RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34399 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #60 Gepost op: 18 juli 2012, 09:20:43
De naam van het topic mist nog een -k- tussen Rij en Swaterstaat, trouwens  098uo

Aangepast
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #61 Gepost op: 18 juli 2012, 21:33:21
De naam van het topic mist nog een -k- tussen Rij en Swaterstaat, trouwens  098uo

Aangepast

Wie had mijn K gestolen? Ik zou toch zweren dat ie er stond in het begin!  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #62 Gepost op: 18 juli 2012, 23:20:37
Maar het zal allicht verschil maken als jij meldt dat je een collega bent (ik neem aan dat je dat altijd wel even erbij zegt).

In een situatie als deze niet, alleen als het handig kan zijn voor het verloop van de melding meld ik het. Bijvoorbeeld bij een verdachte situatie of een ongeval.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #63 Gepost op: 20 juli 2012, 02:53:26
Eerst was er een keuzemenu waarbij je een 1 moest toetsen  voor een onveilige situatie. Gevolg dat je kans maakt op 226 euro.
Gelukkig hebben ze dat weggehaald inclusief de tekst dat er opgenomen kan worden voor trainingsdoeleinden blabla en nu wordt er wel snel opgenomen.

Helaas het irritante bandje is weer aanwezig als je belt naar RWS en moet je dus keuze 1 intoetsen voor een melding.
Dit scheelt al met al denk ik al snel een 15 seconden vertraging wat je oploopt en dat is jammer.

Afgelopen middag ( donderdag 18-07-2012 ) heb ik het 2 maal ondervonden voor 2 afzonderlijke meldingen op de A4 Li.

Mijn 1e melding was een aantal Km voor de Schipholtunnel voor een grijze auto met vermoedelijk pech op de vluchtstrook
met een dame die niet veilig achter de geleiderail stond zonder alarmverlichting.

Mijn 2e melding was ook op de A4 Li nu t.h.v. Hmp 4,6 als ik het mij goed herninner daar stond een vrachtwagen + aanhanger
op de vluchtstrook met alarmverlichting. Lading was van die bouwcontainers waar je grofvuil in kon dumpen.
RWS Centralist vroeg gelijk betreft het een vrachtwagen met gevaarlijke stoffen waarop ik nee kon zeggen en daar was hij blij mee.
De 1e melding duurde het gesprek 52 seconden inclusief dat irritante bandje en de 2e melding precies 1 minuut.

Ik zal in de loop van de dag wel eens bellen met ze en vragen of het weer terug kan naar het systeem van de laatste weken
want dat werkte toch echt een stuk sneller en beter vind ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #64 Gepost op: 20 juli 2012, 12:36:06
Helaas het irritante bandje is weer aanwezig als je belt naar RWS en moet je dus keuze 1 intoetsen voor een melding.
Dit scheelt al met al denk ik al snel een 15 seconden vertraging wat je oploopt en dat is jammer.

Afgelopen middag ( donderdag 18-07-2012 ) heb ik het 2 maal ondervonden voor 2 afzonderlijke meldingen op de A4 Li.

Mijn 1e melding was een aantal Km voor de Schipholtunnel voor een grijze auto met vermoedelijk pech op de vluchtstrook
met een dame die niet veilig achter de geleiderail stond zonder alarmverlichting.

Mijn 2e melding was ook op de A4 Li nu t.h.v. Hmp 4,6 als ik het mij goed herninner daar stond een vrachtwagen + aanhanger
op de vluchtstrook met alarmverlichting. Lading was van die bouwcontainers waar je grofvuil in kon dumpen.
RWS Centralist vroeg gelijk betreft het een vrachtwagen met gevaarlijke stoffen waarop ik nee kon zeggen en daar was hij blij mee.
De 1e melding duurde het gesprek 52 seconden inclusief dat irritante bandje en de 2e melding precies 1 minuut.

Ik zal in de loop van de dag wel eens bellen met ze en vragen of het weer terug kan naar het systeem van de laatste weken
want dat werkte toch echt een stuk sneller en beter vind ik.

Het systeem van de laatste weken komt doordat zij in een tijdelijk gebouw zaten ivm de trillingen in het oude gebouw. Blijkbaar zijn ze nu weer terug of hebben de hele telefooncentrale mee genomen.

Het nadeel van het tijdelijke systeem was dat het blijkbaar niet altijd goed werkt want dat je (zoals ik heb ondervonden) soms gewoon helemaal niks hoort als je belt. Of het dan is dat ze gesloten zijn of dat er geen medewerker beschikbaar is, was de vraag . Het keuzemenu filtert tenminste wel de prioriteitsmeldingen eruit en hoef je dus niet standaard lang te wachten omdat er ze al met iemand aan het kletsen zijn die een vraagje heeft over waarom er nou maar 3 rijstroken zijn ipv 4 en of dat dan............... :D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #65 Gepost op: 20 juli 2012, 13:11:31
Helaas het irritante bandje is weer aanwezig als je belt naar RWS en moet je dus keuze 1 intoetsen voor een melding.
Dit scheelt al met al denk ik al snel een 15 seconden vertraging wat je oploopt en dat is jammer.
Ik zal in de loop van de dag wel eens bellen met ze en vragen of het weer terug kan naar het systeem van de laatste weken
want dat werkte toch echt een stuk sneller en beter vind ik.

Het systeem van de laatste weken komt doordat zij in een tijdelijk gebouw zaten ivm de trillingen in het oude gebouw.
Blijkbaar zijn ze nu weer terug of hebben de hele telefooncentrale mee genomen.

Zojuist even gebeld met RWS en kreeg het volgende te horen van een vriendelijke dame.
Omdat ze in de verhuizing zaten naar een tijdelijk onderkomen was de telefooncentrale buitenwerking waardoor men gelijk
de telefoon opnam en moest men na het telefoontje de melding of vraag doorzetten.
Nu de telefooncentrale weer operationeel is kan men de binnenkomende telefoontjes gelijk schiften tussen melding en
overige vragen doormiddel van het keuzemenu.
Deze mensen zaten op meerdere locaties maar nu dus niet meer. Men kan hangende het onderzoek naar de oorzaak van het
pand wat ontruimd is nog niet terug maar de telefooncentrale met het keuzemenu is wel weer operationeel nu deze afdeling op 1 locatie zit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #66 Gepost op: 21 juli 2012, 21:14:38
Jammer dat het keuzemenu weer terug is. Het zou beter zijn als je direct een medewerker krijgt als je aan de lijn blijft en een keuze kunt maken voor andere dan spoed vragen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #67 Gepost op: 21 juli 2012, 23:58:56
ja, maar dan moet optie 1 ook direct een medewerker zijn ;)
Anders meot je eerst het hele bandje afluisteren voor je hoort: heeft u spoedeisende problemen blijf dan aan de lijn (plus nog 10 seconden om te kiezen ;) )


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #68 Gepost op: 22 juli 2012, 00:23:29
ja, maar dan moet optie 1 ook direct een medewerker zijn ;)
Anders meot je eerst het hele bandje afluisteren voor je hoort: heeft u spoedeisende problemen blijf dan aan de lijn (plus nog 10 seconden om te kiezen ;) )
Tsja de vraag is hoe spoedeisend het is, als het spoedeisend is moet je 1-1-2 bellen, tenslotte heeft RWS geen OGS ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #69 Gepost op: 22 juli 2012, 00:26:07
hihi, ik heb nog wel eens meegemaakt dat de KLPD via 112 geen kruizen boven de weg kon (of zeiden dat ze dat niet konden) regelen en via RWS wel ;)