RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34217 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2012, 23:27:19
Volgens mij gaan ze het nog druk krijgen bij 0800-8002.  098uo

Wie weet.... straks een aantal vacatures voor centralist bij RWS?  ;)

misschien is het wat voor enrico?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2012, 23:39:31
misschien is het wat voor enrico?

Welke Enrico, er zijn er meer... maar ik denk dat je Enrico1972 bedoeld?
PM verstuurd naar hem.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 5 juli 2012, 07:42:56
Welke Enrico, er zijn er meer... maar ik denk dat je Enrico1972 bedoeld?
PM verstuurd naar hem.

Oeps je hebt helemaal gelijk, ik ga er bijna niet vanuit dat er meer poppetjes zo heten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 juli 2012, 15:53:47
@Hit,

als je kijkt bij de ledenlijst, dan zie je inderdaad maar 1 Enrico ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 5 juli 2012, 16:57:42
@Hit,
als je kijkt bij de ledenlijst, dan zie je inderdaad maar 1 Enrico ;)

Ik ben uniek in mijn soort mannen dat weten jullie nu toch wel  ;) ;D 098uo 98uiye

Ik zal het in de gaten houden of er vacatures voor vrij komen. Dank voor de tip  O0 O0

Heb wel onlangs voor een andere functie bij RWS gesolliciteerd via een extern bedrijf die daar een man heeft zitten en die
moet voor 1 jaar vervangen worden. Ben in afwachting of ik door de briefselectie kom omdat ik aan 1 eis niet kan voldoen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2012, 17:01:27
Afgelopen ochtend 0800-8002 gebeld i.v.m. vrachtwagen met klapband links achter ( A16 Re Hmp 19,2 X ).
Voertuig stond veilig op de vluchtstrook. De WIS zal er wel snel geweest zijn want die was ik 2 minuten daarvoor gepasseerd
omdat hij aan het begin van de vluchtstrook stond vanaf de Hoofdweg de A16 Re op.
Er werd inderdaad snel opgenomen en men ging actie ondernemen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #26 Gepost op: 5 juli 2012, 19:08:07
Antwoord van Provincie over de detectie lussen:

U heeft een melding gemaakt over de verkeerslichten op de N784, oprit Waterberg, richting Apeldoorn. Hierbij geeft u aan dat u met een motorfiets niet goed wordt gedetecteerd.
Het is algemeen bekend dat moderne motorfietsen slecht worden gedetecteerd door de detectielussen in het wegdek. Oorzaak hiervan is dat er steeds minder ijzer aan deze motorfietsen zit.
Oplossing hiervoor is het gevoeliger zetten van de detectielussen. Dit wordt dan ook steeds vaker gedaan. Nadeel hiervan is dat wanneer er een grote zware vrachtwagen op de rijstrook naast deze detectielus langs rijdt, deze soms ook wordt gedetecteerd. De gevoeligheid van de detectie lus mag dus ook niet te hoog worden gezet.
Een oplossing die wij als provincie Gelderland hebben is dat we de koplussen gevoeliger zetten dat de overige lussen. Hiermee willen we er voor zorgen dat motorrijders in ieder geval op de koplus worden gedetecteerd, en dat op de overige lussen geen onterechte aanvragen worden ingediend.

Verder zijn wij aan het onderzoeken hoe we in de toekomst dit probleem kunnen oplossen. We zijn aan het kijken naar alternatieven voor de detectielussen, zoals radar detectie en video detectie. Op dit moment loopt er een proef met video detectie bij verkeerlichten Wijchen. Hierbij willen wij bekijken wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen detectielussen in het wegdek en videodetectie.
Hiermee hopen wij in de toekomst ook motorfietsen te kunnen blijven detecteren.

Voor het acute probleem met het verkeerslicht op de N784, oprit Waterberg, laat ik onze onderhoudsaannemer naar de gevoeligheid van alle lussen kijken, en deze optimaal instellen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Ton van de Burgt
Provincie Gelderland
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 5 juli 2012, 19:19:35
Persoonlijk vind ik het een snelle en inhoudelijk duidelijke reactie van de Provincie.  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #28 Gepost op: 5 juli 2012, 19:40:39
Nou, we gaan los hoor!  ;D
(Enrico, je functie zit eraan te komen... LOL)
Volgens mij gaan ze bij RWS helemaal gek worden van de telefoontjes.

Vandaag 2x gebeld. Vanmorgen eerst op de A28 tussen Hoogeveen richting Meppel. (122.6 Li volgens mij)
Ik vond het al zo stinken op de weg. En ja hoor, eerst zag ik een vrachtwagen met volgens mij dierlijk afval waaruit op de linkerhoek van de container iets lekte. Toen ik wilde inhalen vloog er ineens zo'n 400 liter (schatting) van het naar vloeibare boter lijkende vloeistof over de weg. (rechterbaan, baan 2)
Gelukkig zag de vrachtwagenchauffeur dit ook en zette meteen zijn wagen aan de kant.
Ik heb de melding netjes doorgegeven en ze zouden ter plaatse gaan.
Hoe het verder afgelopen is weet ik niet.

En de 2e melding was op de A1 van Amersfoort richting Amsterdam. Ineens remmende auto's ter hoogte van (ik geloof 41.6). Staat er een auto op de vluchtstrook (met pech?) en de man (zonder hesje) staat druk te gebaren dat iedereen langzaam moet rijden en naar de linkerbaan moet verhuizen.
Uiteraard snelheid meteen eruit en iedereen naar links. Er bleek verder niets aan de hand te zijn, geen ongeval o.i.d.
Meteen RWS gebeld en situatie uitgelegd. Wel de optie open gehouden dat er misschien iets anders aan de hand was (onwelwording?).
Ze zouden met spoed iemand ter plaatse sturen.

Eigenlijk wel jammer dat je geen terugmelding krijgt wat er precies aan de hand was.
Je blijft er toch aan denken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #29 Gepost op: 5 juli 2012, 19:50:02
Goed bezig Skippy alleen had ik persoonlijk i.v.m. de gevaarszetting van je laatste casus 112 (KLPD) gebeld maar
dat is mijn persoonlijke mening op basis wat je omschrijft.
Ergo had ik dat denk ik in je 1e casus ook gedaan i.v.m. mogelijke glijpartijen.

Het belangrijkste is dat er snel wordt opgenomen vergeleken met toen je nog het keuzemenu kreeg waar je doorheen moest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen