Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 376437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #660 Gepost op: 14 april 2013, 23:24:39

je zit daar nog steeds??
ik ben deze week weer in datzelfde hotel
vrijdag ga ik weer naar huis toe

Als je mij bedoeld, ja ik ben daar nog steeds. Alleen dit weekend even in NL morgen ochtend vroeg weer naar BUD.  098uo

Misschien even een Palinka drinken deze week.... (PM)

Wat betreft die ambulance, die zie ik regelmatig met prio1 door die straat scheuren. Erg apart om de Ned. sirene te horen in BUD.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #661 Gepost op: 16 april 2013, 06:59:17
Als je mij bedoeld, ja ik ben daar nog steeds. Alleen dit weekend even in NL morgen ochtend vroeg weer naar BUD.  098uo

Misschien even een Palinka drinken deze week.... (PM)

Wat betreft die ambulance, die zie ik regelmatig met prio1 door die straat scheuren. Erg apart om de Ned. sirene te horen in BUD.

Die smaakt wel lekker  098uo  heb er 2 op deze week. je had ook al een pm teug  O0
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #662 Gepost op: 20 april 2013, 10:20:44
Een van mijn lieveling's video's van in 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=sUrVuJWvVqw




HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #664 Gepost op: 21 april 2013, 10:49:13
20-04-2013 Politie Antwerpen, undercover voertuig en bus met spoed

Wat een school voorbeeld van dat busje, ruimte zoeken en pakken als het kan O0
Heeft iemand enig idee waarom in België net als in Frankrijk dit soort situatie's vaak voorkomen? Dat voertuigen vaak met blauw zonder herrie aan komen rijden en pas herrie er opgooien als  men het nodig vindt?


20-04-2013 Brandweer Antwerpen, 3e hulp eenheid met hoge spoed
Dat rode auto'tje schrikt zo erg dat hij gelijk de andere kant op gaat 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #665 Gepost op: 22 april 2013, 12:51:06
Heeft iemand enig idee waarom in België net als in Frankrijk dit soort situatie's vaak voorkomen? Dat voertuigen vaak met blauw zonder herrie aan komen rijden en pas herrie er opgooien als  men het nodig vindt?

Ik denk dat dat te maken heeft met dat mensen in België wat "opener" zijn richting politie dan in Nederland. In Nederland zie je toch vaak dat mensen voor politie minder moeite doen om aan de kant te gaan dan voor ambu / brandweer. Dit zorgt er voor dat in België mensen sneller ruimte maken als er een politiewagen achter ze zit met alleen blauw. Maar dat is puur mijn persoonlijke ervaring / mening
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #666 Gepost op: 22 april 2013, 18:46:38
Ik heb juist het idee dat ze in Nederland voor de politie sneller aan de kant gaan dan voor ambu/brw
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #667 Gepost op: 27 april 2013, 12:01:45
Ik denk dat dat te maken heeft met dat mensen in België wat "opener" zijn richting politie dan in Nederland. In Nederland zie je toch vaak dat mensen voor politie minder moeite doen om aan de kant te gaan dan voor ambu / brandweer. Dit zorgt er voor dat in België mensen sneller ruimte maken als er een politiewagen achter ze zit met alleen blauw. Maar dat is puur mijn persoonlijke ervaring / mening
Ben ik niet 100% mee akkoord.
Want hier in België als de hulpdiensten met blauw rijden gaat er in 98% van de gevallen niemand aan de kant dit komt ook omdat dit volgens de wet niet verplicht is. Want men rijd hier alleen maar prioritair als zowel sirene en blauwe lichten aan staan.
In België is er de laatste tijd nogal een hele discussie over het sirene gebruik van de hulpdiensten.
Vele vinden namelijk dat men te veel met sirenes rond rijd.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZeqIA2C9Ak
Op het einde van de video hoor je een Nederlandse sirene waarschijnlijk van een van de Mercedesen.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #668 Gepost op: 1 mei 2013, 16:21:59
Hondenteam van de veiligheidsdienst van de MIVB met spoed onderweg naar een metro-station.
http://www.youtube.com/watch?v=LygSCy1r3SE


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #669 Gepost op: 1 mei 2013, 16:49:36
Een openbaar vervoer-bedrijf met hondengeleiders? ???
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.