Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 419995 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #360 Gepost op: 18 april 2014, 11:53:28
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1259520 date=1397804960
Gisteren is er een artikel op Intranet verschenen met de titel Samsung S5 mogelijk nieuwe diensttoestel.

Momenteel wordt dit toestel gestest in een aantal eenheden, nog zonder de MEOS2 apps.
Eerst wil men weten hoe het toestel bevalt en daarna zal een aantal apps op de toestellen geplaatst worden. De uitrol staat gepland voor medio 2015, whatever that may be...

Goede ontwikkelingen!

Had ik toch nog gelijk, én de S5 én dat we 2014 niet gaan halen. Misschien moet ik eens een staatslot gaan kopen  O0

OT: ik ben wel blij met de S5, de planning was namelijk een S4 en ook dan was hij niet voor 2015 uitgeleverd. De S5 heeft in mijn ogen twee belangrijke voordelen: waterdicht & een betere accu duur.

@Dinozzo; dat hou je altijd, of wil je elk jaar een gloednieuwe telefoon?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #361 Gepost op: 18 april 2014, 12:15:37
Nee hoor, dat is ook ondoenlijk omdat de meeste telefoonmerken elk jaar hun vlagschip vernieuwen. Ik ga er ook vanuit dat in de aanbesteding rekening is gehouden dat 2 jaar na de lancering van een model het type vaak niet meer leverbaar is, en ze dus vanaf halverwege 2016 minimaal een Galaxy S6 moeten gaan inkopen. Inhoudelijk zal er aan Android weinig gesleuteld worden dus daar zal het probleem niet in zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #362 Gepost op: 18 april 2014, 12:18:12
Uitrol voor medio 2015. Ik lees het als; dan moet het afgerond zijn. Men zou starten na de zomer 2014. Dus dan zou dat haalbaar zijn om rond de zomer 2015 klaar te zijn met de uitrol.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #363 Gepost op: 18 april 2014, 12:51:52
Ik ben overigens wel benieuwd wat ze met Whatsapp gaan doen dit keer. Als de baas verwacht dat ik mijn telefoon altijd bij heb, wil ik hem ook privé goed kunnen gebruiken en niet met 2 galaxy toestellen rondlopen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #364 Gepost op: 18 april 2014, 17:29:57
Citaat van: silque link=msg=1259568 date=1397818312
Ik ben overigens wel benieuwd wat ze met Whatsapp gaan doen dit keer. Als de baas verwacht dat ik mijn telefoon altijd bij heb, wil ik hem ook privé goed kunnen gebruiken en niet met 2 galaxy toestellen rondlopen.

Inderdaad. De baas verwacht wel meer, voornamelijk wat de baas goed uitkomt, als ik hem al mee naar huis heb staat hij alleen aan op momenten dat het mij uitkomt of als ik piket heb.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #365 Gepost op: 18 april 2014, 21:50:51
Citaat van: silque link=msg=1259568 date=1397818312
Ik ben overigens wel benieuwd wat ze met Whatsapp gaan doen dit keer. Als de baas verwacht dat ik mijn telefoon altijd bij heb, wil ik hem ook privé goed kunnen gebruiken en niet met 2 galaxy toestellen rondlopen.

Wat ik heb begrepen heb van de projectmanager binnen 020, is dat het tst volledig prive te gebruiken is. Je kan dus elke android app op de telefoon installeren en je kan dus ook gewoon volledig gebruiken van het internet.
Vanaf januari is de data-roaming in geheel europa gelijk getrokken en dus kan je tijdens je vakantie ook gewoon gebruik maken van je internet op je diensttelefoon.

Het altijd berijkbaar zijn voor je baas is volgens hem niet van toepassing ondanks dat je de diensttelefoon volledig prive kan en mag gebruiken. Buiten dat zodra je een onbekend nummer in beeld ziet staan je gewoon de telefoon niet opneemt.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #366 Gepost op: 19 april 2014, 00:43:08
Vanaf januari is de data-roaming in geheel europa gelijk getrokken en dus kan je tijdens je vakantie ook gewoon gebruik maken van je internet op je diensttelefoon.

Voor de duidelijkheid, het gelijk schakelen van roaming kosten betekend , volgens mij, niet dat internet overal gratis is als je een Nederlands abonnement hebt. Alleen dat roaming overal in de EU hetzelfde kost. Natuurlijk kan De Politie een specifiek abbo voor heel Europa hebben afgesloten, maar dat heeft dan niks met roaming kosten te maken....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #367 Gepost op: 19 april 2014, 09:15:00
Citaat van: zwelgje link=msg=1259759 date=1397860988
Voor de duidelijkheid, het gelijk schakelen van roaming kosten betekend , volgens mij, niet dat internet overal gratis is als je een Nederlands abonnement hebt. Alleen dat roaming overal in de EU hetzelfde kost. Natuurlijk kan De Politie een specifiek abbo voor heel Europa hebben afgesloten, maar dat heeft dan niks met roaming kosten te maken....

Zou heel goed kunnen, wat jij zegt.
Wat de projectmanager mij vertelde is dat ik straks met mijn telefoon in bijv Italië zonder extra kosten op het internet kan.

Wat het volgens mij inhoud is dat je met je huidige abonnement straks gewoon binnen je bundel zonder extra kosten, zoals nu, kan surfen in een ander europees land.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #368 Gepost op: 19 april 2014, 10:06:43
Leuk om elkaar hier op de hoogte te houden van hoe en wat. Nieuwtjes zijn altijd leuk, dus vooral doorgaan!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #369 Gepost op: 19 april 2014, 10:40:39
Zou heel goed kunnen, wat jij zegt.

De EU is wel bezig om roaming kosten helemaal af te schaffen. Dat is echter nog niet zo ver, geloof pas ergens in 2015..
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten