Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 420421 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #390 Gepost op: 29 april 2014, 15:12:51
Dat vind ik dan wel érg snel, ik had begrepen dat de tests nog met een S4 zouden worden gedaan omdat de S5 nog niet zo snel geleverd kon worden. Positief verbaasd dus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maddog30

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #391 Gepost op: 29 april 2014, 22:50:44
Hier gehoord van een collega, die sinds een aantal dagen met een samsung s5 loopt als tester, dat wij in Limburg nog voor het einde van 2014 met waarschijnlijk een s5 uitgerust worden.


Jogem

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #392 Gepost op: 13 mei 2014, 13:18:28
Is er al wat meer bekend over de S5, heb begrepen dat er mogelijk 2 omgevingen op de telefoon komen. Een zakelijke en een privé omgeving .. iemand die dat kan bevestigen!?

Helaas geen dual sim ... :(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #393 Gepost op: 13 mei 2014, 14:06:29
Dat heb ik ook begrepen ja, hij schijnt volledig privé gebruikt te kunnen worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #394 Gepost op: 13 mei 2014, 16:56:30
Citaat van: Jogem link=msg=1267101 date=1399979908
Is er al wat meer bekend over de S5, heb begrepen dat er mogelijk 2 omgevingen op de telefoon komen. Een zakelijke en een privé omgeving .. iemand die dat kan bevestigen!?

Niet dat ik het kan bevestigen als buitenstaander, maar als het om samsung devices gaat, klinkt het wel logisch.
Samsung heeft een framework wat het mogelijk maakt om prive en beveiligde werk omgevingen op hun telefoons compleet te scheiden. Dit gaat verder dan alleen een "profiel scheiding", maar is een echte Hardware - OS - Applicaties E2E oplossing.  Misschien dat Politie Nederland dit nu ook zo gaat invoeren?

Het framework heet KNOX (2.0), en voor de geïnteresseerden in de technische kant, dit filmpje geeft wel een goede uitleg:
An Introduction to Samsung KNOX



(Voor de duidelijkheid: KNOX kan ook gewoon gebruikt worden voor " single business-only" devices. Het is een E2E security platform, wat wel de mogelijkheid bied om een "prive" omgeving toe te staan op mobile devices. Het wil natuurlijk niet zeggen dat Politie Nederland dit 1 op 1 zo gaat gebruiken)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #395 Gepost op: 13 mei 2014, 18:04:34
Negatief.

Citrix MDM & Citrix Worx.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #396 Gepost op: 13 mei 2014, 18:08:12
Dat Knox ziet er verdomde goed uit, maar ik had al begrepen dat ze met Citrix gingen werken zoals PietjePuk zegt. Daardoor ga ik twijfelen of het toestel ook privé wel zo fijn werkt...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #397 Gepost op: 13 mei 2014, 18:49:59
Je kunt prive een hoop doen met het toestel.
Zaken zoals email gebeuren niet op de telefoon maar in de Citrix Worx apps. :)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #398 Gepost op: 13 mei 2014, 21:19:27
Negatief.

Citrix MDM & Citrix Worx.

Dat is jammer. Want KNOX werkt goed samen met Citrix MDM, en wordt door Citrix ook gewoon aangeboden als solution, al dan niet via Worx…..

Maar goed, ieder zijn voorkeur, en ik heb natuurlijk geen zicht op de bestaande infrastructuur. Daarom zal ik verder niet reageren :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #399 Gepost op: 14 mei 2014, 07:57:18
Citrix, logische keuze :)