Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 714581 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1230 Gepost op: 21 januari 2013, 07:43:07

Dienst: Koninklijke Marechaussee
Kenteken: KV-15-90
Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk & type: Volkswagen Golf Variant
Bijzonderheden:


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1231 Gepost op: 23 januari 2013, 11:00:06
Rick, de voertuigen van de GBB zijn niet meer voorzien van striping. Destijds is de afweging gemaakt om de politietaak en de beveiligingstaak zichtbaar te onderscheiden naar buiten.
Echter alle voertuigen hebben beschikking over OGS. Wat je zegt dat veel collega's niet BROA of VPV-B zijn opgeleid is niet waar. Tevens geldt dat je voor het rijden op de pantser een dagdeel extra instructie krijgt.

En dan nu wat beloofde foto's:





Dienst: Koninklijke Marechaussee
Afdeling: Gewapende Beveiliging Burgerluchtvaart
Standplaats: Schiphol
Kenteken: KV-62-38
Soort voertuig: pantser
Merk & type: Toyota Land Cruiser
Bijzonderheden: gepantserd tbv de werkzaamheden, afneembare pit

Wat betreft de Toyota. Is dat het enige blauw die kleine pit? Want dat is niet goed zichtbaar. En deze voldoet volgens mij ook niet aan de nieuwe eisen van de regeling OGS.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1232 Gepost op: 23 januari 2013, 11:02:42
Wat betreft de Toyota. Is dat het enige blauw die kleine pit? Want dat is niet goed zichtbaar. En deze voldoet volgens mij ook niet aan de nieuwe eisen van de regeling OGS.

Ik neem aan dat je ook bovenaan de bladzijde begonnen bent met lezen  ::) :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #1233 Gepost op: 13 februari 2013, 18:21:45
Vandaag gezien op de A1, richting Duitsland een nieuwe wagen van het KMCGS. Ze lijken een beetje op de voertuigen van ILENT. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo besloten is? Kon helaas geen foto maken. Voertuig was wel voorzien van KV registratie nummer en whelen balk op het dak. Geen idee of er blauw in zit.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1234 Gepost op: 13 februari 2013, 19:12:19
Vandaag gezien op de A1, richting Duitsland een nieuwe wagen van het KMCGS. Ze lijken een beetje op de voertuigen van ILENT. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo besloten is? Kon helaas geen foto maken. Voertuig was wel voorzien van KV registratie nummer en whelen balk op het dak. Geen idee of er blauw in zit.
Er zullen vast mensen zijn die weten wat je bedoelt. Maar de afkortingen KMCGS & ILENT zeggen mij niks. Bij deze een vriendelijk verzoek om de namen ff voluit te schrijven. Lijkt me voor iedereen het handigst.  O0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1235 Gepost op: 13 februari 2013, 19:15:03
Er zullen vast mensen zijn die weten wat je bedoelt. Maar de afkortingen KMCGS & ILENT zeggen mij niks. Bij deze een vriendelijk verzoek om de namen ff voluit te schrijven. Lijkt me voor iedereen het handigst.  O0
Korps Militaire Controleurs Gevaarlijke Stoffen
Inspectie Leefomgeving en Transport

 :)


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #1236 Gepost op: 13 februari 2013, 19:52:55
Er zullen vast mensen zijn die weten wat je bedoelt. Maar de afkortingen KMCGS & ILENT zeggen mij niks. Bij deze een vriendelijk verzoek om de namen ff voluit te schrijven. Lijkt me voor iedereen het handigst.  O0

Sorry beroepsdeformatie.... ;D
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1237 Gepost op: 13 februari 2013, 19:58:36
Sorry beroepsdeformatie.... ;D
SBD!!!  :D


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1238 Gepost op: 13 februari 2013, 21:18:36
KMCGS is nauw gaan samenwerken met ILT.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1239 Gepost op: 16 februari 2013, 14:45:53
Vandaag gezien op de A1, richting Duitsland een nieuwe wagen van het KMCGS. Ze lijken een beetje op de voertuigen van ILENT. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo besloten is? Kon helaas geen foto maken. Voertuig was wel voorzien van KV registratie nummer en whelen balk op het dak. Geen idee of er blauw in zit.

Zit alleen amber in. In de oude voertuigen zat wel blauw.