Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 41059 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Officiële persbericht van RR afwachten... ;)
Is dat standaard aangeleerd of contractueel vastgelegd dat iedereen in dienst bij de politie voorkomt dat hun handelen im frage gesteld wordt. Afgedwongen censuur.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Hij staat al te wankelen op zijn benen. Geeft op het filmpje geen verzet. Krijgt een schop, en word naar de grond getrokken. Dan volgen er nog 6 knietjes? Lijkt mij zo op de beelden te zien beetje overdreven. Mannelijke collega had ook de vrouwelijke collega kunnen ondersteunen. Maar dat gebeurd ook pas na 6 knietjes.

Zo te zien is mannelijke agent bezig met assistentie vragen via de portofoon.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Is dat standaard aangeleerd of contractueel vastgelegd dat iedereen in dienst bij de politie voorkomt dat hun handelen im frage gesteld wordt. Afgedwongen censuur.

Ben gewoon een simpele Amsterdammer  ;) Maar misschien handig om de "tegenpartij" te horen, en dan een oordeel te vellen ?  En censuur ? Tenzij je roots hebt in een land waar in de praktijk wel censuur is, heb je geen idee wat censuur echt betekend.

Ten slotte, ze doet het niet eens professioneel (knietje geven). Het was een ander verhaal als ze hem in een headlock had, afzetten met linkervoet en doordrukken met rechter-knie.  ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Ook al gaat er dreiging van de man uit, de man zit op zijn hurken en kan niets uitvoeren, toch blijft de agente tegen hem aan staan trappen ( keer of 5 ) alsof zij tegen een kliko aan staat te trappen.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
(knip)  En censuur ? Tenzij je roots hebt in een land waar in de praktijk wel censuur is, heb je geen idee wat censuur echt betekend. (knip)
Dus omdat dissidenten hier niet naar Siberië verbannen worden is hier geen censuur?
Ook censuur kent gradaties, zwart-wit denken is meer iets voor Amerikanen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Wil iedereen die zich druk maakt over een beetje geweld door de politie even bij zichzelf te rade gaan wat de reactie zal zijn bij een toekomstig incident waarbij een dronkelap die staat te wankelen op zijn benen plotseling een agent neersteekt? Wat zou je zelf doen?

"Had 'm dan eerder tegen de grond getrapt"? Of "dat krijg je nu met die softe aanpak"?

Een dronken, drugs gebruikende, psychisch gestoorde of anderszins onbetrouwbare verdachte is staand altijd een potentieel gevaar voor zichzelf, de politie en zelfs omstanders. Stel je voor dat ie opeens de controle over zichzelf verliest en tóch met een mes boven water komt? Sta je mooi te kijken als politieagent. Kortom: de politie wil zorgen voor een gecontroleerde situatie en dat is wanneer de verdachte geboeid op de grond ligt. Blijkens de reactie heeft de wapenstok en pepperspray al niets uitgehaald (is het gebruik van geweld dus aangezegd en toegepast), en dan heb je dus een redelijke uitdaging met een niet-meewerkende verdachte. Voldoende om steun te vragen (wat ook gebeurt) en een alternatieve aanpak te kiezen. En dan vind ik dat betreffende agente keurig gepast fysiek geweld gebruikt. Komt geeneens een wapen aan te pas.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Goed, zonder een discussie over censuur te willen beginnen.... (want dat zou offtopic zijn en kunnen leiden tot verwijdering van reacties om vervolgens bestempeld te kunnen worden als een vorm van censuur)

Volgens mij is het feitelijk uitzoeken van de feiten voordat je jou mening geeft juist een vorm van fatsoenlijk discussiëren? Iedereen kan op basis van onvolledige feiten zijn of haar mening luidkeels verkondigen, maar daarmee kweek je weinig begrip. Het lijkt mij niet meer dan logisch om een gevalletje van hoor en wederhoor toe te passen. Dat de agente de boel zelf niet openlijk kan/mag toelichten is niet zo gek. Het zal dus via een persbericht worden gedaan en daar zal vast wat meer over verteld worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Mag ik mensen even wijzen op het feit dat er naast het fysieke en verbale verzet, er ook een tegenhanger is. Deze man volgt blijkbaar niet de bevelen op van de agenten, en iemand die gepeppert is kan alsnog zeer plots erg agressief zijn. In mijn ogen is er dan ook niks bijzonders aan dit filmpje, er is namelijk in de geweldsspiraal omlaag gegaan (pepper zit boven de vuisten/voeten). En de politie (en nog een aantal andere diensten) mogen nu eenmaal geweldgebruiken indien er niet naar hun word geluisterd.

Dit is hetzelfde als mensen gaan klagen omdat er 6 agenten bovenop 1 persoon duiken. Dan is het ook moord en brand, terwijl er gewoon word gezorgd dat de VD met zo min mogelijk letsel word aangehouden en dat de agenten ook zonder kleerscheuren zich weer thuis kunnen melden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Tjongejonge... Willen sommige mensen hun mening gewoon op www.telegraaf.nl plaatsen? Daar valt het niet zo op...

 98uiye


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
En och, laten we het eens in perspectief plaatsen.

In de VS was deze man eerst afgetuigd, vervolgens gepepperd, daarna getaserd en tot slot beschoten. En dat schijnt daar volkomen normaal te zijn of zo. Doen deze twee het nog best netjes.  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill