Voer/vaartuig van de week

Auteur Topic: Voer/vaartuig van de week  (gelezen 70823 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #310 Gepost op: 25 juni 2005, 13:38:11
sorry, ik bedoel dat we die hier krijgen :-[ :P zou rond juli worden, maar zal wel september worden :-\
Wat voor een wordt het? Een nieuwe hv denk?


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #311 Gepost op: 25 juni 2005, 13:48:50
nee, wat de nieuwe hv wordt weet ik niet, die wordt volgend jaar vervangen, maar het wordt een nieuwe TS en volgend jaar weer een nieuwe TS die ook een atego wordt en binnenkort krijgen we een mercedes sprinter WO wagen. Binnen een aantal maanden dus een WO en een TS en dan volgend jaar nog een TS en waarschijnlijk ook een nieuwe HV en een nieuwe HA, dus dan hebben we een geheel nieuw wagenpark zo ongeveer! :D


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #312 Gepost op: 25 juni 2005, 14:41:33
nee, wat de nieuwe hv wordt weet ik niet, die wordt volgend jaar vervangen, maar het wordt een nieuwe TS en volgend jaar weer een nieuwe TS die ook een atego wordt en binnenkort krijgen we een mercedes sprinter WO wagen. Binnen een aantal maanden dus een WO en een TS en dan volgend jaar nog een TS en waarschijnlijk ook een nieuwe HV en een nieuwe HA, dus dan hebben we een geheel nieuw wagenpark zo ongeveer! :D

Mmm, lijkt Terneuzen wel  ;)


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #313 Gepost op: 25 juni 2005, 19:16:19
Nou het is het jaar vand e vervanging denk ik want leidschendam-Voorburg is ook aardig bezig  :laugh:


jacky x

  • Gast
Reactie #314 Gepost op: 25 juni 2005, 20:18:45
Ja iedereen wil er weer bij horen, dus moet alles wat vaak nog lang genoeg meekan, vervangen worden... :-\

zo ook het brandweerwapen, uniformen E.D. heel mooi maar et geld kan beter ergens anders voor besteed worden :-[

ok, en nu weer ONtopic ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #315 Gepost op: 26 juni 2005, 12:40:56
Oké ik ben weer aan de beurt. Dit keer heb ik voor meerdere voertuigen gekozen. Dan is er niet zo snel over uitgepraat. Zijn er vragen? Vuur ze maar af en dan zal ik ze proberen te beantwoorden. Foto's zijn door mij zelf gemaakt.



Mercedes-Benz Gewondentransport
De Mercedes-Benz gewondentransport oftewel de ziekenauto MB 290 is bestemd voor het vervoer van behandelde en onbehandelde zieken en gewonden naar en tussen geneeskundige installaties binnen het legerkorpsgebied.
Het voertuig is geschikt voor het vervoer van patiënten, en voor eenvoudige verzorging tijdens het transport over korte afstanden.
Het transport is zowel op verharde als op onverharde wegen en in het terrein mogelijk.
Het voertuig is uitgerust met een voorin geplaatste 5-cilinder dieselmotor, een versnellingsbak met 5 versnellingen en achterwielaandrijving.
Voor het rijden in het terrein kan de differentieelblokkering van de achteras worden ingeschakeld en via een verdeelbak kunnen de wielen van de vooras worden bijgeschakeld. De chauffeurscabine is een gesloten stalen constructie op een stalen chassis. De carrosserie is met veren en schokdempers op de assen tegen schokken beveiligd.



