De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 159480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: mfrankena link=msg=1422971 date=1462742389
Bijzonder, want die kan er niets mee. Deze fouten/storingen zijn zichtbaar in het systeem van de verkeerscentrale, en die geven de storing door aan de servicedesk. Die regelen herstel en sturen de aannemer aan. Weginspecteurs komen in principe niet aan de wegkantsystemen.

Ja had ook zoiets van bijzonder, maar ze lossen het wel op binnen het RWS-wereldje (om het zo maar te noemen). En reed er een dag later langs en de matrix borden functioneerden weer en 1 waar ik 's avonds laat weer langs reed waren ze toen aan het vervangen/aan sleutelen op dat moment. Had zoiets van mooi dat er wat mee gedaan word! Dan zie je tenminste resultaat van je melding, spreekt zich rond en op die manier zullen sommige mensen sneller iets melden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1422298 date=1462400022
Zo heb ik al paar keer aan RWS doorgegeven dat bijvoorbeeld een matrixbord het niet deed: spitsstrook was open en boven 1 strook was de matrix "uit".
In principe heeft dat ook geen prioriteit, brand er geen matrix is de rijstrook gewoon open. En doet alleen de groene pijl het niet maar het rode kruis en de snelheden wel dan is er geen prio. Wanneer de laatst genoemden niet werken zal binnen twee dagen actie worden genomen, wanneer het portaal ervoor of erna ook een storing vertoond wordt er naar gelang de verkeersintentie binnen 24h iets aan worden gedaan.

Citaat van: mfrankena link=msg=1422971 date=1462742389
Deze fouten/storingen zijn zichtbaar in het systeem van de verkeerscentrale
Bij alle systemen van na 2011 inderdaad wel, maar er zijn ook nog systemen die geen melding geven bij verkeerde of geen werking. Deze geven wel een melding als men ze probeert in te schakelen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: HIT link=msg=1422974 date=1462746304
In principe heeft dat ook geen prioriteit, brand er geen matrix is de rijstrook gewoon open. En doet alleen de groene pijl het niet maar het rode kruis en de snelheden wel dan is er geen prio. Wanneer de laatst genoemden niet werken zal binnen twee dagen actie worden genomen, wanneer het portaal ervoor of erna ook een storing vertoond wordt er naar gelang de verkeersintentie binnen 24h iets aan worden gedaan.
Bij alle systemen van na 2011 inderdaad wel, maar er zijn ook nog systemen die geen melding geven bij verkeerde of geen werking. Deze geven wel een melding als men ze probeert in te schakelen.

Helaas werken ze op het stuk van de provincie gelderland niet zo...
Op de n325 werken regelmatig matrixborden helemaal niet. Soms de complete zuilen niet. De goede persoon aan de telefoon zien te krijgen is lastig, en vaak duurt het dan nog een week voordat ik verschil zie... Ben er maar mee opgehouden te melden...


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: batoutofhell link=msg=1435288 date=1467929344
A4 Bij Schipluiden, wederom een pijlaanhanger geraakt.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3191633/Auto-knalt-op-pijlwagen-op-A4-bij-Schipluiden

Was de pijlwagen "in dienst"? Want hoe de foto doet vermoeden niet, aangezien de pijl plat ligt, maar dit kan natuurlijk ook door de klap komen dat die ingeklapt is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Ik weet net zoveel verder als jij Grumpy.

Ik weet toevallig dat Vermeulen overdag altijd een Bots en pijlaanhanger bij RWS op het einde van de N11 hebben staan.
Kan best zijn dat ze er net aan kwamen of aan het opruimen waren.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Rs1 was afgezet met een bots en een rood kruis. De bestuurder van de bus met actiewagen reed op Rs2, wat mij doet vermoeden dat hij invoegde in het 'reguliere' verkeer. Al het andere wordt (door het bij mij aanwezige beeldmateriaal) eigenlijk ontkracht.

Rs2 had geen rood kruis, pas na het incident is daar wat roods gaan branden.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Zowel het opbouwen als het afbouwen van een actiewagen op een rijksweg, behoort altijd met een bots te gebeuren. Een voertuig dat op een stilstaande, niet in werking zijnde actie inrijdt, zou in theorie altijd om een bots heen moeten zijn gereden (als de aannemer het volgens de regels doet ::))

Ook een leuke quote:
Citaat van: OmroepWest
Op de A4 richting Rotterdam is ter hoogte van Schipluiden een auto tegen een aanhanger van Rijkswaterstaat gebotst.

Volgens mij staat er toch echt heel groot "Van den Heuvel" op de zijkant  ;D


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Een afzet-wagen is van Rijkswaterstaat. Of je het nu aan de NOS, RTL, SBS of aan een regionale omroep vraagt.