Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 714546 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #440 Gepost op: 23 januari 2009, 15:50:23
Heb hem gezien, ziet er idd goed uit O0
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


KMarbiker

  • Gast
Reactie #441 Gepost op: 26 januari 2009, 00:43:27
Heb de plaatjes gezien, in het echt helaas nog niet. Ben wel erg benieuwd, hoewel ik volgens mij als een van de wenigen geen problemen had met het rijden in de Transit is een nieuwe auto altijd leuk. Ze zijn wel een stukje kleiner, dus net iets wendbaarder.

Ik heb trouwens begrepen dat ze op den duur wel alle Transits moeten gaan vervangen. De Transits zouden te duur in onderhoud zijn, en niet al te betrouwbaar. Wij hebben er volgens mij 7 op de brigade staan, waarvan er standaard wel 1 of 2 bij de dealer staan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #442 Gepost op: 26 januari 2009, 18:43:41
Op Schiphol (nog) geen gesignaleerd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #443 Gepost op: 27 januari 2009, 00:40:29
Nee inderdaad nog niet gesignaleerd op schiphol. Ook nog niet achter de schermen... ;)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #444 Gepost op: 28 januari 2009, 12:12:42
Niet getreurd, niet alle transporters gaan het veld ruimen voor de nieuwe Vito's.

Bedoeling is dat de 93-KP serie en de KO-63 serie (samen ruim 60 stuks allen ME-uitvoering) vervangen gaan worden voor de nieuwe Vito's, enkele zullen naar de domeinen gaan maar de meeste zullen achter de schermen dienst gaan doen waar nog genoeg oud spul rond rijd o.a. veel oude voertuigen uit de jaren 80 & 90 (VW T3, & T4 oude huisstijl)

Wat overblijft zijn de 20 jongste transporters (bouwjaar 2001/2002) uit de KV-20 serie = ook ME uitvoering maar met een Whelen Centurion op het dak i.p.v. AdvantEdge.



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #445 Gepost op: 28 januari 2009, 16:51:38
Wat is in hemelsnaam de reden geweest om de kv-20 serie op te tuigen met centurion balken? In mijn ogen zijn die veel minder zichtbaar dan de whelen's. Of is dit een centenkwestie geweest?

Is ook al bekend hoe de nieuwe vito's opgetuigd worden / zijn?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #446 Gepost op: 28 januari 2009, 17:15:12
Wat is in hemelsnaam de reden geweest om de kv-20 serie op te tuigen met centurion balken? In mijn ogen zijn die veel minder zichtbaar dan de whelen's. Of is dit een centenkwestie geweest?
Is ook al bekend hoe de nieuwe vito's opgetuigd worden / zijn?

Dat komt omdat na 2000 de Advantedge niet meer leverbaar was uit USA omdat deze simpelweg al jaren niet meer gemaakt werden.

De centurion's op de KV-20 serie zitten wel helemaal vol te weten met flitsers EN draaiers (en takedown & Alley), in deze configuratie doen ze absoluut niet ten onder aan de AdvantEdge's.

Centurion's op de transit is een ander verhaal, dat zijn alleen 2 draailampen en dat is alles, en idd dat was een centen kwestie.

Wat de de nieuwe vito's krijgen weet ik (nog) niet  100%, Honac in iedergeval niet want daar heb ik de laatste tijd niks voorbij zien komen.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #447 Gepost op: 28 januari 2009, 18:12:06
Het was al te verwachten; nieuwe balken op de Vito's komen van Pintch bamag, dus geen Edge of Vista (krijg het zojuist te horen)


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #448 Gepost op: 28 januari 2009, 19:32:38
Nagenoeg dezelfde als op de astra's van de KMAR Schiphol, alleen zijn de blauwe kappen iets anders vormgegeven.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #449 Gepost op: 28 januari 2009, 21:44:06
Dat komt omdat na 2000 de Advantedge niet meer leverbaar was uit USA omdat deze simpelweg al jaren niet meer gemaakt werden.

De centurion's op de KV-20 serie zitten wel helemaal vol te weten met flitsers EN draaiers (en takedown & Alley), in deze configuratie doen ze absoluut niet ten onder aan de AdvantEdge's.

Centurion's op de transit is een ander verhaal, dat zijn alleen 2 draailampen en dat is alles, en idd dat was een centen kwestie.

Wat de de nieuwe vito's krijgen weet ik (nog) niet  100%, Honac in iedergeval niet want daar heb ik de laatste tijd niks voorbij zien komen.

okay duidelijk verhaal. Dacht inderdaad dat de centurions alleen draailampen bevatte.

Maar wat betreft die Edge balken, hoe komt amsterdam-amstelland dan nog steeds aan zijn materiaal? Wordt dat allemaal nog meegenomen vanaf golf 3 > golf 4 > golf 5?