Ontheffing voor reinigingsvoertuigen

Auteur Topic: Ontheffing voor reinigingsvoertuigen  (gelezen 3189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Gepost op: 24 juli 2012, 11:37:10
Vandaag viel het mij op dat diverse reinigingsvoertuigen van de gemeente Amterdam geen kentekenplaten voeren zoals deze bij auto's en brommers verplicht zijn.

Hebben deze voertuigen hiervoor een ontheffing en zo ja waar kan ik deze vinden?


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2012, 11:41:05
En wat versta jij dan onder diverse voertuigen? Wees even wat specifieker, dan kan ik misschien een passend antwoord geven.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2012, 11:56:16
Ik denk dat hij deze dingen bedoeld:
http://www.at5.nl/gespot/70504/veegwagentje-zit-vast
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2012, 11:59:56
Dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een afgeknotte (oranje) driehoek achterop hebben welke aanduidt dat het om een motorvoertuig met beperkte snelheid (mmbs) gaat. Hier wat informatie.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2012, 12:23:43
Dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een afgeknotte (oranje) driehoek achterop hebben welke aanduidt dat het om een motorvoertuig met beperkte snelheid (mmbs) gaat. Hier wat informatie.
Even over jou link, het kopje personenauto's heb ik pas nog ervaren. Een Caddy die was omgebouwd tot voertuig beperkte snelheid en die met een snelheid van tusen de 80 en 100 rond reed. Meting van de politie kon geen preciese uitsluiting geven wat de top was, maar puntje was in ieder geval dat hij niet goed was omgebouwd. Het kan dus wel maar het is heel lastig zoals vermeld staat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2012, 12:39:49
Ik denk dat hij deze dingen bedoeld:
http://www.at5.nl/gespot/70504/veegwagentje-zit-vast

Bedankt voor de link. Ik bedoel inderdaad deze voertuigen.
Ben benieuwd waarom zij bijvoorbeeld wel zo op de openbare weg mogen rijden en een heftruck niet.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2012, 13:34:08
Bedankt voor de link. Ik bedoel inderdaad deze voertuigen.
Ben benieuwd waarom zij bijvoorbeeld wel zo op de openbare weg mogen rijden en een heftruck niet.
Uit het voertuigreglement:

Citaat
ap. motorrijtuig met beperkte snelheid: motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan:

a. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en wel ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten wegen, aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;

b. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, dat een combinatie vormt met één of meer aanhangwagens die zijn ingericht voor het vervoer van personen;

Een heftruck voldoet hier dus niet aan
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2012, 06:55:03
Bedankt voor de link. Ik bedoel inderdaad deze voertuigen.
Ben benieuwd waarom zij bijvoorbeeld wel zo op de openbare weg mogen rijden en een heftruck niet.

Indien een heftruck beschikt over bepaalde aanpassingen mag deze gewoon op de openbare weg rijden.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2012, 08:50:47
Maar vergis je niet. Het niet hoeven hebben van een kentekenplaat wil niet zeggen dat je ook geen verplichting hebt een WAM verzekering te hebben. Die moet je namelijk ook hebben voor motorvoertuigen die geen kentekenplicht hebben.

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !