Politieopleiding: Werving en selectie filmpjes

Auteur Topic: Politieopleiding: Werving en selectie filmpjes  (gelezen 4530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gepost op: 17 juli 2012, 17:19:20
Bouwen aan vakmanschap
Gepubliceerd op 17 jul 2012 door politieacademie

Geen beschrijving beschikbaar.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2012, 18:59:52
Heb je nog een speciale vraag want alleen het filmpje is volgens mij niet al te boeiend voor een eigen topic?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2012, 05:08:44
Maxx ik heb het ook niet geplaatst om er een vraag over te stellen het is puur informatief waar iedereen binnen
de politie wat aan kan hebben maar mijn mening.

Het board geloof ik zoals het genoemd word is Opleidingen/Werving en Selectie daarom heb ik het hier geplaatst en niet in
het board Filmpjes waar het onderwerp De politie op Youtube filmpjes staat omdat het daar in de massa op zou gaan en het
naar mijn bescheiden mening verkeerd terecht zou komen.

Tevens heb ik direct na het plaatsen een goed onderbouwd bericht verzonden naar het Moderatorteam via de Meldknop
daar heb ik nog geen bericht van gekregen dus ga ik er tot nu toe vanuit dat zij het met mijn gedachten/mening eens zijn.

Dus laten we gewoon even rustig afwachten hoe zij erop reageren en anders wordt het vanzelf wel verplaatst en laten we
tot die tijd gewoon een gesprek hebben voor de gene die dat willen over de inhoud van het filmpje wat in mijn ogen heel goed
de carrieremogelijkheden belicht. Ook wel zo fijn voor mensen die informatie willen over wat is er mogelijk na de opleiding die
ik tot nu toe heb gevolgd binnen de politie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2012, 09:28:25
Na kort overleg zijn wij inderdaad van mening dat een apart topic voor deze filmpjes zeker op zijn plek is. Vanaf heden mogen filmpjes van de politieacademie (werving en selectie) hier geplaatst worden en niet langer in het politie op youtube topic.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #5 Gepost op: 12 december 2012, 11:02:38
Kombijdepolitie heeft overigens ook een eigen YouTube-kanaal: http://www.youtube.com/kombijdepolitie

Vind je hier niet wat je zoekt, tip mij dan even! Thanks!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Opleiding allround politiemedewerker

Opleiding allround politiemedewerker
politieacademie·    
Gepubliceerd op 10 dec 2012
Citaat
De opleiding allround politiemedewerker is een studie vol dynamiek; het aanbod bestaat uit theorie en praktijklessen, en je studeert afwisselend op de Politieacademie en bij het korps.
De opleiding duurt drie jaar en in elk jaar komen een aantal kerntaken van de politie aan bod.

Het eerste jaar ligt de nadruk op de kerntaken intake en handhaven.
Je wordt opgeleid om verzoeken van burgers af te handelen en om aangiftes op te nemen en je leert om preventief en repressief te handhaven in simulatieopdrachten en in de praktijk.

Het tweede jaar wordt er aandacht besteed aan noodhulp en handhaven.
Je leert om te gaan met hulpverleningvragen, verzoeken om handhaving en verzoeken om opsporing.

Het derde jaar kun je op twee manieren afronden.
Na 2 jaar en 4 maanden kun je de studie afsluiten als basis politiemedewerker, of je maakt het derde jaar af en je gaat de verdieping in.

Je wordt dan getraind om onderzoeksactiviteiten voor te bereiden, zelfstandig opsporingsonderzoek uit te voeren en samen te werken met partners in de veiligheidsketen, zodat je goed voorbereid bent op complexere politievraagstukken.
Daarnaast leer je om mensen te coachen en je medestudenten te begeleiden.

Hierna kun je als allround politiemedewerker aan de slag, het is vanaf dan jouw taak om te werken aan een veiligere en betere samenleving.
Samen sterk in de hulpverlening!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2013, 12:24:07
tsja een animatiefilmpje met circusdeuntje....


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2013, 17:29:34
Wat een aanfluiting dit filmpje :(


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2013, 20:51:00
Er is niks mis met het filmpje. Zit op hetzelfde niveau als de opleiding... incl. docenten zonder praktijkervaring, lesuitval etc.