Gebruik van amber signalering door de politie

Auteur Topic: Gebruik van amber signalering door de politie  (gelezen 25579 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:58:46
Citaat van: Daniel! link=msg=1303014 date=1413795222
Allereerst, ik snap je punt en kan begrijpen dat je er zo over denkt. Alleen aannames zijn dodelijk, je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat mensen in de gaten hebben wat er aan de hand is, dat je weten of er van de andere kant geen bestuurders aankomen, dat ze zien dat er nog een politieauto voor de vrachtwagen staat e.d.

Als je een halve minuut stilstaat op de vluchtstrook dan kun je ook zeggen 'Ik sta maar heel kort stil en ik heb mijn alarmlichten aan'. Maar als een andere bestuurder is afgeleid en die knalt bovenop jou, tja..

Ik denk er niet zo over, zo wordt er bij de politie gewerkt. Het is dus geen aanname en ik ga er niet vanuit dat mensen weten wat er aan de hand is. Op 50 en 60km wegen is een staande houding op de rijbaan soms even nodig, dan moet het overige verkeer dus even remmen, er om heen en kan daarna weer verder.

80km wegen of wegen met een vluchtstrook, daar staan we ook wel eens stil...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2014, 23:11:43
Citaat van: Jerommeke link=msg=1303050 date=1413802726
80km wegen of wegen met een vluchtstrook, daar staan we ook wel eens stil...

 :o :o :o Mag toch hopen dat dit alleen in echte noodgevallen is, anders is het een echte NO GO om daar stil te staan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 21 oktober 2014, 22:17:04
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1303197 date=1413839503
:o :o :o Mag toch hopen dat dit alleen in echte noodgevallen is, anders is het een echte NO GO om daar stil te staan.

Natuurlijk !
Was als reactie op:
Citaat van: Daniel! link=msg=1303014 date=1413795222
Als je een halve minuut stilstaat op de vluchtstrook dan kun je ook zeggen 'Ik sta maar heel kort stil en ik heb mijn alarmlichten aan'. Maar als een andere bestuurder is afgeleid en die knalt bovenop jou, tja..
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !