Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 289638 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #250 Gepost op: 22 mei 2012, 17:46:06
En met toestemming is het altijd OGS.
Je rijd namelijk een rit met of zonder toestemming en dat wil dus zeggen met of zonder blauw en loei aan.

Nee, met toestemming bepaal jij of je OGS gebruikt of niet.


rrpd

  • Gast
Reactie #251 Gepost op: 22 mei 2012, 18:58:01
In RR bestaat de mogelijk om status 9 te gebruiken, d.w.z een 9 ingedrukt houden op de mob/porto. Deze komt dat binnen bij de mkp en staat dus voor afwijking brancherichtlijnen. Dus ook mogelijk bij druk portoverkeer.
Soms geeft de meldkamer zelf al aan bij een bepaalde melding: Geen toestemming maar u kunt wel status 9 gebruiken.

Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord dat de meldkamer een status 9 "geannuleerd heeft" of negatief advies heeft gegeven.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #252 Gepost op: 22 mei 2012, 20:56:01
In RR bestaat de mogelijk om status 9 te gebruiken, d.w.z een 9 ingedrukt houden op de mob/porto. Deze komt dat binnen bij de mkp en staat dus voor afwijking brancherichtlijnen. Dus ook mogelijk bij druk portoverkeer.
Soms geeft de meldkamer zelf al aan bij een bepaalde melding: Geen toestemming maar u kunt wel status 9 gebruiken.

Ik heb tot nu toe nog nooit gehoord dat de meldkamer een status 9 "geannuleerd heeft" of negatief advies heeft gegeven.

Kijk, toch ergens in NL is erover nagedacht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #253 Gepost op: 22 mei 2012, 21:35:26
Jou voorbeeld is wel herkenbaar, dat is namelijk een bepaalde rijstijl die men hanteert.

En zelfs een VRO/SRO aangeleerde techniek  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #254 Gepost op: 22 mei 2012, 21:55:52
En zelfs een VRO/SRO aangeleerde techniek  ;)

Wordt bij de KMar ook aangeleerd. Zal in broa vast ook wel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #255 Gepost op: 22 mei 2012, 21:58:15
Wordt bij de KMar ook aangeleerd. Zal in broa vast ook wel.

In de BROA (officieel) niet (meer)  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #256 Gepost op: 22 mei 2012, 22:17:06
En zelfs een VRO/SRO aangeleerde techniek  ;)

Geweldig! Daar waar de politie wegpiraten die deze "techniek" gebruiken ernstig toespreekt omdat het zo gevaarlijk is, wodt dat bij de politie zelf aangeleerd. En omdat men getraind is geldt de berekening van een reactietijd van zoveel tienden van een seconden, een auto die zoveel meter per seconde aflegt e.d. niet meer, en is dit opeens niet gevaarlijk? Volgens mij mag je, zelfs met de vrijstellingen van het RVV, het verkeer niet in gevaar brengen. Als de politie met deze actie het verkeer dus kennelijk niet in gevaar brengt, waarom brengt een burger met dezelfde actie dan wel het verkeer in gevaar?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #257 Gepost op: 22 mei 2012, 22:23:38
Geweldig! Daar waar de politie wegpiraten die deze "techniek" gebruiken ernstig toespreekt omdat het zo gevaarlijk is, wodt dat bij de politie zelf aangeleerd. En omdat men getraind is geldt de berekening van een reactietijd van zoveel tienden van een seconden, een auto die zoveel meter per seconde aflegt e.d. niet meer, en is dit opeens niet gevaarlijk? Volgens mij mag je, zelfs met de vrijstellingen van het RVV, het verkeer niet in gevaar brengen. Als de politie met deze actie het verkeer dus kennelijk niet in gevaar brengt, waarom brengt een burger met dezelfde actie dan wel het verkeer in gevaar?

Je probeert ook alles negatief te zien hé? Ik krijg steeds meer het idee dat je enige wrok/jaloezie koestert.

