De Luchtpolitie (België) - zo 28/10/12 op RTL4 om 20:00

Auteur Topic: De Luchtpolitie (België) - zo 28/10/12 op RTL4 om 20:00  (gelezen 7425 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepost op: 23 oktober 2012, 23:06:46
Het schijnt dat RTL4 vanaf a.s. zondag begint met het uitzenden van "De Luchtpolitie", wat voorheen op VTM kwam.
Fragment RTL XL: http://www.rtl.nl/xl/#/u/ae6e2bb5-bac5-41ae-9463-669967ae918f/


Stukje van VTM:
In ‘De Luchtpolitie’ volgen we acht weken lang de afdeling luchtsteun van de federale politie. Deze helikoptereenheid heeft haar uitvalsbasis op de militaire luchthaven in Melsbroek en staat bij elke federale en lokale agent beter bekend onder de roepnaam RAGO.

Herman Perdu is het diensthoofd van de afdeling luchtsteun. “Onze taak is om te observeren vanuit de lucht, omdat we daar meer en beter kunnen zien wat er zich beneden afspeelt. Wij zijn de ogen van de grondeenheid”, aldus Herman. Wanneer er een oproep binnenkomt voor RAGO, dan rukken onmiddellijk een piloot en een luchtwaarnemer uit. “Als luchtwaarnemer hebben wij een sleutelfunctie omdat wij de camera bedienen die aan de heli hangt”, vertelt luchtwaarnemer Dimitri Buelens.

Bron: http://vtm.be/de-luchtpolitie/info




Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2012, 23:18:03
Zou een leuke opvolger zijn van de Unit Luchtvaartpolitie. Ben wel benieuwd of het er in België hetzelfde aan toe gaat als hier in NL.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2012, 23:18:32
http://vtm.be/de-luchtpolitie

Hier is van alle 8 uitzendingen een voorstukje te zien.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2012, 19:55:30
Zou een leuke opvolger zijn van de Unit Luchtvaartpolitie. Ben wel benieuwd of het er in België hetzelfde aan toe gaat als hier in NL.

Het voorstukje wat ik van de week op RTL langs zag komen zag er goed uit ben in ieder geval heel erg benieuwd.

http://vtm.be/de-luchtpolitie

Hier is van alle 8 uitzendingen een voorstukje te zien.

Goeie tip Mike  O0 O0 Ga ze morgen eens bekijken als ik er erg in heb.
Zo eerst maar eens de 1e aflevering bekijken ik zit er klaar voor.  ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:14:03
Het 1e wat me opvalt is dat ze daar zeggen ( vrij vertaald ) we gaan niet onnodig vliegen maar alleen als wij een melding krijgen.
Op dat punt vind ik dat het bij ons in NL beter is geregeld voor mijn gevoel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:21:48
Het 1e wat me opvalt is dat ze daar zeggen ( vrij vertaald ) we gaan niet onnodig vliegen maar alleen als wij een melding krijgen.
Op dat punt vind ik dat het bij ons in NL beter is geregeld voor mijn gevoel.

Ja en vervolgens gaan ze patrouille vliegen... 0098


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:22:09
Het 1e wat me opvalt is dat ze daar zeggen ( vrij vertaald ) we gaan niet onnodig vliegen maar alleen als wij een melding krijgen.
Op dat punt vind ik dat het bij ons in NL beter is geregeld voor mijn gevoel.
En even later gaan ze op patrouille; onder andere langs twee demonstratie's.... Ofwel ze vliegen daar ook op meldingen én surveillance, net als 'hier'.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:30:16
En hier zitten maar 2 man in de heli, hier 3. vindt ik ook beter


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:35:37
En hier zitten maar 2 man in de heli, hier 3. vindt ik ook beter

In principe vliegt men hier(NL) overdag ook maar met 2 man/vrouw. 's Nachts vliegen ze met z'n drieën. 2x piloot en 1x waarnemer.

Dit is mij vertelt door een helipiloot van DLVP


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2012, 21:58:00
Na het kijken naar de 1e aflevering is mijn gevoel dat het bij ons toch wel beter geregeld is.
Vindt het er bij hun wat amateuristisch uit zien eigenlijk. Ook vreemd dat ze geen helm dragen in de heli.
Ik zal er niet snel voor thuis blijven omdat ik het graag wil zien wat ik met onze ULVP juist wel had en niet kon wachten
op de volgende aflevering.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen