Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 289619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #310 Gepost op: 28 juli 2012, 00:13:33
Zojuist op RTL 7 weer een nieuwe aflevering van 'Politie op je hielen'  gezien. Blijf het een mooi programma vinden.

In deze aflevering kregen een aantal Engelse collega's een T-pack rijvaardigheidstraining. T-pack is een manoeuvre dat tijdens achtervolgingen gebruikt wordt om de verdachte klem te rijden door de auto te omsingelen met politievoertuigen en deze door insluiting tot stoppen te dwingen.

Oefening wordt eerst meerdere keren op een afgelegen (oud) vliegveld geoefend. Daarna wordt deze oefening gewoon geoefend op de openbare snelweg. Eerst creëren ze een echte file en daarna is er ruimte om veilig op de snelweg te oefenen. Erg gaaf om te zien. Dat soort dingen moeten hier in Nederland ook getraind gaan worden.

Als ik lees dat de SP al niet wil dat de politieheli ingezet wordt omdat dit overlast veroorzaakt, zal een file creëren om te oefenen helemaal not done zijn...


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #311 Gepost op: 28 juli 2012, 02:52:18
Daarom moeten we er vooral alles aam doen om te voorkomen dat SP de grootste partij wordt of in de regering komt. Echt wat een links gezeik weer.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #312 Gepost op: 28 juli 2012, 08:23:02
Zojuist op RTL 7 weer een nieuwe aflevering van 'Politie op je hielen'  gezien. Blijf het een mooi programma vinden.

In deze aflevering kregen een aantal Engelse collega's een T-pack rijvaardigheidstraining. T-pack is een manoeuvre dat tijdens achtervolgingen gebruikt wordt om de verdachte klem te rijden door de auto te omsingelen met politievoertuigen en deze door insluiting tot stoppen te dwingen.

Oefening wordt eerst meerdere keren op een afgelegen (oud) vliegveld geoefend. Daarna wordt deze oefening gewoon geoefend op de openbare snelweg. Eerst creëren ze een echte file en daarna is er ruimte om veilig op de snelweg te oefenen. Erg gaaf om te zien. Dat soort dingen moeten hier in Nederland ook getraind gaan worden.
Ja idd het blijft één van mijn favorieten naast Blik-op-de-weg en Wegmisbruikers. We kunnen nog heel wat opsteken van die gasten.  O0


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #313 Gepost op: 28 juli 2012, 11:00:03
Als ik lees dat de SP al niet wil dat de politieheli ingezet wordt omdat dit overlast veroorzaakt, zal een file creëren om te oefenen helemaal not done zijn...

Daarom moeten we er vooral alles aam doen om te voorkomen dat SP de grootste partij wordt of in de regering komt. Echt wat een links gezeik weer.

SP stoort zich aan lawaai politiehelikopter

De SP wil duidelijkere voowaarden over de inzet van politiehelikopters. Te vaak zorgt het lawaai van de heli's voor geluidsoverlast.

Volgens de partij is het nut van de politiehelikopter soms onduidelijk. 'De inzet van helikopters kan heel
nuttig zijn maar geeft vaak ook overlast. We willen dat er terughoudend wordt omgegaan met deze inzet', zegt SP-fractievoorzitter Laurens Ivens.

'Afgelopen woensdag cirkelden twee helikopters gedurende de avond boven het centrum omdat er twee dronken mensen op het dak van een gebouw zaten. Wat de helikopter daar aan kon doen, is voor mij een raadsel. Wel weet ik dat veel Amsterdammers het erg storend vonden op deze mooie zomerse avond', aldus Ivens.

Meer duidelijkheid rond de inzet van de helikopters zou de ergernis bij burgers kunnen wegnemen, denkt de SP. De partij dient hierover een voorstel in.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/84628/sp-stoort-zich-aan-geluid-politiehelikopter


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #314 Gepost op: 30 juli 2012, 20:32:33
Weet iemand meer over de achtervolging van vanmiddag in Amsterdam Zuidoost waarbij de verdachte zichzelf en zijn auto om een lantaarnpaal heeft gevouwd.
http://www.at5.nl/artikelen/84742/veel-hulpdiensten-bij-ongeluk-zuidoost


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #315 Gepost op: 30 juli 2012, 20:33:48
Weet iemand meer over de achtervolging van vanmiddag in Amsterdam Zuidoost waarbij de verdachte zichzelf en zijn auto om een lantaarnpaal heeft gevouwd.
http://www.at5.nl/artikelen/84742/veel-hulpdiensten-bij-ongeluk-zuidoost

let op schokkende foto


JA, nagenoeg alles maar nu nog niet hier op het forum.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #316 Gepost op: 30 juli 2012, 21:36:37
Weet iemand meer over de achtervolging van vanmiddag in Amsterdam Zuidoost waarbij de verdachte zichzelf en zijn auto om een lantaarnpaal heeft gevouwd.
http://www.at5.nl/artikelen/84742/veel-hulpdiensten-bij-ongeluk-zuidoost

Hij rookt wel rustig een peukje terwijl hij vast zit.....

Zou dat zelf gepakt zijn of aangegeven? Dat laatste zou toch niet!


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #317 Gepost op: 1 augustus 2012, 13:46:40
Hij rookt wel rustig een peukje terwijl hij vast zit.....

Zou dat zelf gepakt zijn of aangegeven? Dat laatste zou toch niet!

Neem van mij aan, hij was geen peukie aan het roken.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #318 Gepost op: 1 augustus 2012, 18:26:48
Neem van mij aan, hij was geen peukie aan het roken.

Haha ja ik heb het gehoord. Was niet best.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #319 Gepost op: 27 augustus 2012, 23:26:00
Is het gebruik van de spijkermat al verwerkt in een (branche)richtlijn? Ik ben wel benieuwd. Weet iemand trouwens of er al successen mee geboekt zijn?