Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 709811 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #200 Gepost op: 16 september 2006, 19:35:55
Zijn dit geen fijne voertuigen dan???... IK vind ze wel mooi

Mooi zijn heeft niks te maken met zijn (technische) prestatie's....

Persoonlijk vindt ik het perfecte voertuigen, Defensie heeft niet voor niets honderden MB G-klasse's in haar bezit, mischien niet veel luxe om survileance's mee te rijden maar in technische opzigt zijn ze gewoon goed: weinig onderhoud, betrouwbaar en gewoon heel sterk en daar draait het voornamelijk om!



jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #201 Gepost op: 16 september 2006, 19:40:57
Mooi zijn heeft niks te maken met zijn (technische) prestatie's....

Persoonlijk vindt ik het perfecte voertuigen, Defensie heeft niet voor niets honderden MB G-klasse's in haar bezit, mischien niet veel luxe om survileance's mee te rijden maar in technisch opzig zijn ze gewoon goed: weinig onderhoud, betrouwbaar en gewoon heel sterk en daar draait het voornamelijk om!

http://img360.imageshack.us/img360/5493/dsc00901ge5.jpg
Over het voertuig op zich heb ik weinig te klagen, soms wat power tekort op het strand als het erg mul wordt, alleen het probleem met deze is dat ie te vaak op het strand komt.... Zand+vocht+zout=Ellende ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #202 Gepost op: 16 september 2006, 20:42:38
Ah met elke serie terreinwagens of Jeeps was er wel wat aan de hand tijdens hun dienst bij de krijgsmacht. De eerste Willy's MB Jeeps die men net na de oorlog kreeg waren eigenlijk compleet op voordat ze goed en wel in dienst kwamen bij het Nederlandse leger. De vervangende Willy's CJ3A jeeps hadden ook weer veel problemen zodat deze binnen 10 jaar allemaal weer vervangen waren door de Nekaf-Willy's jeeps en door gereviseerde Willy's MB jeeps die we via de MDAP kregen. Toen nam men de DKW Munga in dienst, ook weer een probleem wagen. Deze door motorproblemen geplaagde wagens werden vervangen door de Nekafs die ze eigenlijk moesten vervangen. En toen kwam de Landrover in twee basistypes en ook deze had zijn problemen. Zo werd de korte LaRo wel eens verafschuwd door zijn gebrek aan een goede zit achter het stuur tijdens lange ritten. Zo als je ziet heeft bijna enkele wagen cq jeep bepaalde problemen gehad binnen de tijd dat deze in dienst was bij de krijgsmacht.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #203 Gepost op: 16 september 2006, 21:28:35
Ah met elke serie terreinwagens of Jeeps was er wel wat aan de hand tijdens hun dienst bij de krijgsmacht. De eerste Willy's MB Jeeps die men net na de oorlog kreeg waren eigenlijk compleet op voordat ze goed en wel in dienst kwamen bij het Nederlandse leger. De vervangende Willy's CJ3A jeeps hadden ook weer veel problemen zodat deze binnen 10 jaar allemaal weer vervangen waren door de Nekaf-Willy's jeeps en door gereviseerde Willy's MB jeeps die we via de MDAP kregen. Toen nam men de DKW Munga in dienst, ook weer een probleem wagen. Deze door motorproblemen geplaagde wagens werden vervangen door de Nekafs die ze eigenlijk moesten vervangen. En toen kwam de Landrover in twee basistypes en ook deze had zijn problemen. Zo werd de korte LaRo wel eens verafschuwd door zijn gebrek aan een goede zit achter het stuur tijdens lange ritten. Zo als je ziet heeft bijna enkele wagen cq jeep bepaalde problemen gehad binnen de tijd dat deze in dienst was bij de krijgsmacht.    
Op de veluwe heb ik geen enkel probleem gehad met de Gelande's waar ik mee gereden heb, alleen de omstandigheden waarin deze rijdt houdt geen enkele auto lang vol.... dagelijks op het strand/vloedlijn rijden.... elke dienst ongeveer.... dus hij gaat 3x per dag het strand op, en wordt wel elke keer afgespoten, maar zout vreet toch wel, en onder de auto kom je niet overal bij.....

Dat is een mooi plaatje JVO, Die je gemaakt heb in de heerenduinen.  ;)
Ehm..... Heerenduinen zijn volgens Google tussen Zandvoort en IJmuiden, daar ben ik vandaag niet geweest.... Dit is ergens tussen Castricum en Heemskerk......afslag vanaf de van Oldeborghweg in het Noordhollands Duinreservaat van PWN...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #204 Gepost op: 17 september 2006, 08:36:27
Het Heemskerkse duin dus. De strook tussen de Hoogovens en Bakkum of wel Beverwijk-Heemskerk-Castricum. Tja dacht even het Heerenduin omdat je aangaf dat het de Gelande was van brigade IJmuiden.  ;)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #205 Gepost op: 17 september 2006, 09:24:40
Op verzoek van brigade kentekens onherkenbaar gemaakt (niet iets wat ik normaliter doe)





Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #206 Gepost op: 17 september 2006, 11:55:23






Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #207 Gepost op: 17 september 2006, 12:04:00
Maar toch zijn die MB's wel tof :D :D :D :D






FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #208 Gepost op: 17 september 2006, 12:28:11
Dat is lef hebben zonder snorkel en waterdichte componenten op de auto...
Maar wel mooie pics sonic.

Hier nog een leuk line up van het kmar pantserpeleton (stukje daarvan)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #209 Gepost op: 17 september 2006, 14:06:03
Hier nog een leuk line up van het kmar pantserpeleton (stukje daarvan)


Leuk dat al die blauwe pitten er weer af gehaald worden, als de voertuigen de openbare weg op gaan. Ik heb ze vooralsnog alleen maar op demoterreinen op die voertuigen gezien ;D.

Hier nog een filmpje van deze voertuigen die huiswaarts keren:
Click here to watch KMar-pawpel

Upload at Putfile
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s