Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 709768 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #990 Gepost op: 3 juni 2011, 23:49:17
misschien een domme vraag, maar gaat defensie ooit ook over op --K..- ?
Jij bedoeld de nieuwe kentekenserie die nu in de "burgermaatschappij" rondrijd??

Uiteindelijk wel, heb ik begrepen. Alleen gaat het bij defensie niet zo snel met de kentekens.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #991 Gepost op: 3 juni 2011, 23:51:53
ik heb ooit in twee verschillende voertuigen rondgereden bij defensie waar het kenteken hetzelfde was er scheelde alleen vier jaar tussen de voertuigen. Het voertuig waar het kenteken origineel van was was al drie jaar total loss gereden, kentekens worden daar dus wel gerecycled.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #992 Gepost op: 4 juni 2011, 00:04:47
misschien een domme vraag, maar gaat defensie ooit ook over op --K..- ?

Van die serie rijden er al genoeg, maar dan op gewone burgervoertuigen. De K is bij de nieuwe kentekencombinatie niet meer voorbehouden aan defensie.

Enne... Domme vragen bestaan niet amper; ik had dit ook al eens gevraagd ;)


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #993 Gepost op: 4 juni 2011, 02:26:40
Jij bedoeld de nieuwe kentekenserie die nu in de "burgermaatschappij" rondrijd??

Uiteindelijk wel, heb ik begrepen. Alleen gaat het bij defensie niet zo snel met de kentekens.

Dat lijkt me onnodig, zoals HIT zegt, kunnen ze ze gewoon recyclen. En waarom zouden ze op zo'n systeem over moeten gaan? Dan zie je het verschil dus niet meer tussen een defensievoertuig en burgervoertuig, tenzij ze exclusieve combinaties gaan gebruiken van 3 letters.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #994 Gepost op: 4 juni 2011, 02:30:58
Dat lijkt me onnodig, zoals HIT zegt, kunnen ze ze gewoon recyclen. En waarom zouden ze op zo'n systeem over moeten gaan? Dan zie je het verschil dus niet meer tussen een defensievoertuig en burgervoertuig, tenzij ze exclusieve combinaties gaan gebruiken van 3 letters.

Maar wat is precies het nut van het kunnen zien of het Defensie of burger is? volgens mij alleen leuk om te weten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #995 Gepost op: 4 juni 2011, 06:10:50
Maar wat is precies het nut van het kunnen zien of het Defensie of burger is? volgens mij alleen leuk om te weten.

Ten eerste omdat een Defensie kenteken geen kenteken is maar een registratie teken. En in defensievoertuigen gelden andere regels dan in burgervoertuigen. (Je hebt bijv. geen burgerrijbewijs nodig in een militair voertuig als je in het bezit bent van een militair rijbewijs, zo heb je er ook geen beginnend bestuurder).

Het maakt bijv. ook het werk voor de Kon. Marechaussee iets minder gemakkelijk als alle registratietekens ineens kentekens worden. Het valt dan ook niet meer op als iemand een defensie auto voor eigen doeleinden gebruikt (militaire joyriding). Zo zijn er nog wel tal van andere voorbeelden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #996 Gepost op: 4 juni 2011, 11:33:57


KV-61-42
Dienst: Koninklijke Marechaussee
Kazerne: Schiphol
Soort voertuig: HRB
Merk & type: Toyota LandCruiser
Byzonderheden: Nieuwe(re) versie met LED flitsers in de grill en op de spiegels ;)

Dit voertuig is nu overgespoten in de blauwe kleur, net als de overige gepantserde voertuigen. Helaas even geen betere foto omhanden, maar die zal vast en zeker nog komen hier.
 


seacats

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #997 Gepost op: 16 juni 2011, 13:06:25
Bijgaand een betere foto van het voertuig. Bij het fotograferen hiervan tevens een nieuw record behaald. Binnen tien minuten drie keer staande gehouden met de vraag wat ik daar aan het doen was.  :P



Uploaded with ImageShack.us

KV-61-42
Dienst: Koninklijke Marechaussee
Kazerne: Schiphol
Soort voertuig: HRB
Merk & type: Toyota LandCruiser
Bijzonderheden: Voorzien van de nieuwe striping


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #998 Gepost op: 16 juni 2011, 15:50:01
Bijgaand een betere foto van het voertuig. Bij het fotograferen hiervan tevens een nieuw record behaald. Binnen tien minuten drie keer staande gehouden met de vraag wat ik daar aan het doen was.  :P



Uploaded with ImageShack.us

KV-61-42
Dienst: Koninklijke Marechaussee
Kazerne: Schiphol
Soort voertuig: HRB
Merk & type: Toyota LandCruiser
Bijzonderheden: Voorzien van de nieuwe striping

In die tien minuten tijd heb je toch zeker ook wel een foto van die motor kunnen maken??   ;D
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #999 Gepost op: 16 juni 2011, 15:58:48
Ze willen inderdaad zo min mogelijk aandacht op Schiphol. Heeft te maken met wat dingen uit een recent verleden  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !