Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 710775 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #930 Gepost op: 3 mei 2011, 08:13:11
Is er ook veel ruis te horen met de Opal Commander?

Nee nagenoeg niet. Tot 120 km/h hoor je nagenoeg niets.
De Vista heeft wel 10 keer zoveel meer lawaai.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #931 Gepost op: 3 mei 2011, 15:53:31
Dan deze balken maar monteren op alle politiewagens.
Volgens mij is de zichtbaarheid ook wel goed.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #932 Gepost op: 3 mei 2011, 16:45:44
Dan deze balken maar monteren op alle politiewagens.
Volgens mij is de zichtbaarheid ook wel goed.

Ook even naar de rest kijken, er is namelijk een gigantisch probleem met vocht in deze balken, zit er geen arrowstick in en zijn er gevallen bekend van ''uit elkaar waaiende'' balken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #933 Gepost op: 3 mei 2011, 20:32:00
Ook even naar de rest kijken, er is namelijk een gigantisch probleem met vocht in deze balken, zit er geen arrowstick in en zijn er gevallen bekend van ''uit elkaar waaiende'' balken.

De eerste lichtbalken hadden inderdaad wel eens het probleem dat bij wat hogere snelheden op de snelweg, de blauwe kappen ook weg waren. Dit is gelijk aangepast en sindsdien niet meer gebeurd. Voch zie je inderdaad voornamelijk bij de matrix.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #934 Gepost op: 3 mei 2011, 20:40:08
De eerste lichtbalken hadden inderdaad wel eens het probleem dat bij wat hogere snelheden op de snelweg, de blauwe kappen ook weg waren. Dit is gelijk aangepast en sindsdien niet meer gebeurd. Voch zie je inderdaad voornamelijk bij de matrix.

Denk dat het allemaal wel meevalt met de kwaliteit. De rede dat de KMar ze niet meer kreeg had niks met de kwaliteit te maken, maar met de levringstijd. Dit omdat de leverancier er ruim 10000 aan de Duitse polizei moest leveren. Dat was een aantrekkelijkere order dan die paar bakkies aan de KMar.

Dit is de rede dat de KMar even met de VISTA heeft rondgereden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #935 Gepost op: 3 mei 2011, 21:51:47
Denk dat het allemaal wel meevalt met de kwaliteit. De rede dat de KMar ze niet meer kreeg had niks met de kwaliteit te maken, maar met de levringstijd. Dit omdat de leverancier er ruim 10000 aan de Duitse polizei moest leveren. Dat was een aantrekkelijkere order dan die paar bakkies aan de KMar.

Dit is de rede dat de KMar even met de VISTA heeft rondgereden.

enneh ik vond die vista's echt neit verkeerd hoor O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #936 Gepost op: 3 mei 2011, 21:57:51
Ook even naar de rest kijken, er is namelijk een gigantisch probleem met vocht in deze balken, zit er geen arrowstick in en zijn er gevallen bekend van ''uit elkaar waaiende'' balken.

Sinds wanneer is een arrowstick een vereiste? Zit in de nieuwe Whelen Ultra freedoms van de Kmar ook niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #937 Gepost op: 3 mei 2011, 22:33:40
Sinds wanneer is een arrowstick een vereiste? Zit in de nieuwe Whelen Ultra freedoms van de Kmar ook niet.

Ik zeg niet dat het een vereiste is, ik zeg alleen dat het geen ''ideale'' balk is met alle functie's die we momenteel in Nederland kennen ... Ik mis volgens mij ook alleylights aan beide zijde's en als ik me niet vergis zit er geen take-down op maar zijn dat rood knipperende lampen (die samen met het stopteken aan gaan). Ook zit er geen ''PD-beheer'' groen op ;)

De pijlen die men op de tekstmatrix kan zetten zijn namelijk niet in verhouding met die van een arrowstick
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #938 Gepost op: 3 mei 2011, 22:41:33
Ik zeg niet dat het een vereiste is, ik zeg alleen dat het geen ''ideale'' balk is met alle functie's die we momenteel in Nederland kennen ... Ik mis volgens mij ook alleylights aan beide zijde's en als ik me niet vergis zit er geen take-down op maar zijn dat rood knipperende lampen (die samen met het stopteken aan gaan). Ook zit er geen ''PD-beheer'' groen op ;)

De pijlen die men op de tekstmatrix kan zetten zijn namelijk niet in verhouding met die van een arrowstick
Alleylights zitten er wel op, eveneens take-downs en ook de groene verlichting.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #939 Gepost op: 5 mei 2011, 00:32:23
Ligt er aan welke brigade jij zit.

In principe gaat het hele land de Golf krijgen. Schiphol niet want die heeft als laatste de Astra's gekregen dus die moeten nog een jaar of 3/4 met de Astra voort.

Hoorde net dat die binnenkort komt idd, maar niet als noodhulp voertuig nog. Zit geen Sherpa ingebouwd, we hebben verder ook nog gewoon de Astra.