Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 40963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En terwijl je aangeleerd krijgt dat je in een opbouwende geweldsspiraal moet werken... Eerst fysiek, daarna pepperen, daarna wapenstok, daarna de diensthond en het vuurwapen....

Als de beste man een klets met een wapenstok had gehad had hij zéker (meer) letsel opgelopen.

Of dit de beste keus is, dat weet ik niet. Dat je als (fysiek) kleinere, lichtere agent niet de lichamelijke confrontatie aan moet gaan met iemand die al gepepperd is, daar ben ik wel uit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Nee Delta, je bent constant mijn woorden aan het verdraaien. Nogmaals, ik vertrouw in dit geval meer op de agent die beëdigd is dan op die andere persoon, heeft er misschien ook mee te maken dat ik blauw geverfd ben.
Dus ik ga er nog steeds vanuit dat ze onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, in tegenstelling tot de meneer die haar al heeft veroordeeld.

Nu weer ontopic?  98uiye

Ik ben ook blauw, maar probeer niet te veroordelen op iemand zijn taalgebruik of geschrift.

Delta00


sylvester1986

  • Gast
Waarom werken ze hem niet met z'n tweeën naar de grond, waarom moet je eerst een knietje in zijn kruis geven en als hij in elkaar zakt nog een paar knietjes in zijn gezicht geven? Zoals het nu gebeurt is laf in mijn ogen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Waarom werken ze hem niet met z'n tweeën naar de grond, waarom moet je eerst een knietje in zijn kruis geven en als hij in elkaar zakt nog een paar knietjes in zijn gezicht geven? Zoals het nu gebeurt is laf in mijn ogen.
Dat is geen knietje in het kruis, ik zie hem namelijk tegen het been aankomen maar dat kan ook aan mij liggen. Die mannelijke agent is zo te zien nog wat aan het frommelen (het zij met zijn porto het zij met zijn pepper) waardoor die wat laat reageert. Waarschijnlijk wilde de dame hem op de grond leggen en dat deed hij niet (hij gaat op z'n knieën zitten), dus geeft ze hem wat extra overreding om toch te gaan liggen. En zelfs terwijl hij ligt werkt hij niet mee, hij houd zijn handen op zijn borst inplaats van dat hij ze op z'n rug legd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
www.kombijdepolitie.nl

We zoeken nog mensen die weten hoe het werkt!  O0


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik kan me ook mateloos irriteren aan onjuist gebruik van onze Nederlandse taal, maar dat onderwerp is hier (en op dit moment) ondergeschikt aan de inhoud van het filmpje en de gevolgen ervan. Daarom vanaf hier gelieve de spelling en/of betrouwbaarheid van dit persoon (die overigens in het RTL-4 journaal aan het woord kwam) links te laten.


sylvester1986

  • Gast
Nee, sorry geen knietje in zijn kruis, maar een trap.

www.kombijdepolitie.nl

We zoeken nog mensen die weten hoe het werkt!  O0
Zelfs dan weet niet iedereen hoe het werkt, want nog regelmatig gaat iemand vrijuit vanwege vormfouten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Waarom werken ze hem niet met z'n tweeën naar de grond, waarom moet je eerst een knietje in zijn kruis geven en als hij in elkaar zakt nog een paar knietjes in zijn gezicht geven? Zoals het nu gebeurt is laf in mijn ogen.

Waarom ? Omdat de verdachte zich ontrekt / heeft ontrokken aan een aanhouding en/of fysiek geweld heeft gebruikt of hiermee heeft gedreigd. De politie heeft hierna pepperspray gebruikt en zo te zien voelt de verdachte zich nog steeds niet geroepen om medewerking te gaan verlenen. Wat de mannelijke collega aan het doen is, geen idee. Waarom de vrouwelijke collega die keus maakt? Geen idee. Ik zie een trap op het bovenbeen en vervolgens een passief verzettende verdachte (het ''ikwerknietmeedoornietstedoen''syndroom) waarna de agente een aantal prikkels (er is zo te zien niet eens sprake van harde knie'tjes, dan had een wel genoeg geweest) geeft en daarna de mannelijke collega die helpt en de verdachte op de grond legt....

Nogmaals, ik vind het allemaal hartstikke meevallen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
www.kombijdepolitie.nl

We zoeken nog mensen die weten hoe het werkt!  O0

Ik had exact zo'n zelfde opmerking onder de knop!! Je hebt helemaal gelijk. Op diverse nieuwssites heb je meebrullers / beste stuurlui, dat weten we. Maar op het hulpverleningsforum is het toch altijd weer (extra) een doorn in het oog. O0


sylvester1986

  • Gast
Dus als je een andere mening hebt en het niet goedkeurt, dan ben je een meebruller?