Gebruikmaking van vrijstellingen

Auteur Topic: Gebruikmaking van vrijstellingen  (gelezen 2558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Gepost op: 21 oktober 2012, 23:25:44
Enige tijd terug werd ik ingehaald door een voertuig (pick-up) van Rijkswaterstaat, dit voertuig viel mij op vanwege de snelheid. Doorgaans zie ik juist de inspecteurs van Rijkswaterstaat zich rustiger door het verkeer rijden. Deze inspecteur reed denk ik rond de 135-140 km/h (geen schrikbare snelheid), maar vond het wel afwijkend voor Rijkswaterstaat. Mijn vermoeden voor de vermoedelijke snelheidsoverschrijding werd na enige tijd ook bevestigd toen ik gezellig in de file stond vanwege een klapper op de snelweg met meerdere voertuigen.

Nu boeit het mij bijzonder weinig of Rijkswaterstaat "rechtmatig" te hard mag rijden of niet, maar was wel nieuwsgierig of er gevolgen aan zitten voor de inspecteurs? Bedoel een (blauwe) collega zie ik niet snel iemand van Rijkswaterstaat verbaliseren, maar een flitsfoto kan er wellicht tussendoor glippen... Worden deze bekeuringen betaald door Rijkswaterstaat, rekening voor de inspecteurs of zijn hier regelingen voor getroffen?




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2012, 00:19:26
Ik heb meegedraaid met een weginspecteur (tevens officier van dienst rijkswaterstaat) en hij vertelde mij dat de bekeuringen gewoon voor eigen kosten zijn. Op zich ook begrijpelijk, zij zitten helemaal met een stukje beeldvorming. Ik vind juist doordat zij zich rustig door het verkeer bewegen, dat zij een professionele houding uitstralen.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2012, 21:56:45
Dat is gewoon waar!!!! eigen rekening wie erin rijd,Maar er is altijd een aantal uitzonderingen en laten we dat maar zo houden  0098 0098,en ja wat als ik nu gewoon 130 rijd waar je 130 mag en de weggebruiker gewoon 120 blijft rijden ja dan heb je gelijk dan rijd die gele navara niet te harden volgens die weggebruiker maar je mag 130 staan borden voor en geldt ook voor rws auto's 098uo 098uo.

groeten blusdebrand
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT