Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 290328 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #150 Gepost op: 18 mei 2012, 18:37:42
I.i.g. 1 snel interventievoertuig per regio lijkt mij geen overbodige luxe.. Kijkende naar Engeland bijv. Gewoon een snelle Jap met daarvoor opgeleid personeel. Hoeft echt geen Duitse wagen te zijn. (gelet op budgetten etc) Een snelle degelijke auto, met 2 m/v erop die ermee om kunnen gaan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #151 Gepost op: 18 mei 2012, 19:32:43
Die Jap die jij voorstelt is niet goedkoper in gebruik en afschrijving dan de Duitser.
Nee voorlopig is alleen het ...... de gene die ook binnen de nieuwe organisatie met de snelle herkenbare voertuigen blijft rijden. Alle bestaande en nieuw te vormen regio verkeerspolitie zullen zich allemaal moeten verplaatsen in een D5.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #152 Gepost op: 18 mei 2012, 20:36:31
Ik heb eens even gekeken naar de (standaard) configuratie's en de golf 6 en touran doen niet veel voor elkaar onder op een recht stuk weg.

Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb meerdere malen op de snelweg met onze Golf 6, 2.0 TDI DSG tegen verschillende Tourans mogen rijden op de snelweg tijdens prio1 en beiden gingen plankgas. Kan je vertellen dat de Golf het wel won. Maar de top van de Golf ligt ook maar op 205/210 op de teller. Beetje fatsoenlijke auto gaat hier natuurlijk overheen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #153 Gepost op: 18 mei 2012, 20:45:52
Die Jap die jij voorstelt is niet goedkoper in gebruik en afschrijving dan de Duitser.


Zonder allerlei google-bewijzen erbij te pakken weet ik zeker dat de politie een zeer snelle (jap) kan rijden, voor dezelfde prijs als een volbepakte Touran. Zolang er maar 2 m/v met koppel opzitten. Laat per regio 1 snelle Jap rijden, zonder al teveel poespas erop..immers, de gangbare voertuigjes komen toch uiteindelijk wel opdagen..als het moet.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #154 Gepost op: 18 mei 2012, 21:44:08
Die jap waar jij het over hebt is reeds getest em bleek niet goedkoper te zijn dan een snelle Duitse diesel. Hij bleek zelfs duurder in het gebruik.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #155 Gepost op: 18 mei 2012, 21:46:38
Kan iemand iets uitwijden over 'de jap' ? ben nu wel erg benieuwd  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #156 Gepost op: 18 mei 2012, 21:49:21
Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb meerdere malen op de snelweg met onze Golf 6, 2.0 TDI DSG tegen verschillende Tourans mogen rijden op de snelweg tijdens prio1 en beiden gingen plankgas. Kan je vertellen dat de Golf het wel won. Maar de top van de Golf ligt ook maar op 205/210 op de teller. Beetje fatsoenlijke auto gaat hier natuurlijk overheen.

Het was misschien niet geheel duidelijk in mijn bericht, maar ik had het ook over van 0 tot 140.... Veel harder gaan we ook niet in het Amsterdamse vanuit de wijkteams. Wij komen gelukkig zelden op de snelweg. (Want dat mag niet....)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #157 Gepost op: 18 mei 2012, 21:56:20
Die jap waar jij het over hebt is reeds getest em bleek niet goedkoper te zijn dan een snelle Duitse diesel. Hij bleek zelfs duurder in het gebruik.

Dan neem je een Italiaan.. het punt is: je kan best per regio een grote veilige snelle wagen aanschaffen. Hoeft niet altijd Audi, Mercedes of BMW of Volvo te zijn.  Denk dat poltie Nederland best links en rechts een mooie deal kan sluiten, motorisch gezien, en daarmee een aanbesteding. Een veilige burgerauto (station desnoods) die vlot accelereert en tegen de 300 loopt is goed te doen..


