Optische en geluidssignalen lanceervoertuigen en Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) van de KNRM

Auteur Topic: Optische en geluidssignalen lanceervoertuigen en Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) van de KNRM  (gelezen 27899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurtoren7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
O en G KHV KNRM, mond vol, eigenlijk heel simpel:Blauw licht op KNRM voertuigen, waarom rijden die nog niet met blauw? als de KNRM lifeguards begint, waarom dan niet met blauw?




Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Vrij simpel zolang je van het Ministerie van binnelandse zaken geen toestemming krijgt mag je het gewoon niet voeren.

En zie het voordeel er ook niet echt in ! met blauw met een vrachtwagen over het strand rijden zowie al niet echt handig, beetje te lomp en allang niet meer nodig.
Die KVH's moeten er lkkr uit gehaald worden en een jeep er voor terug. (behalve die een boot lanceren dan)
 :P


Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Vrij simpel zolang je van het Ministerie van binnelandse zaken geen toestemming krijgt mag je het gewoon niet voeren.

En zie het voordeel er ook niet echt in ! met blauw met een vrachtwagen over het strand rijden zowie al niet echt handig, beetje te lomp en allang niet meer nodig.
Die KVH's moeten er lkkr uit gehaald worden en een jeep er voor terug. (behalve die een boot lanceren dan)
 :P

En waarom ze die pickup's van de lifeqaurds niet met O&G uitgerust hebben snap ik ook niet helemaal.

Zullen waarschijnlijk meerdere afwegingen zijn geweest
- Opleiding O&G
- Eisen waar het materiaal aan moet voldoen + kosten
- Verantwoordelijkheid

Maar is makkelijk praten vanaf hier haha, als je het excate antwoord niet weet  ;)


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
vond dit in een ander topic:
Ik ben er bang voor dat de KNRM net te laat is en een paar jaar moet wachten: de toevoeging van de Reddingsbrigade is meegenomen in een geplande wetswijziging en tot stand gekomen na jaren lobbyen. De wetswijziging is van vorig jaar, een nieuwe wijziging laat al gauw 5-10 jaar op zich wachten....
in dat topic zijn er nog een aantal reacties op dit onderwerp geplaatst  O0
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


vuurtoren7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
O en G KHV KNRM, mond vol, eigenlijk heel simpel:Blauw licht op KNRM voertuigen, waarom rijden die nog niet met blauw? als de KNRM lifeguards begint, waarom dan niet met blauw?

Maar ze worden wel onder prio 1 voor levensreddende handelingen
Gealarmeerd.
Daar sta je dan op weg naar reanimatie voor een rood
Stoplicht met je gele flitsers..
Ook op het strand gaat het niet om hardrijden, maar doorrijden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Ik ben op het strand nog nooit een verkeerslicht tegengekomen? ???

Nee even zonder grappen, probeer jezelf eerst eens in te lezen in de materie en dan pas conclusies te trekken. Je komt over als iemand die niet helemaal weet waar hij het over heeft...


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Dat is nu ook weer niet zo aardig. Dat maak ik niet uit de opmerking va de nieuweling op.  KHV's moeten onderweg soms wel degelijk over de openbare weg. En ook op het strand heeft blauw nog steeds een andere uitwerking dan andere kleuren. KNBRD rijdt er niet voor niets al jaren mee.


Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
je kan beter gewoon voor een hele harde luchthoorn gaan en een paar rode ouderwetse draailampen, valt beter op dan de tegenwoordige blauw ledpitjes en ringtones als sirene  (dan krijg je je aandacht wel).


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Ik ben op het strand nog nooit een verkeerslicht tegengekomen? ???
Die zwart-wit gestreepte palen met drie gekleurde lichtjes er op, staand op de stoep met zo'n stopstreep er tussen, gelegen tussen het boothuis en de inzetlokatie - waarbij je eerst maar over de weg moet om op het strand te komen  O0


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Schijnbaar is er wel behoefte naar O en G bij de KNRM stations met landvoertuigen, aangezien er KHV's en boot trekkers (weet niet hoe ze eigenlijk heten) rond rijden met zelf opgebouwde sirene's..