Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer

Auteur Topic: Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer  (gelezen 24079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2012, 15:56:34

Hallo,

Fijn dat er iemand reageert van reddingsbrigade veluwemeer. Ik probeer zeker geen reactie uit te lokken.
Ik geef mijn mening, en dat is dat ik het echt een mooi stuk matriaal vind. Aan de andere kant vraag ik mij af of dit voertuig rendabel is.

Ik bedoel dit echt niet als een aanval en zal het erg jammer vinden als het zo word opgevat. Als jullie je ''aangevallen'' voelen dan mijn excuus.

Kun je misschien uitleggen met wat voor dagen dit voertuig word ingezet?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2012, 18:43:17
Rendabel.  :-\  Aan wie zou je die vraag moeten stellen, aan de boekhouder? De penningsmeester? De subsidie verstrekker, of aan de bewakingscommissaris, de schipper of aan het slachtoffer. Wanneer is zo'n auto rendabel. Ligt er ook aan wat er in komt. Als het alleen een c2000 set is... Aan de andere kant komt er misschien een uitschuifbare mast met bovenin een warmtebeeld camera. Inzetbaarheid - mogelijkheden - nut.

Waar komt die vraag vandaan, is het wel rendabel. Toen mijn buurman zijn mercedes s 600 L kocht vroeg of tie niet veel veel benzine verbruikte, maar eigenlijk was ik gewoon jaloers...

Wiilem, mooie aanwinst!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2012, 18:47:12
Rendabel.  :-\  Aan wie zou je die vraag moeten stellen, aan de boekhouder? De penningsmeester? De subsidie verstrekker, of aan de bewakingscommissaris, de schipper of aan het slachtoffer. Wanneer is zo'n auto rendabel. Ligt er ook aan wat er in komt. Als het alleen een c2000 set is... Aan de andere kant komt er misschien een uitschuifbare mast met bovenin een warmtebeeld camera. Inzetbaarheid - mogelijkheden - nut.
Je kunt je inderdaad af gaan vragen of zo,n auto rendabel gaat worden. Als hij alleen voor de evenementenbeveiliging is waarbij de RB betrokken is moet jeje gaan afvragen hoe vaak dit per jaar voor komt. In het geval bij grote of zeer grote incidenten moet jeje zeker gaan afvragen wat de auto gaat toevoegen. Zeker omdat dan de brandweer vaakt het een en ander zal gaan opzetten op verbindingsgebied.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2012, 18:50:50
Je kunt je inderdaad af gaan vragen of zo,n auto rendabel gaat worden. Als hij aslleen voor de evenementenbeveiliging is waarbij de RB betrokken is moet jeje gaan afvragen hoe vaak dit p[er jaar voor komt. In het geval bij grote of zeer grote incidenten moet jeje zeker gaan afvragen wat de auto gaat toevoegen. Zeker omdat dan de brandweer vaakt het een en ander zal gaan opzetten op verbindingsgebied.

Hebben jullie eigenlijk een VHFset in de commandowagen, Peter? Of alleen C2000...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2012, 18:55:19
Hebben jullie eigenlijk een VHFset in de commandowagen, Peter? Of alleen C2000...
Durf ik eigenlijk niet te zeggen, ik zie die voertuigen weinig tot niet aan de binnenzijde. e050
Wel hebben ze zover ik weet extra C2000-porto,s bij zich.


RB17

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2012, 09:33:46
ik zal jullie uit de droom helpen.

deze auto is niet alleen voor communicate.
auto is wel voorzien van alle benodigde communicatie. C2000/vhf RB kanalen/ Marifoon, telefoon enz.
de kosten die dat met zich meebrengt worden door een derde gedragen.
inzetten, als alles klaar is denk ik gemiddeld 1 x per week.
ik ga hier niet over aanschaf kosten een discussie openen ( gaan er denk ik een paar erg huilen ).
inzet: wij hebben zo al 5 grote evennementen per jaar waar inzet nodig is.
en natuurlijk zullen er zusterbrigades nu ook een beroep op ons gaan doen.
altijd bereid als het in de agenda past om aan het verzoek te voldoen.
En Henk: Thanks.

dan nog even voor Lifc: waar wij ons aan storen is het volgende:
ergens in den lande is er een Lifc die zich afvraagt of dit voertuig wel rendabel is, en gaat dit vervolgens op dit forum zetten.
Lifc, als je een directe vraag had gesteld aan ons, dan was er ook een direct antwoord gekomen.
dus voor de tweede maal in al die jaren dat dit forum bestaat een reactie van ons.

voor ons stop het hier.

