Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 420406 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #90 Gepost op: 12 mei 2013, 22:38:05
Bij Meos 1 project, had je een scanner erbij waarin je de blackberry klikte.
Ik weet niet of dat straks ook zo is.

Nu bij ons op het Team een test met ipads   aangifte opnemen en met digitale handtekening.  Werkt goed, is alleen nog niet gekoppeld met BVH.  Het programma zou ook nog omgebouwd worden voor de Playbooks van BB


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #91 Gepost op: 12 mei 2013, 23:41:35
ik ben nu ook in het bezit van mijn "dooie mus" 8)



zijn er nou nog korpsen die helemaal geen gsm op de man verstrekt? En voor de collega's die wel een gsm hebben gehad, zijn dit allemaal Blackberry's? of zijn er meer korpsen die iets aanbieden zoals bovenstaande?


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #92 Gepost op: 12 mei 2013, 23:46:51
Zijn er collega's die ervaringen hebben met een bonnenapplicatie op de Blackberry? In het blad 'blauw' heeft weleens aan artikel gestaan dat dit zou gaan komen. De papieren bon zou gaan verdwijnen en men zou hij geen afschrift meer ontvangen wanneer er een bekeuring is aangezegd. Het zou natuurlijk veel werk uit handen nemen en de termijn dat de acceptgiro op de deurmat valt, aanzienlijk kunnen verkorten. Daarnaast zou het mooi wanneer er automatisch een registratie gemaakt wordt in het bedrijfsprocessensysteem waar, wanneer en waarvoor iemand een bekeuring gehad heeft. Dit kan onze informatiepositie enorm versterken.

Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren en dat we anno 2013 nog steeds met een papieren bonnenboekje rondlopen

In Amsterdam heb ik 2 jaar geleden mee gedaan aan het testen van diverse mobiele telefoons voor het werk. Ik weet dat er destijds een waterdicht Motorola toestel was welke ik erg goed vond. Dit toestel had o.a. een barcodescanner en een kentekenplaatlezer. Hierdoor was een bon uitschrijven een fluitje van een cent. Bekeuringen werden naar je pc toe gezonden waar je de bonnen binnen 24 uur moest afmaken.

Daarnaast had je integrale bevraging en nog een app van de gemeente. Hier kon je bijvoorbeeld een defect aan straatverlichting, een gat in de weg of een verdwenen putdeksel aangeven en eventueel een foto meezenden van de betreffende situatie.

Helaas niks meer over de resultaten gehoord.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #93 Gepost op: 13 mei 2013, 00:48:43
In Amsterdam heb ik 2 jaar geleden mee gedaan aan het testen van diverse mobiele telefoons voor het werk. Ik weet dat er destijds een waterdicht Motorola toestel was welke ik erg goed vond. Dit toestel had o.a. een barcodescanner en een kentekenplaatlezer. Hierdoor was een bon uitschrijven een fluitje van een cent. Bekeuringen werden naar je pc toe gezonden waar je de bonnen binnen 24 uur moest afmaken.

Daarnaast had je integrale bevraging en nog een app van de gemeente. Hier kon je bijvoorbeeld een defect aan straatverlichting, een gat in de weg of een verdwenen putdeksel aangeven en eventueel een foto meezenden van de betreffende situatie.

Helaas niks meer over de resultaten gehoord.

Er schijnen zo'n 3000 BB op de Kabelweg te liggen. Deze gaan voor zover nu bekend, deze zomer uit worden gegeven aan alle executieve collega's van de regioeenheid Amsterdam. Het schijnt ook dat ze daar al 3 jaar liggen, dus de software is wel wat oud....  :-\
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #94 Gepost op: 13 mei 2013, 11:31:50
Er schijnen zo'n 3000 BB op de Kabelweg te liggen. Deze gaan voor zover nu bekend, deze zomer uit worden gegeven aan alle executieve collega's van de regioeenheid Amsterdam. Het schijnt ook dat ze daar al 3 jaar liggen, dus de software is wel wat oud....  :-\

De BB's updaten ze op afstand. Ik heb regelmatig als ik 's ochtends op dat ding kijk er weer een heleboel geupdated (hoe schrijf je dat eigenlijk) is. Afgelopen week MobiID en Grabba gekregen, nou de vingerafdrukscanner nog en ik kan weer vrolijk de straat op...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #95 Gepost op: 13 mei 2013, 12:42:02
De BB's updaten ze op afstand. Ik heb regelmatig als ik 's ochtends op dat ding kijk er weer een heleboel geupdated (hoe schrijf je dat eigenlijk) is. Afgelopen week MobiID en Grabba gekregen, nou de vingerafdrukscanner nog en ik kan weer vrolijk de straat op...

Dat is dan weer een positief dingetje. Misschien dat de politie dan toch een keertje met zijn tijd meegaat.  >:D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #96 Gepost op: 13 mei 2013, 17:12:55
Ik heb begrepen dat de uitrol van de BB momenteel helemaal stil ligt. Stond een berichtje over op intranet, ik weet alleen even niet meer of dat nu regionaal (R'dam) of landelijk was. In R'dam zijn vrijwel alle geuniformeerde collega's van de BB Bold 9900 voorzien. Daarnaast zijn er nog een hoop oudere Nokia en Samsung toestellen in de omloop voor ander personeel. Je weet wel, van die dingen die je gerust kunt laten stuiteren :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #97 Gepost op: 13 mei 2013, 18:58:03
Haaglanden verstrekt niets op de man, geen telefoon, porto etc...... wellicht over een paar jaar  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #98 Gepost op: 13 mei 2013, 19:08:11
Haaglanden verstrekt niets op de man, geen telefoon, porto etc...... wellicht over een paar jaar  98uiye

Lastig, zo'n leen-overhemd  >:D :-X


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #99 Gepost op: 13 mei 2013, 19:26:32
Dit had ik kunnen verwachten natuurlijk  :D
Gelukkig mogen we wel onze eigen onderbroeken dragen  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.