005, 20:01:35
Hierbij een haakarmwagen van ROC Engelse tuin Waalre gezien de foto al enige jaren oud is weet ik niet of deze nog rijdt

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]