Wat is een goede reddingsboot?

Auteur Topic: Wat is een goede reddingsboot?  (gelezen 35215 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #140 Gepost op: 16 januari 2004, 00:31:59
De Thundercat wordt geleverd door Midcoast Marine (www.midcoastmarine.com.au) , zij leveren ook de surfkits voor de motoren van de lifeguards.
De Australiërs en Nieuw-Zeelanders varen momenteel meest met Achilles (www.inflatableboats.com.au) en Arancia (www.arancia.co.nz) inflatables. (Ook de RNLI heeft deze boten voor de lifeguards aangeschaft).
Kijk gelijk even naar de wedstrijdvideo's op de Arancia site. wel handig om een s.o. op te pikken dat lage vrijboord.
Daarnaast levert ook Gemini (www.gemini-inflatables.com) boten in de kleuren geel/rood voor lifeguards.
Mensen die graag met bootjes op zee scheuren moeten ook zeker even hier kijken www.thundercatracing.com

Kees (die naast één rib graag een paar simpele rubberducks aan het strand ziet)  :P


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #141 Gepost op: 16 januari 2004, 09:53:53
8)
GRRRR

Ik heb een vaag vermoeden dat we deze boot maar eens aan een hufterproof moeten onderwerpen. Dan weten we ook direct wat de "Reddingboot van het jaar 2004" gaat worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #142 Gepost op: 16 januari 2004, 11:33:51
8)
GRRRR

Ik heb een vaag vermoeden dat we deze boot maar eens aan een hufterproof moeten onderwerpen. Dan weten we ook direct wat de "Reddingboot van het jaar 2004" gaat worden.

Misschien kunnen we wat bootverkopers interesseren voor condoombotendemo's

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #143 Gepost op: 16 januari 2004, 15:50:21
Leuke bootjes, mooi voor op het strand, lekker licht. Alleen ik denk wel dat het leden gaat kosten als wij ook zo gaan springen als op de foto's.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #144 Gepost op: 16 januari 2004, 16:12:36
Zo als ik inderdasd op enkele foto's zag dan is dat niet verstandig, maar als je er goed mee om gaat zal dit mee vallen. Als je echt wilt dan kan je met iedere boot gevaarlijke stunten uithalen.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #145 Gepost op: 16 januari 2004, 17:38:05
Voor de echte stoere lieden hebben we nog wel wat anders hoor Mark, en er wordt niet mee gesprongen al kun je er wel flinke klappen mee maken.  ;D
Zullen we de vlet dan inruilen tegen deze Dory?

Kees

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #146 Gepost op: 17 januari 2004, 09:39:26
Goed idee. Het tevens goed voor het aftrainen van het buikje. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #147 Gepost op: 17 januari 2004, 11:15:14
;D Geloof dat ik daar maar niet teveel op zeg  :P

Kees


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #148 Gepost op: 19 januari 2004, 12:46:27
Dat moet wel. Ik wilde net gaan fitnessen zaterdag. Toen de pieper ging. Weer lekker gevaren. Bedankt Kees.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #149 Gepost op: 19 januari 2004, 13:53:40
Dat moet wel. Ik wilde net gaan fitnessen zaterdag. Toen de pieper ging. Weer lekker gevaren. Bedankt Kees.

Ja, ik had het gelezen, ook voor jullie nu de eerste aktie van 2004. Gefeliciteerd met de mooi aktie! Wij staan inmiddels na zaterdag op 4  ;D, een zoekaktie naar een mogelijk vermiste surfer: er was een plank aangespoeld. (naar later bleek uit iemand z'n tuin.)

Henk