Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 709729 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #900 Gepost op: 16 april 2011, 20:29:03
Lol ze zijn dus ge-carwrapt.. Wat is de onderkleur dan?

gokje.... de meest voorkomende kleur... wit?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #901 Gepost op: 16 april 2011, 20:55:40
Het idee achter het wrappen is dat als alle bestickering verwijderd is er een mooie verse auto staat in een populaire kleur. Wit verkoopt veel slechter dan bijvoorbeeld blauw/zwart/grijs etc. De kosten van het wrappen weegt blijkbaar op tegen de hogere restwaarde.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #902 Gepost op: 16 april 2011, 21:55:47
wit is tegenwoordig een veel verkochte kleur, het lijkt wel een moderage
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #903 Gepost op: 16 april 2011, 22:57:01
Tsja, ik ben nooit zo van het ''waarom zij wel'' maar ík vind een Golf 2.0tdi voor de KMar en een 1.6tdi voor de regiopolitie toch een beetje een scheve wereld ... Zéker als je ziet dat de KMar voertuigen relatief gezien veel minder spoedkilometers rijden en op een hele andere wijze gebruikt gaan worden  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #904 Gepost op: 16 april 2011, 23:07:01
Tsja, ik ben nooit zo van het ''waarom zij wel'' maar ík vind een Golf 2.0tdi voor de KMar en een 1.6tdi voor de regiopolitie toch een beetje een scheve wereld ... Zéker als je ziet dat de KMar voertuigen relatief gezien veel minder spoedkilometers rijden en op een hele andere wijze gebruikt gaan worden  ::)
Ben ik gedeeltelijk met je eens vwb de spoedritten. Echter als je ziet hoe groot sommige bewakingsgebieden zijn. Zitten er echt wel ritten tussen qua afstand die ik in Asd nog geen eens in een dienst bij elkaar rij bij wijze van spreken.

Op S'hol heb ik toch behoorlijk wat spoedjes gehad.

Buiten dat kennen ze bij de KMar geen verschil tussen een noodhulpvtg en een surveillancevtg, en dit onderscheid maakt men wel bij de politie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #905 Gepost op: 16 april 2011, 23:27:34
Ben ik gedeeltelijk met je eens vwb de spoedritten. Echter als je ziet hoe groot sommige bewakingsgebieden zijn. Zitten er echt wel ritten tussen qua afstand die ik in Asd nog geen eens in een dienst bij elkaar rij bij wijze van spreken.

Op S'hol heb ik toch behoorlijk wat spoedjes gehad.

Buiten dat kennen ze bij de KMar geen verschil tussen een noodhulpvtg en een surveillancevtg, en dit onderscheid maakt men wel bij de politie.

Ben ik met je eens, echter als je ziet dat de regiopolitie Flevoland het eerdaags moet doen met een Golf 1.6 en van A naar B soms meer als een half uur kwijt is en je ziet vervolgens dat de KMar, welke een andere taak/doelstelling heeft dan de regiopolitie wél met een 2.0 rijd, dan is dat in mijn ogen wat ''apart''  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #906 Gepost op: 16 april 2011, 23:49:20
Citaat
                                   1.6 TDI BlueMotion Technology 77 kW105 pk 5-versnellingen  2.0 TDI 103 kW/140 pk 6-DSG  
Motor en transmissie
Motortype                                 4-cilinder dieselmotor                                                     4-cilinder dieselmotor  
Cilinderinhoud liter/cm3                1,6/1.598                                                                     2,0/1.968  
Boring/slag, mm      
Max. vermogen, kW (pk)/ t/min     77 (105)/4.400                                                              103 (140)/4.200  
Max. koppel, Nm bij, t/min            250/1.500-2.500                                                            320/1.750-2.500  
Compressie      
Emissienorm (automaat)      
Brandstofvoorziening      
Uitlaatgasreiniging                       dieselroetfilter                                                               dieselroetfilter  
Versnellingsbak                           5-versnellingen                                                              6-traps DSG  
Dynamo, A max./accu, A(ah)        140/380 (68)                                                                 140/330 (61)  
Topsnelheid, km/h                      190                                                                              208  
Acceleratie, 0-80/0-100 km/h       7,9/11,9                                                                       6,7/9,7  
Brandstofverbruik
Brandstof                                  Diesel                                                                           Diesel  
Binnen bebouwde kom, l/100 km    5,2                                                                               7,1  
Buiten bebouwde kom, l/100 km     3,6                                                                              4,5  
Gemiddeld, l/100 km                    4,2                                                                               5,5  
CO2 emissie, g/km                      109                                                                              139  
Brandstoflabel                            A                                                                                 C  
Gewichten
Leeggewicht, kg                         1.352                                                                           1.421  
Toelaatbaar totaalgewicht, kg      
Toelaatb. aanhanger ongeremd, kg 720                                                                              750  
Toelaatb. aanhanger geremd, kg    1.400                                                                             1.500  
Toelaatb. kogeldruk, kg                75                                                                                 75  
Afmetingen
Lengte, mm                                4.534                                                                            4.534  
Breedte, mm                               1.781                                                                            1.781  
Hoogte, mm                                1.504                                                                            1.504  
Wielbasis, mm                             2.578                                                                             2.578  
Spoorbreedte voor/achter, mm      
Draaicirkel, m                              10,9                                                                              10,9  
Inhoud brandstoftank, liter             ca. 55                                                                           ca. 55  
Bagageruimte
Inhoud min. / max., liter                505/1.495                                                                       505/1.495  
Lengte min. / max., mm                 1.072/1.700                                                                    1.072/1.700  
Max. breedte, mm                                                                                                            1.292  
Breedte tussen wielkasten, mm      1.005                                                                             1.005  
Max. hoogte tot dakhemel, mm      832                                                                                832  
  
 

Bron:http://www.volkswagen.nl

De verschillen tussen de 1.6 voor de politie en de 2.0 voor de KMar.

Krijg het niet netter onder elkaar. Excuus hiervoor.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #907 Gepost op: 17 april 2011, 17:03:50
Eerst zien dat we zo'n ding op de brigade krijgen :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #908 Gepost op: 17 april 2011, 17:06:59
Eerst zien dat we zo'n ding op de brigade krijgen :)
Ligt er aan welke brigade jij zit.

In principe gaat het hele land de Golf krijgen. Schiphol niet want die heeft als laatste de Astra's gekregen dus die moeten nog een jaar of 3/4 met de Astra voort.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #909 Gepost op: 17 april 2011, 17:22:55
Ligt er aan welke brigade jij zit.

In principe gaat het hele land de Golf krijgen. Schiphol niet want die heeft als laatste de Astra's gekregen dus die moeten nog een jaar of 3/4 met de Astra voort.

Bij ons hebben de Astra's 130.000 op de teller. Denk niet dat ze die al weggaan doen voor een Golf.  En we hebben wel een afgeschreven Peugeot, maar die is voor de wijkwachtmeester. Dus mocht die er zo een krijgen dan krijgt die waarschijnlijk of de Golf of de Astra.. zodat die helaas stil kan staan op de kazerne. Tenzij ze transits willen inruilen, maar die hebben nog minder kilometers.