Pyromaan blijkt 112-fotograaf

Auteur Topic: Pyromaan blijkt 112-fotograaf  (gelezen 8693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Gepost op: 10 juli 2012, 09:11:05
ASSEN -  De 20-jarige inwoner van Assen, die wordt verdacht van een reeks brandstichtingen zijn woonplaats, blijkt fotograaf te zijn van 112drenthe.nl.

Dennis V. (niet persfotograaf Dennis Venema) stichtte samen met een eveneens 20-jarige plaatsgenoot de branden om vervolgens zwaaiend met een perskaart de bluswerkzaamheden te fotograferen.
Het stel moet zich op 24 juli verantwoorden voor de rechter. Dat wordt bevestigd door het OM, zo weten de GPD Bladen. Hoofdverdachte V zou tussen december 2011 en maart 2012 met zijn handlanger in totaal zeven branden hebben aangestoken in de Asser wijk Marsdijk.



Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12525017/__Pyromaan_blijkt_112-fotograaf__.html?cid=rss




lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2012, 10:18:10
Dat zwarte streepje door zijn ogen verdient hij eigenlijk niet :| Dit is diep triest, en het lijkt alsof 112 fotograven weer slecht zijn


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2012, 10:27:52
Die foto heeft de telegraaf gewoon van z'n facebook afgeplukt. Gaat dat al zo tegenwoordig?  :-\

Vreemd is dat als je op z'n youtube account kijkt bijna alle containerbrandjes pas gefilmt worden als de vlammen eraf zijn.  ???
Dat vond ik een beetje vreemd.

Maargoed, balen dat het weer zo moet. Blijkbaar zijn er weer wat lui die de zooi moeten bedonderen. Opsluiten en nie weer loslaten.  0098
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2012, 10:34:49
Wel ironisch dat hij op zijn twitteraccount opsporingsberichten van de politie heeft staan vanwege de containerbranden.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2012, 11:25:54
http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/11359187/Pyromaan-blijkt-fotograaf-van-nieuwssite-.ece

Citaat
ASSEN - De 20-jarige inwoner van Assen, die wordt verdacht van een serie nachtelijke brandstichtingen in de wijk Marsdijk, is een fotograaf van de nieuwssite 112Drenthe.

Perskaart
Dennis V. stichtte samen met een 20-jarige plaatsgenoot eerst de branden, om vervolgens zwaaiend met een perskaart de oplaaiende vlammen en de bluswerkzaamheden te fotograferen. Het duo moet zich op 24 juli verantwoorden voor de Asser rechtbank.

Dat wordt bevestigd door het Openbaar Ministerie (OM). Hoofdverdachte V. zou tussen december 2011 en maart 2012 samen met zijn handlanger in totaal zeven branden te hebben aangestoken in Marsdijk. Die branden variëren van coniferen, containers en schuren tot zeer grote branden.

Honderdduizenden euro's schade
Begin dit jaar werden op het naast de wijk gelegen bedrijventerrein vijf vrachtwagens van De Borg Trading Compagny in de as gelegd en gingen vijf busjes van Promens Care in vlammen op. Ook een leegstaand bedrijfspand werd door vuur verwoest. De schade van al die branden loopt in de honderdduizenden euro's.

V. en zijn maat wordt door het OM niet alleen brandstichting ten laste gelegd, maar ook het in gevaar brengen van levens. Bij onder meer een containerbrand in de wijk sloeg het vuur over naar de schuur en de tuin en de vlammen misten op een haar na de woning, waar een gezin lag te slapen.

Social media
De beide verdachten werden in april van dit jaar opgepakt door de politie van Assen. Hoe het rechercheteam V. op het spoor is gekomen wil een woordvoerder van het OM niet zeggen, maar V. viel op de site van 112Drenthe vooral op door zijn foto's van de branden in Marsdijk. “Social media en internet hebben inderdaad een rol gespeeld tijdens de opsporing." Het leek er dus op dat V. zijn eigen nieuws maakte. De woordvoerder: “Over de motieven van de verdachten zal tijdens de zitting meer duidelijkheid komen."

Een woordvoerder zegt namens 112Drenthe geschokt te zijn. “Dit is een zeer kwalijke zaak. Verschrikkelijk voor de slachtoffers en zeer negatief voor ons. Wij werken met freelancers die foto's aanleveren en het is onmogelijk iedereen te screenen. Toch gaan we nu proberen dat wel zo veel mogelijk te doen. Want goede nieuwsfoto's zijn prima, maar op deze manier natuurlijk niet."



Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2012, 11:34:42
Voor dit soort gasten heb ik geen enkel respect. Maar laten we niet vergeten dat de persoon verdachte is en nog niet is veroordeeld.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2012, 11:48:18
Kunnen we de titel niet omdraaien? 112-fotograaf blijkt Pyromaan. Immers was het al eerder bekend dat hij 112-fotograaf was.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2012, 12:09:53
Enorm triest verhaal wederom. Het is sneu om te zien dat sommige het niet kunnen laten om zelf andere mensen te duperen. Nu krijgt hij waarschijnlijk een strafblad die hij voor de rest van zijn leven bij zich draagt. Het is maar waar je trots op bent. Triest, dieptriest.  >:( >:(
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2012, 14:30:29
Zal hierop even reageren! Ik ben zelf ook een Dennis V en tevens fotograaf in o.a. dezelfde regio.

Het betreft hier iemand anders dan mij.  (zoals ook vermeld in het nieuwsbericht van De Telegraaf!)

DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #9 Gepost op: 10 juli 2012, 15:09:32
Ik zou zeggen sterkte...