GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (Noodweer Dicky Woodstock-festival) Steenwijkerwold 04-08-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (Noodweer Dicky Woodstock-festival) Steenwijkerwold 04-08-2012  (gelezen 59771 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Het rode kruis was aanwezig met 14 hulpverleners. En hebben al vrij snel de mensen onder de tent weggehaald. Verder zijn zei begonnen met het behandelen van de letsels. Ook hebben zei de niet gewonde slachtoffers voorzien van reddingsdekens.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Kan er iemand me vertellen hoe de (medische) hulpverlening daar in elkaar zat?

Er zal waarschijnlijk een EHBO - dienst aanwezig zijn geweest?

Maar ik las dat er na 10 min de eerste ambulances aanwezig waren. Mag ik daaruit concluderen dat er voordien geen ambulance(s) aanwezig was (waren)?

Is ietsjes anders geregeld in België denk ik zo, daarmee.  ;)
In Nederland is het niet gebruikelijk dat reguliere ambulances (die noodhulp verlenen) bij een evenement klaarstaan, daar is idd de eigen EHBO voor bedoeld.


Chrisdup

  • Spoed -, ambulance & MUG - verpleegkundige, USAR Medic, verpleegkundige circuit Zolder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • Medical Team Circuit Zolder


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Was bij dit festival ook een eigen brandweer aanwezig? Waar ik heen ga hebben ze vaak een jeugdbrandweer wagen aanwezig met vrijwillger brandweermannen die dan ook op het festival zijn en zo opgepiept kunnen worden.
Volg me ook op twitter @112mani


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Als deze brandweermensen geen alcohol gebruiken en volledig bemand zijn dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Is het wenselijk?! Dat is maar zeer de vraag...... Persoonlijk denk ik dat je feesten en paraatheid bij een feesttent los van elkaar moet zien.

Overigens zie je vaak bij dit soort tenten geen brandwachten paraat. En als ze er zijn dan worden ze meestal via een apart bedrijf ingehuurd. Meestal neemt de beveiliging ook een rol op zich.

Of ze hier waren weet ik eigenlijk niet.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als deze brandweermensen geen alcohol gebruiken en volledig bemand zijn dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Is het wenselijk?! Dat is maar zeer de vraag...... Persoonlijk denk ik dat je feesten en paraatheid bij een feesttent los van elkaar moet zien.

Overigens zie je vaak bij dit soort tenten geen brandwachten paraat. En als ze er zijn dan worden ze meestal via een apart bedrijf ingehuurd. Meestal neemt de beveiliging ook een rol op zich.

Of ze hier waren weet ik eigenlijk niet.

Ik vraag me af hoe het met de emotionele kanten zit. Als je een calamiteit ter plekke zelf meemaakt of als je van huis komt of vanuit de post komt.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Machteloosheid, bekende slachtoffers, onzekerheid en chaos zijn vaak oorzaken voor PTSS. Kans is dus groot bij dergelijke incidenten dat de nazorg erg belangrijk is.

En wat als de tent vol geweest zou zijn?! Dan zou het instorten van de tent maar ook de grote paniek voor een groot drama hebben gezorgd.

Nu is het gelukkig nog redelijk goed afgelopen.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Machteloosheid, bekende slachtoffers, onzekerheid en chaos zijn vaak oorzaken voor PTSS. Kans is dus groot bij dergelijke incidenten dat de nazorg erg belangrijk is.

En wat als de tent vol geweest zou zijn?! Dan zou het instorten van de tent maar ook de grote paniek voor een groot drama hebben gezorgd.

Nu is het gelukkig nog redelijk goed afgelopen.
Volgens mede rodekruisers waren de gasten niet in paniek. De gewonden werden snel geholpen door rode kruisers. Verder lieten de niet gewonden de hulpverleners goed hun werk doen. enekele besloot te vertrekken. anderen zijn met reddingsdekens verzocht het terrein te verlaten
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Dat is fijn om te lezen!

Het had ook totaal anders kunnen zijn als ik de foto's van een avond daarvoor zag. Toen was de tent goed vol.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le