Willem, Reddingsbrigade Vekuwemeer.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2012, 13:15:14
ik zal jullie uit de droom helpen.

deze auto is niet alleen voor communicate.
auto is wel voorzien van alle benodigde communicatie. C2000/vhf RB kanalen/ Marifoon, telefoon enz.
de kosten die dat met zich meebrengt worden door een derde gedragen.
inzetten, als alles klaar is denk ik gemiddeld 1 x per week.
ik ga hier niet over aanschaf kosten een discussie openen ( gaan er denk ik een paar erg huilen ).
inzet: wij hebben zo al 5 grote evennementen per jaar waar inzet nodig is.
en natuurlijk zullen er zusterbrigades nu ook een beroep op ons gaan doen.
altijd bereid als het in de agenda past om aan het verzoek te voldoen.
En Henk: Thanks.

dan nog even voor Lifc: waar wij ons aan storen is het volgende:
ergens in den lande is er een Lifc die zich afvraagt of dit voertuig wel rendabel is, en gaat dit vervolgens op dit forum zetten.
Lifc, als je een directe vraag had gesteld aan ons, dan was er ook een direct antwoord gekomen.
dus voor de tweede maal in al die jaren dat dit forum bestaat een reactie van ons.

voor ons stop het hier.

Willem, Reddingsbrigade Vekuwemeer.

Willem, vind deze reactie echt heel jammer want het komt op mij over alsof je niet goed begrijpt wat het idee is achter een forum? Een forum is juist bedoeld voor discussie, voor het zoeken naar elkaars beweegredenen, het uitwisselen van ideeen etc. Dat moet naar mijn idee altijd op een eerlijke en nette manier gebeuren, maar zeker ook met een kritische blik. Als ik graag alleen de duimen omhoog wil hebben en van iedereen 'hoera' wil horen, dan kijk ik wel op facebook O0. Juist door kritische vragen stellen komen we samen verder, gaan we elkaar begrijpen en kunnen we van elkaar leren. Als Lifc die vraag naar jullie had gemaild, hadden alle anderen hier er niets van meegekregen en dat zou jammer zijn geweest.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er bij jullie in de vereniging, of in het bestuur, geen discussie hierover is geweest, geen kritische vragen zijn gesteld. Ik kan niet geloven dat iedereen meteen zei: 'ja, doe maar!'. Als bestuurslid van een Reddingsbrigade ben ik geinteresseerd in de gemaakte keuzes en de kritische vragen die zijn gesteld. Dat levert mij weer inzichten op als wij ook voor zo'n beslissing komen te staan. En meer mensen met mij, daarom zijn we hier lid. Wij willen geen direct antwoord op een individuele vraag, wij willen ideeen uitwisselen met een groep betrokken mensen.

Ja, Lifc zet dit hier neer om reacties uit te lokken en ik vind dat een heel goed initiatief! Hij brengt het misschien wat negatief, maar de intentie is goed: discussie uitlokken op een forum over een toch enigszins verrassende aanschaf van een Reddingsbrigade. Ik zou het leuk vinden om jullie redenen te horen, maar als je die niet met ons wilt delen, dan blijven wij er gewoon lekker naar raden  ;)

Hoop dat je actief wilt worden en blijven op dit forum en met ons in gesprek wilt gaan over deze en andere Reddingsbrigade-zaken!

 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2012, 15:33:07
bedankt voor de reacties.

RB17: Vind het erg jammer dat RB17 zich stoort aan het feit dat ik dit op het forum heb gezet. Ik kwam dit tegen op internet en heb daarna hier een topic geopend om een discussie hierover te voeren, daar is een forum voor he ;) En ik vraag me echt niet alleen af of dit voertuig rendabel is.
Ik heb het gestart om te laten zien dat jullie een mooi voertuig rijker zijn. En hierbij kwam bij mij de vraag of dit voertuig rendabel was. Zoals te lezen heb ik deze vraag bij het begin topic gezet. Sommige mensen vinden van wel sommige van niet. Zijn er toevallig foto's van de binnenkant die je wilt delen op het forum?

Joost van Kempen: Vind ik ook, van elkaar kunnen we leren


martin213

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Reddingsbrigade Veluwemeer
Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2012, 23:28:55
als mede bestuurslid Reddingsbrigade Veluwemeer.

wij zijn zeer blij met onze vc, waar wij zeer goed gebruik van gaan maken zoals mijn collega als zij!
deze blijft zeker niet naast de schuur staan!
rendabel is die Zeker! en als bestuur hebben wij gezegd Jaa Doe maar!

 wij hopen dat jullie genoeg info hebben over de vc.
willen jullie meer weten over de vc, foto's(binnekort van de binnenkant), inzetten, bekijk onze facebook.( die komen niet op dit forum)

www.reddingsbrigade.biz

bij deze sluit ik mij aan bij mijn collega.
het stopt hier.

Martin Reddingsbrigade Veluwemeer


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2012, 08:56:02
Ik vind het jammer dat de mensen van de reddingsbrigade Veluwemeer zich zo star en bot opstellen, en niet open staan voor discussie. Maar ervaring leert ons dat deze houdingen over het algemeen de organisatie niet goed doen, en men daar uiteindelijk vanzelf wel achter gaat komen.
Er worden hier gewone vragen gesteld, als men daar niet open voor staat zegt dat meer over hun eigen  organisatie dan dat het wat over dit forum en de leden zegt.