Gewicht. afmetingen en prestaties:
Voertuigafmetingen:

Totale lengte                                          5290 mm
Breedte met buitenspiegels                   2250 mm
Breedte zonder buitenspiegels              1760 mm
Breedte opbouw                                    1930 mm
Hoogte bovenkant opbouw, onbeladen 2740 mm
Hoogte bovenkant opbouw, beladen     2672 mm
Wielbasis                                               3120 mm
Spoorbreedte                                        1475 mm
Bodemvrijheid vooras                            218 mm
Bodemvrijheid achteras                         211 mm
Kleinste draaicirkel                                14,42 meter



Massa’s:
Toelaatbaar totaal massa                      3700 kg                       
Nuttige lading                                         800 kg
Lege massa (incl. Alle uitrustingstukken en chauffeur) 2875 mm
Toelaatbare asbelasting voor                 1450 kg
Toelaatbare asbelasting achter              2300 kg

Prestaties:
Toelaatbare maximum snelheid              110 km/h
Brandstofverbruik L/100 km                    12,7 liter

De draagbaar onderstellen zijn gemaakt voor het transporteren van patiënten in liggende of zittende houding.De opnamecapaciteit:- 6x zittende patiënt- 3x zittende patiënt + 2x liggende patiënt- 4x liggende patiëntDe opnamecapaciteit kan worden gewijzigd door het linker en/of het linker en het rechter onderstel aan te passen.










_____________________________________________

Het luchtmobiel speciaal voertuig:

Specificaties
Lengte 3310 mm, breedte 1720 mm, hoogte 1780 mm, massa leeg 1350 kg, massa max. helikopter 1915 kg, massa max. 2250, motor 4 cilinder diesel, vermogen 51 kW/4600 tpm, koppel120 Nm/2000 tpm, bemanning 2.

Achtergrondinformatie
Het luchtmobiel speciaal voertuig bestaat grotendeels uit een buizenframe met polyester carrosserie en is een veelzijdig voertuig dat bestemd is voor het vervoer van verbindingsmiddelen, munitie, bevoorradingen, gewonden transport. Tevens kan de LSV beschikken over een anti-tank wapen. Het voertuig heeft een automatische versnellingsbak en een permanente vierwielaandrijving. Het voertuig heeft een maximum snelheid van tachtig kilometer per uur en kan moeiteloos een helling van zestig procent beklimmen.

In gewondentransport uitvoering kan deze meerdere personen vervoeren en wordt bemand door een chauffeur/ gewondenverzorger en een algemeen militair verpleegkundige.

_____________________________________________

De boxer GWT gewondentransport uitvoering.

Over dit prototype voertuig heb ik weinig specificatie's kunnen vinden. Het voertuig is opgebouwd door visser in Leeuwarden. Het wordt een mogelijke opvolger voor de YPR. Dit is alleen nog niet zeker.

YPR


Boxer GWT:




Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #316 Gepost op: 26 juni 2005, 14:41:16
Mooie voertuigen. En leuke informatie Ger@rd. 8) ;)
Groeten, Colin


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #317 Gepost op: 26 juni 2005, 16:26:29
mooie foto's en goede informatie! :) ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #318 Gepost op: 26 juni 2005, 21:57:02
Goed stuk Gerard!

De boxer GWT gewondentransport uitvoering.

Over dit prototype voertuig heb ik weinig specificatie's kunnen vinden. Het voertuig is opgebouwd door visser in Leeuwarden. Het wordt een mogelijke opvolger voor de YPR. Dit is alleen nog niet zeker.

Dit alleen binnen de landmacht of ook bij de KMar??

Hoe is de inrchting van zo'n YPR of Boxer, is de 'bepakking' hetzelfde als in die Mercedes G-klasse?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #319 Gepost op: 26 juni 2005, 22:29:14
Ik weet niet hoe het gaat bij de KMAR.

Maar de boxer is nog altijd een prototype. Het is nog geen zekere vervanging voor de YPR.

De patria is ook een goede opvolger. Maar de YPR's bij de koninklijke landmacht zullen gaan verdwijnen.

De YPR en de Boxer hebben het zelfde spul aan boord als de MB G-klasse.

Hieraan moet je denken aan alles wat een civiele ambulance aan boord heeft alleen dan met een legertintje. Groene backboard, groene mayotube's enz.