Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 290580 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #130 Gepost op: 17 mei 2012, 19:58:27
Nog blij dat hij in een touran rijd en niet in een vol geladen T5. Die kunnen ook aardig rijden maar heb het zelf mogen meemaken dat je tegen een reguliere personenauto die echt haast heeft geen kans maakt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #131 Gepost op: 17 mei 2012, 20:13:00
Nog blij dat hij in een touran rijd en niet in een vol geladen T5. Die kunnen ook aardig rijden maar heb het zelf mogen meemaken dat je tegen een reguliere personenauto die echt haast heeft geen kans maakt.

Zijn achtervolgingen dan uberhaupt te doen met de huidige normale surveillance-wagens?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #132 Gepost op: 17 mei 2012, 20:36:33
Ze zijn nog wel te doen, maar er zal altijd een groep zijn die er alles aan doet om uit de handen te blijven van zijn achtervolgers. De amerikaanse of engelse politie heeft ook geen lulige auto's en ook daar moeten ze achtervolgingen afbreken omdat ze niet bij kunnen blijven.

Hierdoor is communicatie met de assistentie van groot belang. Want zelfs al zit je in een snelle auto die er makkelijk bij blijft. Als jij de enige auto bent dan word het alsnog lastig om het voertuig tot stilstand te krijgen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #133 Gepost op: 17 mei 2012, 20:43:57
Ze zijn nog wel te doen, maar er zal altijd een groep zijn die er alles aan doet om uit de handen te blijven van zijn achtervolgers. De amerikaanse of engelse politie heeft ook geen lulige auto's en ook daar moeten ze achtervolgingen afbreken omdat ze niet bij kunnen blijven.

Hierdoor is communicatie met de assistentie van groot belang. Want zelfs al zit je in een snelle auto die er makkelijk bij blijft. Als jij de enige auto bent dan word het alsnog lastig om het voertuig tot stilstand te krijgen.

In Nederland rij je makkelijk een politie auto eruit. Elke fatsoenlijke middenklasser is sneller en rijd beter dan een Touran. De KLPD kan een stuk meer, maar die zijn lang niet altijd in de buurt. Natuurlijk kunnen we zeggen dat de ''crimineel'' meer risico's neemt, maar ik weet dat er genoeg agenten zijn die ook tot het uiterste gaan om de ''crimineel'' te pakken. En vaak lukt het gewoon niet door het materiaal wat je krijgt.

Ook is de kans klein dat er toevallig een heli in het oosten van het land is om te assisteren, vaak is de achtervolging al mislukt voordat de heli ook maar in de buurt is.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #134 Gepost op: 17 mei 2012, 20:57:12
Ik was net getuige van een achtervolging in Emmen. De Politie zat achter een golfje aan met een Touran, enkele bezetting.
Wat mij opviel was dat de touran bij lange na niet bij het golfje kon komen. Is het echt zo slecht gesteld met de capaciteit van deze auto?

Even later kwam er nog een Touran voorbij met enkele bezetting en daarna nog een Touran met dubbele bezetting.

Ik kan uit ervaring zeggen dat de Touran een prima gezinsauto is maar een drama als dienstwagen, zeker voor dit soort taken. Door wat materiaal gebrek bij ons (rsa) heb ik een aantal malen met een nieuwe (140pk dsg) Touran gereden. En onlangs nog met een Golf 5 pitwagen. Alleen dat verschil is al ENORM! De Golf gaat strak door de bocht, de touran dwijlt, helt over en geeft erg weinig vertrouwen.

Stuurmans kunst en "tot het uiterste gaan" heeft dan ook geen nut. Dus ja, zo slecht is het met de capaciteiten van deze auto. Maar goed daar was ie ook niet voor bedoelt.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #135 Gepost op: 17 mei 2012, 21:13:02
Beste heren,

Aan hoeveel kilo lading (vesten, gereedschap ga zo maar door) moet ik denken bij de gemiddelde auto ?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #136 Gepost op: 17 mei 2012, 21:48:49
Ik kan uit ervaring zeggen dat de Touran een prima gezinsauto is maar een drama als dienstwagen, zeker voor dit soort taken. Door wat materiaal gebrek bij ons (rsa) heb ik een aantal malen met een nieuwe (140pk dsg) Touran gereden. En onlangs nog met een Golf 5 pitwagen. Alleen dat verschil is al ENORM! De Golf gaat strak door de bocht, de touran dwijlt, helt over en geeft erg weinig vertrouwen. Stuurmans kunst en "tot het uiterste gaan" heeft dan ook geen nut. Dus ja, zo slecht is het met de capaciteiten van deze auto. Maar goed daar was ie ook niet voor bedoelt.....

Dit viel mij ook al op, de meeste snelheid verloor hij in de bocht. En qua acceleratie is het ook geen topper.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #137 Gepost op: 18 mei 2012, 00:08:23
Beste heren,

Aan hoeveel kilo lading (vesten, gereedschap ga zo maar door) moet ik denken bij de gemiddelde auto ?

Ga gemiddeld maar uit van een 100 kilo gok ik zo. Misschien met de huidige alu kasten wat minder maar A-A had van die zelf gefabriceerd kasten van betonplex in de kofferbak staan.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #138 Gepost op: 18 mei 2012, 00:19:52
Ga gemiddeld maar uit van een 100 kilo gok ik zo. Misschien met de huidige alu kasten wat minder maar A-A had van die zelf gefabriceerd kasten van betonplex in de kofferbak staan.

Thanks lange !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #139 Gepost op: 18 mei 2012, 08:34:43
Dit viel mij ook al op, de meeste snelheid verloor hij in de bocht. En qua acceleratie is het ook geen topper.
Nou, de nieuwe touran gaat in vergelijking met de oude touran toch een stuk rapper. Om heel eerlijk te zijn heb ik van 0 tot 140 geen enkele klacht over de touran DSG 140 pk. Inderdaad, het bochtenwerk is teleurstellend maar ook dat vind ik persoonlijk nog wel te doen. En dat we een snelle auto niet bij houden dat is vervelend, maar daar zijn andere voertuigen voor in dienst...

Ik heb eens even gekeken naar de (standaard) configuratie's en de golf 6 en touran doen niet veel voor elkaar onder op een recht stuk weg.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.