Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 540020 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #440 Gepost op: 12 november 2005, 22:17:09
Het onderhoud aan het ladderpakket wordt als ik het goed heb gewoon door ons zelf gedaan...enne Rinus Dordt komt toch als jullie een ladderwagen nodig hebben?

Groeten Cor

Cor
je bedoeld hoogwerker of mis ik wat van dord ,maar dat ligt waar het is maar ja in tweede instantie komt die dan toch  ::)


N9213Q

  • Gast
Reactie #441 Gepost op: 12 november 2005, 22:20:40
Cor
je bedoeld de hoogwerker van dord ,maar dat ligt waar het is maar ja in tweede instantie komt die dan toch  ::)
Op ons eiland krijgen we toch alleen maar aanvullende assistentie uit het Dordtse?


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #442 Gepost op: 12 november 2005, 22:22:55
Op ons eiland krijgen we toch alleen maar aanvullende assistentie uit het Dordtse?

Ja maar van de omliggende dorpen toch ook


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #443 Gepost op: 12 november 2005, 22:23:29
Nee voor een Dompelpomp,Hvh-basisbak of een schuimbluscontainer en eventuele Ladderwagen komen wij (Oud-Beijerland)..maar voor die ladder zitten weer bepaalde regels aan weet ik niet precies hoe het in elkaar zit mischie weet Rinus dat

Groeten Cor van Gent
Regio Zuid-Holland-Zuid


N9213Q

  • Gast
Reactie #444 Gepost op: 12 november 2005, 22:26:27
Ja maar van de omliggende dorpen toch ook
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat we normaliter geen materiaal uit jou stad krijgen, toch?
Vanuit de GGD kan dat wel eens voorkomen.


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #445 Gepost op: 12 november 2005, 22:29:19
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat we normaliter geen materiaal uit jou stad krijgen, toch?
Bij de GGD kan dat wel eens voorkomen


Nou ik geloof dat je mij verkeerd begrijpt ik woon dus niet in rotterdam maar in de hoekse waard
dus ik bedoel omliggende korpsen zoals de HV van Heienoord die bij ons in het dorp komt en de suiker staat hier nou weet je het nu
groeten,
rinus


N9213Q

  • Gast
Reactie #446 Gepost op: 12 november 2005, 22:30:57
"Jou stad" had ik ook tussen aanhalingstekens moeten zetten, want de rest wist ik..


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #447 Gepost op: 13 november 2005, 10:25:58
Nee voor een Dompelpomp,Hvh-basisbak of een schuimbluscontainer en eventuele Ladderwagen komen wij (Oud-Beijerland)..maar voor die ladder zitten weer bepaalde regels aan weet ik niet precies hoe het in elkaar zit mischie weet Rinus dat

Groeten Cor van Gent
[/quote

De regio is gewoon in gedeeltes verdeeld daarbij word gekeken van welke kazerne naar welke straat cq plaats een wagen erover doet de kazerne met de kortste tijd zal als eerste rijden daarna komt een opsommering van de volgende bij opschaling kunnen er gewoon peletons komen uit de gehele regio of zelfs van buiten de regio meestal de naastliggende is er een speciaal voertuig nodig zoals ladder/hoogwerker dan zoek de computer de dichtsbijzijnde kan zelfs van een andere regio zijn
het geheel loopt niet altijd volgens plan gezien de invoer niet altijd correct is er wordt meestal met een liniaal op een kaart gekeken van de plaats kazerne naar een straat en dan kijken ze welke kazerne er het dichts bij is hierbij wordt meestal sloten en bruggen vergeten om deze mee te rekenen
nou een kleine uitleg laten we maar verder gaan met de topic ladders dus hierbij nog een mooie ladder
deze ladder is eigendom geweest van brandweer rotterdam daarna verkocht aan brandweer valkenburg limburg

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #448 Gepost op: 13 november 2005, 10:34:50
Nee voor een Dompelpomp,Hvh-basisbak of een schuimbluscontainer en eventuele Ladderwagen komen wij (Oud-Beijerland)..maar voor die ladder zitten weer bepaalde regels aan weet ik niet precies hoe het in elkaar zit mischie weet Rinus dat

Groeten Cor van Gent
[/quote

De regio is gewoon in gedeeltes verdeeld daarbij word gekeken van welke kazerne naar welke straat cq plaats een wagen erover doet de kazerne met de kortste tijd zal als eerste rijden daarna komt een opsommering van de volgende bij opschaling kunnen er gewoon peletons komen uit de gehele regio of zelfs van buiten de regio meestal de naastliggende is er een speciaal voertuig nodig zoals ladder/hoogwerker dan zoek de computer de dichtsbijzijnde kan zelfs van een andere regio zijn
het geheel loopt niet altijd volgens plan gezien de invoer niet altijd correct is er wordt meestal met een liniaal op een kaart gekeken van de plaats kazerne naar een straat en dan kijken ze welke kazerne er het dichts bij is hierbij wordt meestal sloten en bruggen vergeten om deze mee te rekenen
nou een kleine uitleg laten we maar verder gaan met de topic ladders dus hierbij nog een mooie ladder
deze ladder is eigendom geweest van brandweer rotterdam daarna verkocht aan brandweer valkenburg limburg

En daar is hij nu ook weer weg. Hij staat nu bij een autohandelaar bij 't Harde, onder aan de afslag bij de A28. :P
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #449 Gepost op: 13 november 2005, 10:44:32
dat klopt, de wagen is vervangen door de oude Iveco autoladder van brandweer Velsen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief