Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 353169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #670 Gepost op: 10 februari 2011, 18:29:31
hebben meer haakarm auto,s amber aan de achterkant net zo als die van amsterdam in dat filmpie


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #671 Gepost op: 10 februari 2011, 18:48:02
hebben meer haakarm auto,s amber aan de achterkant net zo als die van amsterdam in dat filmpie

De haakarm uit het filmpje is de eerst gebouwde haakarm, als testvoertuig voordat de landelijke aanbesteding kwam. Hier zitten draailampen in plaats van strobe's en inderdaad amber ledjes achterop gemonteerd.

Op de nieuwe haakarmvoertuigen zie je drie ledljes in de kleur blauw achterop.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #672 Gepost op: 10 februari 2011, 19:00:46
De haakarm uit het filmpje is de eerst gebouwde haakarm, als testvoertuig voordat de landelijke aanbesteding kwam. Hier zitten draailampen in plaats van strobe's en inderdaad amber ledjes achterop gemonteerd.

Op de nieuwe haakarmvoertuigen zie je drie ledljes in de kleur blauw achterop.
Klopt helemaal :) Zie 't filmpje ter bevestiging:


Video: 112NHN


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #673 Gepost op: 10 februari 2011, 21:08:02
Klopt helemaal :) Zie 't filmpje ter bevestiging:


Video: 112NHN
De HA had écht haast! Voorzover ik mijn kennis kan inzetten omtrent haakarmbakvoertuigen staat de arm nog in de laadstand cq niet helemaal ingeschoven richting cabine...


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #674 Gepost op: 10 februari 2011, 21:39:19
De HA had écht haast! Voorzover ik mijn kennis kan inzetten omtrent haakarmbakvoertuigen staat de arm nog in de laadstand cq niet helemaal ingeschoven richting cabine...

Dat zal meer te maken hebben met het feit dat de nieuwe chassis-met-dubbele achteras langer zijn dan de huidige COH's. Dan líjkt het alleen langer  ;)
Ik dacht dat ook in NHN de COH en chassis een vaste combi zijn en dus zo kunnen uitrukken, maar zie nu dat de HA een kraan heeft en dat lijkt mij weer geen logische combi...


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #675 Gepost op: 10 februari 2011, 21:44:35
De HA had écht haast! Voorzover ik mijn kennis kan inzetten omtrent haakarmbakvoertuigen staat de arm nog in de laadstand cq niet helemaal ingeschoven richting cabine...

De oude HA bakken op biza slede zijn eigenlijk te kort voor de nieuwe HA voertuigen daarom worden ze achter op het chassis meegevoerd zodat de achterste vergrendelingen er ook op kunnen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #676 Gepost op: 10 februari 2011, 22:01:26
De HA had écht haast! Voorzover ik mijn kennis kan inzetten omtrent haakarmbakvoertuigen staat de arm nog in de laadstand cq niet helemaal ingeschoven richting cabine...
Einde verhaal dus met mijn kennis  e050 Bedankt!

Edit: Bedankje slaat op de gegeven informatie, niet voor het 'beëindigen' van mijn kennis omtrent HA's


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #677 Gepost op: 2 maart 2011, 10:06:51

regio: nhn noord holland noord
staanplaats:  alkmaar -zwaag
roepnummer: nhn888
kenteken: bx-jp-41
merk: volfo fe340 met kraan
opmerkingen: vervoert oefening en demonstratie containers gemaakt bij opendag brandweer opmeer

Heeft iemand een idee hoeveel ton meter deze kraan is?


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #678 Gepost op: 2 maart 2011, 11:22:51
De oude HA bakken op biza slede zijn eigenlijk te kort voor de nieuwe HA voertuigen daarom worden ze achter op het chassis meegevoerd zodat de achterste vergrendelingen er ook op kunnen.


Die container staat er niet goed op.
Het HA systeem had verder het chassis opgeschoven kunnen worden,
waar je mee op moet passen met een kleinere container dan je chassis is is dat je de container voorbij de rollen trekt wat wil zeggen dat je hem niet (goed) geborgd krijgt.
Trek je 'm voorbij kan je de cont. nog wel heel voorzichtig terug zetten.
Maar de chauffeur had hem echt verder erop moeten trekken want de container steekt nu zo'n eind uit dat hij de uitklapbumper had moeten gebruiken.
Groetjes, Marco


Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #679 Gepost op: 4 maart 2011, 18:28:38
Heeft iemand een idee hoeveel ton meter deze kraan is?

het is HIAB XS 111 of HIAB XS 122

mzzl