Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 379561 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #360 Gepost op: 12 juni 2012, 20:34:03
Wat voor meerwaarde heeft dat voor het overige verkeer?
Haast = A1/Prio1, geen haast = A2/prio 2.... heeeeeel duidelijk voor het verkeer.

Gelukkig zijn alle auto's tegenwoordig bijna niet meer geïsoleerd, zijn de autoradio's afgeschaft en weet elke bestuurder het verschil. 8)

Mensen zien blauwe lichten aankomen, en slaan in paniek, en dan stopt ie ineens voor het rode licht.
Volgende keer denken ze dan: "ja sevens staat ie toch gewoon stil, nu ga ik ook nimmer uit de weg hoor".
En als je zonder lichten rijdt, gooien ze zonder het zelf te beseffen alles dicht voor je, en gaat ja patiënt bijna door het tussenschot.

Ah nee, wat zeg ik nu, dat zijn problemen die ze enkel in België, Frankrijk, Spanje,... hebben, in Nederland kan dat niet...


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #361 Gepost op: 13 juni 2012, 19:42:25
Heb nu alle ziekenwagens van deze dienst met spoed op de video of foto.
Ambulance ASAP (MB Sprinter box model)


sylvester1986

  • Gast


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #363 Gepost op: 14 juni 2012, 02:18:12
Ik merk dat er hier een aantal filmpjes staan van de MIVB die prioritair rijdt. Ik zou even willen opmerken dat de MIVB niet prioritair mag rijden voor meldingen van agressie.

De MIVB mag enkel prioritair rijden indien er sprake is van een exploitatiestoring, m.a.w.: indien er een tram en/of bus in panne valt of een probleem (doorgaans aanrijding) heeft dat ofwel de dienstregeling en het netverkeer van de MIVB ernstig verstoort ofwel ander verkeer ernstig hindert. Dit neemt niet weg dat er ruimte is voor "creativiteit", een agressiegeval kan immers aanleiding geven tot een exploitatiestoring, niet waar?  ;)

De voertuigen van de MIVB voldoen overigens ook niet aan de wettelijke vereisten zoals deze zijn opgesteld in de omzendbrief van de minister van binnenlandse zaken. Dit geheel terzijde.

Bericht is eerder als een kanttekening bedoeld.




brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #366 Gepost op: 17 juni 2012, 12:32:03
Ourson Bleu ambulance met spoed in Parijs

Ourson Bleu ambulance met spoed in Parijs
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #367 Gepost op: 17 juni 2012, 14:58:11


samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel


sylvester1986

  • Gast