Overigens weet je totaal niet waar je het over hebt. Er is een groot verschil tussen langdurig kleven (als wij de burger daarop aanspreken moet het daar om gaan) of het aan de kant 'drukken' zoals je aangeleerd krijgt, wat als het goed is maximaal 2 seconden duurt. Ja de reactiesnelheid is hetzelfde, verschil zit em in het feit dat de bestuurder getrained is, de situatie heel anders inschat (en het moment afwacht) en dat kan je niet vergelijken met iemand die stelselmatig bumperkleeft uit routine.
Als je de opleiding zou kennen, zou je deze reactie waarschijnlijk ook niet eens plaatsen.

In de BROA (officieel) niet (meer)  ;)

Officieel niet idd, maar ik heb em tussen neus en lippen door wel aangeleerd gekregen, goede zaak! Overigens wordt die techniek meestal gebruikt door onopvallende voertuigen.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #258 Gepost op: 22 mei 2012, 22:44:10
Geweldig! Daar waar de politie wegpiraten die deze "techniek" gebruiken ernstig toespreekt omdat het zo gevaarlijk is, wodt dat bij de politie zelf aangeleerd. En omdat men getraind is geldt de berekening van een reactietijd van zoveel tienden van een seconden, een auto die zoveel meter per seconde aflegt e.d. niet meer, en is dit opeens niet gevaarlijk? Volgens mij mag je, zelfs met de vrijstellingen van het RVV, het verkeer niet in gevaar brengen. Als de politie met deze actie het verkeer dus kennelijk niet in gevaar brengt, waarom brengt een burger met dezelfde actie dan wel het verkeer in gevaar?

Scorpio, dit is de laatste keer dat ik (effectief) reageer....

Als de techniek goed toegepast wordt is er helemaal geen sprake van bumperkleven maar puur en alleen (al dan niet door gebruik making van optische signalen) het ''zichtbaar'' heen en weer bewegen door het gezichtsveld in de binnen en buitenspiegels met als doel de voorligger aan de kant te ''dwingen''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #259 Gepost op: 22 mei 2012, 23:17:51
Je probeert ook alles negatief te zien hé? Ik krijg steeds meer het idee dat je enige wrok/jaloezie koestert.

Ben jij (amateur) psycholoog?

Overigens weet je totaal niet waar je het over hebt. Er is een groot verschil tussen langdurig kleven (als wij de burger daarop aanspreken moet het daar om gaan) of het aan de kant 'drukken' zoals je aangeleerd krijgt, wat als het goed is maximaal 2 seconden duurt.

Dan ging het in dit geval helemaal niet goed, want voordat ik naar rechts kon en ging heb ik uitgebreid met mijn vriendin het associale gedrag van deze bestuurder besproken. En ik laat mij door dit soort acties helemaal niet aan de kant drkken. Ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden, en ga heel rustig aan de kant zodra ik daar de mogelijkheid toe heb, net zoals ik dat altijd doe. Kennelijk was het de bedoeling dat ik tussen 2 auto's ging invoegen, die op zich ook al redelijk dicht bij elkaar reden, maar helaas, dat doe ik dus niet.

Ja de reactiesnelheid is hetzelfde, verschil zit em in het feit dat de bestuurder getrained is, de situatie heel anders inschat (en het moment afwacht) en dat kan je niet vergelijken met iemand die stelselmatig bumperkleeft uit routine.

Ik heb die vergelijking niet gemaakt!

Als je de opleiding zou kennen, zou je deze reactie waarschijnlijk ook niet eens plaatsen.

Zoals al eerder door iemand opgemerkt, jullie bekijken het als politieagent, maar alle andere weggebruikers zien een politieauto hetzelfde gedrag vertonen als waar de politie wekelijks in allerlei TV programma's dit soort gedrag bestempeld als associaal en wegpiraterij. Het gaat om de beeldvorming.