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #158 Gepost op: 18 mei 2012, 22:34:37
Goh, dat dit topic zo snel gaat had ik niet verwacht.  O0

Wat mij opvalt is dat de meesten de Touran niet voldoende vind voor achtervolgingen.
Hier in het noorden (en zeker in Emmen) rijdt men niet anders. (als normale personenwagen bij mijn weten)
En dan is het ook nog zo dat ze een enorm gebied hebben wat ze moeten behappen. Het was al bijzonder dat er binnen 5 minuten nog 2 andere Tourans bij kwamen.

Ik kan trouwens niets over de achtervolging terug vinden. Was wel benieuwd of ze deze knaapjes te pakken hebben gekregen.
Voor de Emmenaren onder ons, de aktie ging vanaf de St. Gerardusstraat over de Rondweg, richting Emmerhout.
Iemand iets gezien of gehoord?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #159 Gepost op: 19 mei 2012, 08:37:56
Ik ben een andere mening toegedaan. Ik heb meerdere malen op de snelweg met onze Golf 6, 2.0 TDI DSG tegen verschillende Tourans mogen rijden op de snelweg tijdens prio1 en beiden gingen plankgas. Kan je vertellen dat de Golf het wel won. Maar de top van de Golf ligt ook maar op 205/210 op de teller. Beetje fatsoenlijke auto gaat hier natuurlijk overheen.

Beetje bijzonder:
Citaat
tegen verschillende tourans mogen rijden????


 :o Volgens mij is het alleen al in de wetgeving verboden wedstrijden op de openbare weg te houden, en dan uit ik de andere mening die ik heb maar niet :-X

Nog meer bijzonder:
Citaat
de top van de Golf... ook maar op 205/210 op de teller.

Volgens mij mag dit al helemaal niet van de branche richtlijn, naast het gegeven of je het moet willen. Als je met dit soort snelheden rijdt moet je weten wat je doet! En als het bij jou (en dan bedoel ik de wijkteam diender) fout gaat, wil ik de aanrijding niet opnemen .....  :'(
Naast het gegeven dat je de rest van je leven de Sjaak bent want je bent niet gedekt door de baas of enig verzekering! Je mag dus alles zelf gaan betalen en bij een dodelijke aanrijding wil je niet weten wat de kosten zijn.

Dus hou hier nou eens mee op! Laat dit soort snelheden over aan mensen die er voor opgeleid zijn! Denk na en bezint eer ge begint! En zijn die opgeleide snelheidsmaniaken niet beschikbaar is het jammer. Ik heb al eerder gepost dat wij als politie ons ook niet met de rode en witte taken bezig moeten houden als we daar geen verstand van hebben of daarvoor opgeleid zijn. En zo is het binnen de eigen professie volgens mij ook.....

En voor alle duidelijkheid, ik heb die opleidingen wel gehad en ook een slipcursus erbij. Naast het gegeven dat het rijden met een automaat/ DSG heerlijk is (voor sommigen) is het onwijs lastig om zo'n auto onder controle te krijgen/ houden als je in de slip raakt. Overschatting is bij dat soort snelheden echt dodelijk!
maar naast de opleidingen die ik gehad heb, vindt ik nog steeds dat de baas ons veel te weinig opleid. Als je weet dat een ralley cursus maar een paar duizend euro kost, en de rij kwaliteiten daardoor serieus toenemen vindt ik dat de baas gewoon extra moet investeren. Ze willen zo graag de snelwegen terug winnen op het geboefte, dan moet je betalen ook! En die HRT/ SRO opleiding van ons kost net zoveel......

En ik pleit ook voor een opzet zoals de Engelsen dat hebben. Naast de VP's ook eenheden met snelle auto's per regio en dan ook met extra vuurkracht. Zou een hele mooie oplossing zijn voor al die geldtransport overvallen. Beetje combi tussen het AT en de VP  098uo

en nee ik solliciteer niet!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens