Uitgaanspubliek hindert de pers bij ongeval

Auteur Topic: Uitgaanspubliek hindert de pers bij ongeval  (gelezen 13183 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 8 juli 2012, 10:21:51
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/straattuig_belemmert_hulpverle.html

Volgens de inleiding zouden ook hulpverleners gehinderd zijn, maar daar is volgens mij geen sprake van (ambulancemensen kunnen zo te zien gewoon hun werk doen). Behalve dat ze op die manier de aandacht opeisen van de aanwezige politiemensen.

Hoe zouden andere fotografen/filmers hiermee omgaan? Gewoon door blijven filmen of elke mogelijkheid tot escalatie uit de weg gaan en opstappen?


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2012, 10:27:36
Tja, ze doen verder niemand kwaad,hinderen zo te zien niet de hulpverlening, maar hooguit iemand met een camera.
Ik erger me wel aan dit soort domme types, maar uiteindelijk doen ze niets anders dan op de openbare weg staan.......het lijkt me een prima beslissing van de aanwezige agenten om verder geen actie te ondernemen, dat soort figuren hebben weinig nodig om echt lastig te worden, en de boel laten escaleren om wat filmbeelden gaat ook te ver.
Trouwens, de filmer mag zijn handen dichtknijpen, eindelijk beelden die heel Nederland doorgaan.  0098


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2012, 10:32:16
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/straattuig_belemmert_hulpverle.html

Volgens de inleiding zouden ook hulpverleners gehinderd zijn, maar daar is volgens mij geen sprake van (ambulancemensen kunnen zo te zien gewoon hun werk doen). Behalve dat ze op die manier de aandacht opeisen van de aanwezige politiemensen.

Hoe zouden andere fotografen/filmers hiermee omgaan? Gewoon door blijven filmen of elke mogelijkheid tot escalatie uit de weg gaan en opstappen?

Lint! op 4.39.....

En als je beeld niet op de lokale zender wordt afgenomen (die wellicht het een en ander blurrt) staat het wel op GeenStijl, en die blurren niet. Sta je voor schut dan, volgende keer doen ze het niet....


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2012, 10:48:12
Ik vond deze comment onder dat artikel op GS wel boekdelen spreken:

Reaguurder Roer op GeenStijl: Politie in Nederland: Waakzaam en dienstbaar In de VS: To serve and protect.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2012, 11:14:33

En als je beeld niet op de lokale zender wordt afgenomen (die wellicht het een en ander blurrt) staat het wel op GeenStijl, en die blurren niet. Sta je voor schut dan, volgende keer doen ze het niet....

Ach, voor de één zijn deze blanke kaaskoppen met een Marokkaans accent de échte helden. Immers, zo'n 'schandalige riooljournalist' het werken onmogelijk gemaakt.

Voor de ander biedt het een troosteloze inkijk in het 'niveau' van een deel van de hedendaagse jeugd.

En dat moet later zelf kinderen krijgen.....   :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2012, 12:21:42
Tsjonge, dronken jongeren die vervelend doen, het moet niet gekker worden in Nederland... 98uiye


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2012, 12:25:29
Persoonlijk had ik dat volk toch verder weggestuurd. Ze staan zo wat in de ambulance en ze staan in mijn ogen hinderlijk voor de agenten.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2012, 16:34:09
Op de lokale site www.pen.nl wordt het voorval anders omschreven:

Citaat
Een grote groep jongeren heeft in Vreeswijk de politie ernstig gehinderd na een ongeluk. Ook kreeg een ambulance niet direct vrije doorgang. Op de Handelskade werd afgelopen zaterdagnacht om 02.40 uur een voetganger aangereden door een auto met vier mensen erin. Het was een bekende van de groep jongeren.

Na het ongeluk kwam een groep van vijftien mensen uit de kroeg 'Het Wapen van Vreeswijk' op de hoek. Ze scholden agenten en ambulancepersoneel uit en stonden in de weg toen de ambulance weg wilde rijden.

Ze wilden die er pas doorlaten, nadat een cameraman was gestopt met filmen. Het slachtoffer is met een gebroken been naar het UMC in Utrecht gebracht. Klik hier voor het filmpje met de jongeren die het ambulancepersoneel belemmerde hun werk te doen. De politie onderzoekt hoe het ongeval precies heeft kunnen gebeuren. Er is niemand aangehouden voor het hinderlijke gedrag.

Op www.spitsnieuws.nl wordt het anders verwoord:
Citaat
Pas nadat een cameraman was gestopt met filmen mocht de ambulance erdoor.

Ook hier worden zaken genoemd die niet direct door de video worden ondersteund, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Verder heb ik sterk de indruk dat de motoragent bewust de cameraman vraagt om een stuk naar achteren te gaan zodat de brancard met het slachtoffer langs de ambulance kan. Niet geheel onverstandig van de motoragent.

Dat ze de ambulance niet wilde laten wegrijden zie ik echter niet terug in de video, mogelijk omdat de cameraman bewust gestopt is met filmen?. Wel dat ze een paar keer gemaand moeten worden om afstand te houden van de ambulance.

Enige nobele inborst van de personen is niet te bespeuren. Het zijn gewoon opgewonden standjes. Hadden ze echt het slachoffer willen beschermen dan hadden ze beter in een kring daaromheen kunnen gaan staan en de cameraman met rust kunnen laten.

De politie heeft het denk ik wel goed aangepakt door de zaak niet te laten escaleren. Waarom er niet eerder een lint is gespannen is niet duidelijk.

Als cameraman/fotograaf kom ik een enkele keer dit soort situaties tegen, maar nooit zo massaal. Meestal is het voldoende om uit te leggen dat het om de situatie gaan en niet om het slachtoffer. In enkele gevallen heeft de politie de bezwaarmaker even aangesproken.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2012, 15:13:43
Het filmpje doet me denken aan een agressieve man die ik en een paar fotografen een tijdje terug tegen kwamen. Hier bleef het helaas niet alleen bij woorden.

brand
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #9 Gepost op: 9 juli 2012, 18:13:56
Het filmpje doet me denken aan een agressieve man die ik en een paar fotografen een tijdje terug tegen kwamen. Hier bleef het helaas niet alleen bij woorden.


Hoe liep dit verder af?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)