Ervaringen met draagbrancard

Auteur Topic: Ervaringen met draagbrancard  (gelezen 10352 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2012, 01:03:33
En in het boeren, burgers en buitenlui Nederlands ? 98uiye

www.google.nl  ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2012, 01:18:29
www.google.nl  ;)

Google wil bij mij niet echt helpen, letterlijk vind google niks, maar hij stelt voor:

-Alfa-sympathico-mimetica, in plaats van anti-mimetica, maar het lijkt me niet dat je van een brancard arteriële vernauwingen krijgt, zal dus wel fout zijn.

- Anti-emeticum, lijkt me ook niet dat je deze bedoelde, want je noemde misselijkheid al apart.

dus zou je ons toch uit de brand willen helpen met het antwoord :) het blijft immers het eerstehulp topic  98uiye


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2012, 08:46:20
Google wil bij mij niet echt helpen, letterlijk vind google niks, maar hij stelt voor:

-Alfa-sympathico-mimetica, in plaats van anti-mimetica, maar het lijkt me niet dat je van een brancard arteriële vernauwingen krijgt, zal dus wel fout zijn.

- Anti-emeticum, lijkt me ook niet dat je deze bedoelde, want je noemde misselijkheid al apart.

dus zou je ons toch uit de brand willen helpen met het antwoord :) het blijft immers het eerstehulp topic  98uiye

gewoon middelen tegen de misselijkheid zoals primperan  :D (en oh ja..kan het in mijn nachtdienstmood ook fout hebben geschreven..sorry dan)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2012, 17:25:40
@ Bart,
Voor het geval dat je al bedachte (alternatieve) oplossingen zoekt (dit kan ik niet uit de OP opmaken) is een kijkje in databases van octrooiaanvragen misschien nuttig (classificatie A61G1 en daaronder vallende subclassificaties)...

http://worldwide.espacenet.com/searchResults?DB=worldwide.espacenet.com&locale=en_EP&query=A61G1&ST=singleline&compact=false geeft een indruk van zo'n 9650 octrooiaanvragen in dit gebied.

Hope this helps...

Verder succes met je onderzoek

FD (ooit ook TUD)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


bbleijerveld

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2012, 15:17:23
Bedankt FD! Heb inderdaad een kijkje genomen (ook via Google patents) en kom toch ongeveer dezelfde oplossingen tegen:

De brancarry -  prijs +/- 2000 euro


De premier stretcher carrier prijs +/- 1700 euro


Of een monowiel

Pro litter wheel - prijs +/- 700 euro


Aangezien er al meerdere oplossingen voor dit probleem zijn zal ik mijn aanpak moeten aanpassen. Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen die ervaring met deze oplossingen hebben. Ik begrijp dat Pleegje_ hier ervaring mee heeft. Zou ik misschien langs kunnen komen om het product te bekijken?

Verder lijken mij de opties vrij prijzig voor een EHBO vereniging. Wordt EHBO uitrusting door de vereniging, EHBO organisatie of de organisator van het evenement verzorgd?

In mijn project wil ik mij verder focussen op het van de grond tillen van een patiënt. Dit zorgt voor de grootste piekbelasting. Zodra de patiënt eenmaal in de lucht is, zijn de til hoogte en je houding een stuk aangenamer. Ervaren jullie dit ook zo?


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2012, 15:27:35
Op de derde foto van de vorige reactie zie je een man lopen met zo'n ''kar''. Op zich lijkt het wel handig maar als je kijkt zie je dat die man wel met een gebogen rug loopt. Lijkt me dus niet erg fijn wandelen  :) .

Ik ben nog steeds groot voorstander van de draagbrancard. Dit omdat de ''karretjes'' altijd blijven hobbelen. En als je met 2 of 4 man loopt kan je de brancard stabieler houden als met het karretje.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2012, 08:09:08
stuur maar een PM...


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2012, 21:48:58

Verder lijken mij de opties vrij prijzig voor een EHBO vereniging. Wordt EHBO uitrusting door de vereniging, EHBO organisatie of de organisator van het evenement verzorgd?


Knuppel in het hoenderhok: waarom zou een EHBO-vereniging zo'n ding willen hebben?
Je behandelt iemand op de plaats waar hij ligt of zit, volgens één van de vijf regels. Als dat niet kan moet je iemand gaan verplaatsen, maar als iemand niet zelfstandig kan verplaatsen moet je dat als EHBO-er imho niet gaan doen. Dat is dan gewoon simpelweg een indicatie voor een ambulance. Verzin eens een situatie waarbij je iemand moet verplaatsen, mij hij / zij dit niet zelfstandig kan terwijl er géén ambu-indicatie is :)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2012, 14:52:42
@ralpje: op het moment dat het slachtoffer gestruikeld is over spoorstaven, met zijn bakkes op het spoor ligt en zonder verplaatsen geheid in drie stukken wordt gereden door een trein. Wilt u nog meer voorbeelden?  :P

Regel voor eerste hulpverleners: laat het slachtoffer liggen, behalve als ie dood gaat als je 'm laat liggen. (Althans, zo heeft een wat minder subtiele instructeur het mij aangeleerd.)  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2012, 15:00:33
@ralpje: op het moment dat het slachtoffer gestruikeld is over spoorstaven, met zijn bakkes op het spoor ligt en zonder verplaatsen geheid in drie stukken wordt gereden door een trein. Wilt u nog meer voorbeelden?  :P

Regel voor eerste hulpverleners: laat het slachtoffer liggen, behalve als ie dood gaat als je 'm laat liggen. (Althans, zo heeft een wat minder subtiele instructeur het mij aangeleerd.)  0098

Da's een indicatie voor de rautek.
Arts  www.alphalog.nl